Hoe had jij geheten als...

Dennis als het aan mijn vader had gelegen en Barbara als het aan mijn moeder had gelegen maar werd gelukkig een meisje :wink:

Perry :shifty:

valt me op dat het allemaal echt Hollandse namen zijn… merendeel dan :slight_smile: echt andere generatie namen dan nu :wink:

25/30 jaar geleden werden er geloof ik weinig Levi’s, Jaydens, en Zev’s geboren (om maar wat voorbeelden te geven ;))

Hou je vast…Fritjof!

Gelukkig heb ik geen jonger broertje, konden m’n ouders die fout toch niet ècht maken :mrgreen:

Erik was de naam die mijn ouders hadden bedacht, maar al weeën wegpuffend kwam mijn moeder in de gang van het ziekenhuis, de buuf van een paar huizen verder tegen, inmiddels zonder dikke buik. Enne bevallen? vroeg mijn moeder?

Ja zegt ze trots. Het is een jongen en hij heet Erik :mrgreen:

Het was dus maar goed dat ik een meisje was :lol:

Mijn zusje heet Ingrid en had als ze een jongen was geweest had ze Dennis geheten. Inmiddels is ze getrouwd: met Dennis :mrgreen:

Mijn ouders waren een keer op bezoek geweest bij een weeshuis en toen kwam er een klein kindje naar mijn moeder toe en kroop bij haar op schoot. Ze was helemaal gek van dit jongetje. Hij heette Nordin, dus ze heeft zich voorgenomen om haar zoon ook Nordin te noemen.

Toen kreeg ze 3 meiden! :lol:

Niels (voluit Kornelis Willem naar mijn opa)

Thomas zou Fien (Jozefien Sabina Philomena) zijn en Sarah Louise, Florian (Kornelis Floian, waarschijnlijk).

Als ik een jongen was geweest had mijn moeder mij Vincent genoemd

Ik had Jan (Doopnaam: Johannes) geheten als ik een jongen was. Nu heet ik Hanneke (doopnaam: Johanna).

Mark. Echt een jaren 70 naam. Net zoals mijn echte naam.

Fons :shock:

Blij dat ik een meisje ben geworden dus! Alhoewel Fons wel weer helemaal in is nu , he? :lol:

@Sis wrote:

Roel

Ik ook en vervolgens mijn zusje ook! Meer kindjes zijn er niet gekomen, dus geen Roel! Na 10 pagina’s toch nog best een aparte naam voor die tijd :wink:

Zou het niet heel erg gevonden hebben vwb de naam zelf, maar in combinatie met de achternaam wat minder. 2x 4 letters beginnend met een R: Roel van R… :roll:

Toen ik geboren werd moesten mijn ouders nog een naam voor mij verzinnen want ze hadden nog niet een naam voor een jongentje of voor een meisje :wall: dus…ik weet het niet;ik heb het weleens aan mijn ouders gevraagd maar ze wisten nog steeds niet een leuke jongensnaam :lol: :lol:

Als ik mij niet vergis zou ik Jurgen hebben geheten. Een paar maanden na mij is een vriendin van mijn moeder bevallen en haar zoon heet Jurgen. Zal wel in zijn geweest toen, ik vind het een verschrikkelijke naam.

Mijn broer heet David (deevid uitgesproken) en had volgens mij Ester geheten als hij een meisje was. vind nog best mooi.

De jongensnaam voor Kate houden we nog even voor ons. Hoop dat ik hem nog kan gebruiken.

Piet en Miet waren hier de werknamen voor de proefdrukken van de gevoortekaartjes. Drukker is familie en wou niet het risico lopen dat er al iets uitlekte van de namen. Wij natuurlijk wel volhouden dat dat de echte namen waren, de arme man wist niet of die mocht lachen of niet.

Groeten

Isle

ik Martijn

ronnie of ronny? vlgs mij de eerste

Ik Marcel.

Had ik wel mee kunnen leven denkik

Koen

Erik

Jeroen 8)