Hoe laten dopen???

Hallo allemaal, Ik zit met een vraagje,onze kleie vent word volgende maand gedoopt,nu zit ik te twijfel, ik heb namelijk nog mijn eigen doopjurk van vroeger (lees: 30 jaar oud :mrgreen: ) maar hubbie vind het stom om een jongen in een doopjurk te laten dopen, dus vandaar dit polletje:



Moeten we voor de doopjurk gaan of een leuk net pakje regelen???

Ik ben niet gelovig en ik heb er dus geen kijk op. Ik stem dus niet en kan je helaas ook niet helpen. Ik hoop dat het wat moois wordt!



Groetjes,



Viratine

milan is gedoopt in de doopjurk waar ik ook in gedoopt ben… deze is gemaakt van de trouwjurk van mijn meoder… het plan is om “maarten” ook in deze doopjurk te laten dopen, tenzij het erg warm is…

mijn bijde kinderen zijn gedoopt in de jurk die mijn broetjes en ik ook hebben aan gehad. de jurk is ook hand gemaakt door mijn oma en heeft toch ook iets bijzonders.

Ik weet niet hoe het nu gaat, maar alle kinderen in mijn familie zijn gedoopt in een doopjurk. Niks geen pakjes voor jongens, allemaal een jurk. Ik vind het wel mooi.

Zou ook voor nostalgie gaan…heerlijk. Prachtig om je zoon in jouw

doopjurk te laten dopen! :thumbup:

Wel doen!

Heb ook gestemd laten dopen in de doopjurk die jij vroeger aan had!

Ik heb Sam laten dopen toen hij 3 maand oud was, in de doopjurk die ik al baby aan gehad heb! Gewoon helemaal super en leuk!



Zal even een foto’tje bij doen. Niks raars aan hoor, die kleine in een doopjurk!

Volgens mij is het vreemder om te laten dopen in een pak(je) dan in een jurk…



:mrgreen: Ik heb ook 1x een jurk gedragen. :wink:

Ik vind het helemaal niet raar hoor, om een jongen in een doopjurk te laten dopen.

Wij hebben het zelf niet gedaan. We hadden van allebei de kanten een doopjurk, en eigenlijk vonden we ze beiden niks. Wij hebben toen voor Mischa wel een mooi wit pakje gekocht. Bij ons in de kerk komt beide voor.

Ik zou gewoon doen waar je jezelf fijn bij voelt. Alvast een hele fijne dienst toegewenst!

Lucas en Pepijn zijn gedoopt in normale kleertjes, maar dat is niet alleen omdat ze jongetjes zijn, als ze meisjes waren geweest had ik nog geen doopjurk aan gedaan, vind dat persoonlijk wat ouderwets :wink:

En de kindjes die tegelijkertijd gedoopt werden hadden ook gewone kleertjes aan.

Ik vind een jurk zeker niet raar, het is een bepaalkde traditie. Bij ons zijn alle kinderen in een pakje gedoopt, dochter ook in een broek, (ohoooo :oops: ). :wink: Ik houd niet van doopjurken, net zoals ik niet van bruidsjurken hou. Maar dat is dus persoonlijk.

heb pakje gestemd maar een doopjurk kan ook net zo goed.

persoonlijk hebben wij er voor gekozen om Jens in een leuk cremekleurig pakje te dopen… op foto met opa en oma

Hier heeft Florens ook een doopjurk aangehad.

En dat is echt niet gek hoor! (een pakje komt tegenwoordig ook wel vaker voor dan vroeger).

Mijn moeder had de doopjurk van haar trouwjurk gemaakt. En wij (mijn zus en broers) hebben die aangehad.

En Florens nu ook.



Ik vond dat juist wel wat hebben, zo’n ‘oude’ doopjurk. (die is trouwens ook 30 jaar oud)



Ik heb voor Lucas toendertijd mijn trouwjurk laten vermaken tot een doopjurk... en als ik het nog red wil ik ook Daan daarin laten dopen..(als hij niet te groot ervoor is...)Dus vind het niks gek hoor, een jongen in een doopjurk!! Officieel hoort het er gewoon bij!

Hoi,



ik heb gestemd voor jouw ‘oude’ doopjurk. Zo’n stukje traditie vind ik heel mooi (we hebben in onze familie een hele oude, bijna 100 jaar oud, maar dan moet de kleine wel binnen een week gedoopt zijn, anders is het te klein).

Dat het een jongetje is maakt toch niets uit? Onze Jasper had een heel mooi jongenspakje gekregen, maar uiteindelijk werd hij in z’n slaapzak gedoopt omdat het zooo vreselijk koud was in de kerk (het sneeuwde en alles ineens begin maart). Dus zelfs als je denkt iets stoers te hebben… zit hij voor hetzelfde geld in een sjaal of slaapzak :wink:



groetjes, Nieke.

Ik ken het ook alleen maar in een doopjurk en vind het daarom ook helemaal niet raar staan. Misschien kunnen jullie een ‘gulden middenweg’ kiezen: doopjurk tijdens de ceremonie en daarna een lekker stoer pakje :wink:

@eisblume wrote:

Ik ken het ook alleen maar in een doopjurk en vind het daarom ook helemaal niet raar staan. Misschien kunnen jullie een ‘gulden middenweg’ kiezen: doopjurk tijdens de ceremonie en daarna een lekker stoer pakje :wink:




Dat had ik dus ook he… de doopjurk ging thuis acuut uit…

@mv2kids wrote:

@eisblume wrote:
Ik ken het ook alleen maar in een doopjurk en vind het daarom ook helemaal niet raar staan. Misschien kunnen jullie een ‘gulden middenweg’ kiezen: doopjurk tijdens de ceremonie en daarna een lekker stoer pakje :wink:




Dat had ik dus ook he… de doopjurk ging thuis acuut uit…




hier ook meteen uit na de kerkdienst. eerst paar mooi foto`s natuurlijk :inlove:

Een doopjurkje is mooi, maar niet het belangrijkste bij een doop toch??

Als je man er echt niets voor voelt zou ik gewoon voor mooie kleren gaan, dat wordt net zo vaak gedaan als een doopjurkje tegenwoordig…

ik vind het ook niet raar hoor maar , ik zelf heb ook gekozen om leuke kleertjes uiit te kiezen maar het is erg smaak gevoelig :think: