Hallo dames,
Ik heb een zoontje van 2 jaar die na zijn geboorte vreselijk last van krampen had en veel moest spugen en nooit sliep. na 4 weken kwamen we erachter dat hij een koemelk allergie had. Ik gaf destijds borstvoeding, maar ben overgestapt op pepti voeding, omdat ik helemaal kapot was. Ik kon niet meer.
Mijn zoontje heeft het erg goed gedaan op de pepti voeding en is het inmiddels overgroeid gelukkig.
Inmiddels ben ik <a target="_blank" title=“32 weken zwanger" href=“https://www.ikenmama.nl/32-weken-zwanger/”>32 weken zwanger van ons tweede kindje en vraag me steeds vaker af of ook dit kindje misschien allergisch zal zijn. Ik wil deze keer alle ellende die we hebben gehad bij de eerste zien te voorkomen en wil dan het volgende vragen:
Zijn er moeders hier die ook een kindje hebben gehad met koemelkallergie en nu bevallen zijn van een tweede kindje?
Heeft dit kindje ook een koemelkallergie en welke voeding geven jullie?
Op welke voeding stap je over na borstvoeding? Hypo - allergene of meteen pepti bijvoorbeeld?
Ik hoop dat er wat mensen zijn met ervaringen.
Groeten Tamara
Hoi Tamara,
Hier ook een kindje met kma. Bij Robbert kwamen we er pas na 3 en halve maand achter wat nu het eigenlijke probleem was. Ik ben toen ook gestopt met de bv omdat ik en Robbert op dat moment teveel afvielen. We zijn toen overgestapt op friso allergycare en toen hij ruim een jaar was, was hij over zijn allergie heen gegroeid.
Toen ik zwanger was van nummer 2 ben ik gaan zoeken naar info, omdat ik de problemen die er waren met Robbert graag eerder wou herkennen of voorkomen.
Toen Wessel zo’n 4 weken was, begon de ellende opnieuw. Zelf ben ik toen weer acuut een kmv dieet gaan volgen. (zeer strenge versie) Wessel is nu een stuk rustiger en als ik een keer een misstap maak door een snoepje bijv. te eten waat een melkbestandsdeel inzit, zie ik (helaas) meteen reactie bij Wessel.
Mijn tip is, je herkent het gedrag van je beeb snel genoeg om het te assioceren met kma. Verder zou ik toch proberen de bv zolang mogelijk vol te houden aangezien het toch het beste is als je kind allergisch is aangelegd.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat het me zwaar valt, maar als ik dan een heerlijke glimlach krijg, las meneer zijn buikje volheeft, dan weet ik weer waarvoor we het allemaal doen. :inlove:
sterkte in iedergeval en hopelijk heeft jou beeb straks nergens last van. :-*
Heel herkenbaar!!!
Ik ben nu ook op zoek naar informatie, omdat je het inderdaad wil voorkomen.
In ieder geval bedankt voor je antwoord!
Ik denk ook dat het niet meer zo word als met de eerste, omdat je het inderdaad sneller herkent, maar je bent toch wat onzeker omdat het bijna een “traumatische” tijd is geweest met de eerste.
Fijn dat het bij jullie nu goed gaat. Je weet inderdaad waar je het voor doet!
Groetjes Tamara