hij kreunt bij alles

Onze Finn kreunt de hele dag door, tenminste zo lijkt het. Vooral snachts valt het natuurlijk op. Ik moet het overdag nog wat beter observeren voordat ik kan zeggen dat hij het dan ook altijd doet.

Maar 'savonds en 'snachts valt het op dat hij kreunt als we hem oppakken, verplaatsen, de luier verschonen, tijdens en na de voeding… en huilen dat lijkt hij haast niet te kennen! Hooguit als hij echt wat lang moet wachten op de voeding of als broertjelief toch te onhandig met hem om ging.

Kan het zijn dat hij gewoont kreunt i.p.v. huilt? Of moet ik me meer zorgen maken? Als hij 'snachts veel kreunt en in zijn bedje ligt dan maak ik me wel zorgen. Vaak is het een boertje die dwars zit, maar vanacht bleef hij aan de gang. Hij lag wel voor het eerst in zij ledikantje en die hebben we (nog) niet aan het hoofdeind omhoog staan. Het wiegje hadden wel iets gekantelt.

Maar herkent iemand dit? Tygo, de oudste die huilde wel. En ik denk dat dat vaak wel op dezelfde momenten was dat Finn nu huilt. En eerlijk gezegt hoor ik liever een kreunend kind dan een huilend, maar ik vind het ook raar. :think:

Wie herkent dit?

Ik zou het even laten nakijken. Onze meid kreunde in het begin ook heel erg. Ze was toen wel net geboren en ze was bijna 4 weken te vroeg. Maar het kreunen baarde de artsen zorgen en ze is toen opnieuw ter observatie opgenomen. Toen het kreunen over was, mocht ze weer terug naar de kraamafdeling. Het kan dus wel een teken zijn dat er iets aan de hand is.

Donderdag komen ze van t consultatiebureau op intake. Dan zal ik het hun ook vragen…

Hopelijk is er niks aan de hand, sterkte ermee!

Nou, ze heeft het gehoord en het is normaal! :dance: :dance:

Die geluidjes maken baby’s gewoon. :lol: Tja, Tygo was dan blijkbaar een hele stille baby. Ik kan me nog herinneren dat ik hem hoorde kreunen bij het poepen midden (in de nacht :inlove:) en dat vond ik zo geweldig dat ik soms naar de camara rende om het vast te leggen. :lol:

L.R. kreunde vanaf zijn geboorte. En toen de gyn het in de gaten kreeg, werd gelijk de kinderarts gestuurd. Een pasgeboren baby hoort niet te kreunen. Na laten kijken dus, is mijn advies. En ik denk dat een huisarts of kinderarts er meer van kan zeggen dat het consultatiebureau.

Ik zou inderdaad voor de zekerheid nog even langs de huisarts gaan. Die is toch wat medischer onderlegd dan het CB.

Het CB raadde ook wel aan om ermee naar de HA te gaan als ik toch twijfels had. Het gevoel van de ouders is intiutief toch vaak goed, zei ze. En dat geloof ik ook. Finn maakt geen ongelukkige of ‘pijnlijke’ indruk, dus mijn gevoel zegt ook dat er niets aan de hand is. Maar ik ging twijfelen omdat ik het niet ken van de oudste.

Bedankt voor het meedenken en ja ik zal het zeker in de gaten houden. Ik vind dat ik genoeg aan ziektekostenverzekering betaal om liever een extra bezoek te brengen aan de HA dan 1 x te weinig. Maar mijn zorgen zijn nu (nog) niet groot genoeg…

Ben je nog bij de huisars geweest?

Bij mijn dochter is t precies t zelfde namelijk… Heb ook niet t idee dat er iets is, dus ben benieuwd naar de uitslag.

Truusje: Ik ben niet meer naar de HA geweest. Het lijkt echt niets te zijn. Finn doet het verder goed. Als hij tegen het huilen aan zit, dan kreunt hij wel meer.

En ik heb het idee dat hij een paar weken geleden meer kreunde omdat hij nog last van de geelzucht had en daardoor wat suf was nog. Want nu huilt hij wel wat meer en sneller en de geelzucht is helemaal weggetrokken.