brillepoetsdoekjes van de kruidvat :thumbup: :dance:
en gewoon ff in het laatste afwaswater :sick: :mrgreen: 8)
@Kaar wrote:
brillenreinigingsdoekjes misschien?![]()
Volgens mij gebruikt ze die al, als ik het goed lees.
In het afwaswater. Met Glass*x. In het ramenzeemwater (voordat je gaat zemen) Ik loop ook de hele dag met een vette bril. Zo lang Hieke er telkens naar grijpt (en ik te laat ben haar te ontwijken) heb ik een vette bril. Helaas lenzen geen optie hier. :shifty:
Denk dat ze het brillendoekje uit de brillenkoker bedoeld…
Maar idd die vochtige doekjes zijn beter.
Koop je bij de Action geloof ik ook al en idd bij het Kruidvat.
@Rooike wrote:
Denk dat ze het brillendoekje uit de brillenkoker bedoeld…
Oh ja, die.... :doh: Die gebruik ik nooit.....
Vochtige zijn beter. Et0s heeft ze ook.
ja ik gebruik een droog doekje zeg maar,
die ik gewoon van Hans heb gekregen
moet naar de kruidvat dus!
waar staan die doekjes ergens?
Volgens mij niet zo ver bij de wc bril beschermers en -doekjes enzo vandaan.
En die liggen weer vlakbij de vochtige brillendoekjes :mrgreen:
Ik vind die vochtige brillendoekjes nou juist niet zo fantastisch…
Op een gegeven moment blijft er toch een waas op zitten (net als met glassex) Gewoon wat afwasmiddel en lauwwater en dan goed drogen met een theedoek. Dat bevalt mij het beste.
Groetjes,
Heleen
Die vochtige brillendoekjes kunnen de beschermlaag beschadigen. Wij gebruiken ze dus niet (meer). Af en toe Myrthe’s bril afwassen met water en afwasmiddel, maar meestal gewoon poetsen met een doekje. of ons shirt :oops:
Haha
ik dacht dat het een beetje een ‘pollige’ vraag was…
Mijn antwoord: met mn shirt/trui/vest… :shifty:
wat is ‘pollig’?
goed… afwasmiddel dus…
(dat haalt niet het beschermlaagje eraf?)
ga het meteen ff doen
haha ik heb dan wel geen bril maar me vriend wel. althans, soms. (voor zn werk, of tv kijken etc) maar hij had m vanmiddag op, was filmpje kijken maar deed even iets voor mij, en was boven heet water in de keuken, dus het stoomde, later was zn bril opeens helemaal schoon, echt HEEL erg schoon dus.
Dus boven de afwas met heel heet water :lol:
@Ziet wrote:
goed… afwasmiddel dus…
ga het meteen ff doen
Nee hoor, afwasmiddel of alleen water wordt nou juist aangeraden door de opticien. En trouwens ook geen keukenrol gebruiken, want daar kun je kleine krasjes van krijgen.
Ik hou dus juist een irritante waas op m’n bril van die vochtige brilpoetsdoekjes. Hier komen ze er dus niet meer in :naughty: .
Bij mij werkt het nog het beste om hem te poetsen met een (schone ) hydrofiel luier. Er ligt hier dus één luier apart voor mijn bril, haha. En af en toe (als het al te erg is met de vette vingers) stop ik hem in het (schone
) afwaswater.
Maar ik moet zeggen…ik word steeds handiger in het ontduiken van kleine kindervingertjes op m’n bril. Het zijn bij mij dus het meest stofjes (en regendruppels :evil: )
@Tamma wrote:
Ik hou dus juist een irritante waas op m’n bril van die vochtige brilpoetsdoekjes. Hier komen ze er dus niet meer in :naughty: .
Bij mij werkt het nog het beste om hem te poetsen met een (schone) hydrofiel luier. Er ligt hier dus één luier apart voor mijn bril, haha. En af en toe (als het al te erg is met de vette vingers) stop ik hem in het (schone
) afwaswater.
Maar ik moet zeggen…ik word steeds handiger in het ontduiken van kleine kindervingertjes op m’n bril. Het zijn bij mij dus het meest stofjes (en regendruppels :evil: )
Helemaal goed :thumbup:
Ik ben opticien en die vochtige brillendoekjes zijn idd niet goed voor kunststofbrillenglazen. Ze kunnen krassen omdat het papier is.
Op glazenglazen kunnen ze een laagje achterlaten.
Wij gebruiken in de winkel luiers en als je bril heel vies is mag je best een klein beetje sop gebruiken. Gebruik het liefst een sopje zonder teveel citroen. Dubro bv zit heel veel citroen in en dat kan de glazen aantasten.
@Heleentje wrote:
@Ziet wrote:
goed… afwasmiddel dus…
ga het meteen ff doen
Nee hoor, afwasmiddel of alleen water wordt nou juist aangeraden door de opticien. En trouwens ook geen keukenrol gebruiken, want daar kun je kleine krasjes van krijgen.
kee bedankt! :thumbup:
zal wel aan mij liggen, maar ik krijg hem dus gewoon niet schoon.
ja tijdelijk
hoef hem alleen maar op met lezen en tv kijken (en computeren dus)
daarna doe ik hem altijd weer in de koker
maar haal hem er altijd weer vies uit
:roll:
…
Met een microvezeldoekje of even met HG spray die we ook vor de LCD TV gebruiken
Ik ben echt dik tevreden over de brillenpoetsdoekjes van de hema hoor!!! Geen krasje niks niet en stralen schoon!
Maar, ik moet er wel bij zeggen dat ik lenzen heb en mijn bril alleen maar 's ochtends en 's avonds draag!