het nestelen is begonnen

Ohjee… amper 18 weken zwanger, en ik begin al aan de meest bizarre klusjes.

Zojuist heb ik onze hele garderobekast uitgemest, gesopt, alle kleding opnieuw opgevouwen (en gestreken als het nodig was) en alles netjes weer ingeruimd.

Begint die ellende nu al :wink:

Mijn man zal wel blij zijn, waarschijnlijk vanaf nu altijd een blinkend geordend opgeruimd huis!

Lang leve de nesteldrang!!

of… lach jij jezelf ook weleens uit om de belachelijke klusjes die je aan het doen bent (nog maar een keertje die plintjes afnemen bijvoorbeeld)

Achteraf gezien heb ik wel gelachen… Tijdens de bevalling van Juul (had weeën om de 4 a 5 min) heb ik de plinten in de keuken gesopt en ons bed verschoond… Na de bevalling moesten ze het bed weer verschonen maar aangezien de moltons nog in het was machine zaten was dat even lastig… Ik heb er nu maar 2 moltons bijgekocht… (we hebben 2 1 persoons matrassen ivm met elektrisch bed) :mrgreen:

De nesteldrang is nu nog ver te zoeken, het wordt wel een beetje tijd nu, er moet stiekem nog veel gebeuren…

leuk he die nesteldrang? Ik heb het nu nog niet zo erg, maar bij de zwangerschap van Olivier klom ik over de keuken in het raamkozijn om doodleuk de ramen te gaan zemen terwijl ik al ruim 40 weken zwanger was. De buren stonden met opgeheven vingertje naar me te wijzen en te roepen :naughty: maar ik trok me er niks van aan en vond het HOOGST noodzakelijk dat die ramen ook gezeemd werden (stel je voor… :lol: )

Dus ik ben benieuwd wat deze zwangerschap me op het einde gaat laten doen hihi :mrgreen:

Liefs, M-J

Bij mijn eerste was ik heel erg met nesteldrang. Alles moest geschilderd worden beneden, boven, babykamer een nieuwe vloer en natuurlijk moest alles tot in de verste hoeken blinkend schoon zijn.

Ik ging zelfs zo ver dat er nieuw linnen en badlakens in de kast moest en een compeet nieuw servies in de keukenkast.

En nu…??

Ben nu 28 weken en ik doe mijn normale rondes in het huis wat schoonmaken betreft. Er zit wel van alles in mijn hoofd, maar denk steeds: als ik dat nu ga doen, kan ik over 6 weken weer opnieuw beginnen, dus wacht ik maar even.

Voel me dus een stuk rustiger dan bij mijn eerste, denk dat mijn schoon- en opruimwoede wat later op gang komt, maar ik ben wel al bezig om alles in huis te hebben wat uitzet en thuisbevalling betreft.

ohhh… ik wou dat het hier begon… :slight_smile:

moet nog zoveeeeeeeeeeel doen… en alleen als ik er aan denk… wordt ik al moe…

dat is wel iets waar ik op het moment… echt ongelovelijk van BAAL… :wink:

moe moe moe moe…

en ik moet moet moet nog zoveel…

maaruh … :thumbup: lekker dat je nestelen is begonnen… nu ik nog… kun je me niet een beetje aansteken :wink:

Bij de eerste heb ik er niet aan toegegeven, en dat was ook het eerste wat ik tegen de vk zei toen ik met 38 weken ging beval: sorry voor de stofzooi hier hoor, heb niet toegegeven aan mijn nesteldrang…

Bij de tweede waren we een jaar verhuisd, dus hield ik het sowieso al meer bij. Maar ik moest ook de raarste dingen nog in orde hebben, zoals de meubelen in de olie of de plinten afnemen…

En nu? Nog niks gedaan, maar moet toch eens een begin gaan maken, zoals de babykamer en babywasjes…