Help! zindelijkheid puppie: hondenkenner gezocht!

hoi hoi,



wij hebben een jack-poubelle zoals wij het noemen…een kruising jack-russel/boomer. Ook die kregen we maar niet zindelijk. Ze was buiten met van alles en nog wat bezig, maar haar behoefte deed ze alleen in de achtertuin of op de mat bij de achterdeur :? Toen ik het uiteindelijk helemaal had gehad heb ik een bench aangeschaft. Ik ben helemaal geen voorstander van de hond opsluiten, maar het heeft wel degenlijk geholpen. Als ik weg was, of al was het maar even de kamer uit was, ging mevrouw in de bench en neem maar van mij aan dat ze het echt smerig vinden om hun slaapplaats te bevuilen. Dit heeft ze dus een paar dagen gedaan en van de een op de andere dag ging ze piepen zo gauw ik de kamer binnenkwam. Dat was het teken dat ze moest en voor mij het teken om met haar naar buiten te gaan. Vanaf die dag plast ze niet meer binnen!! Ze is nog wel erg rusteloos buiten en wil alleen maar spelen, maar na een uur lopen heeft ze op iedere hoek een plas gedaan en gepoept. Volgens de da is het wel een beetje het ras…jack-russels willen alleen maar aandacht en spelen en spelen en aandacht…jump jump jump jump. Echt een adhd hondje maar het zijn wel schatjes!!! Goeie keus!!!



groetjes

Jolanda

Verhuist naar mamavraagjes :mrgreen:



Dank jullie wel voor alle antwoorden, ik kan hier zeker wat mee.

Het gaat weer iets beter moet ik zeggen.

Ik heb de tijden wat losgelaten inderdaad en kijk nu meer naar haar gedrag.

Ik heb bij de plasjes ed gekeken naar waar ze dat vooral doet en heb zo ontdekt dat ze echt vaste plekken heeft in huis waar ze poept en plast.

Nu is het makkelijker in de gaten houden, ik weet nu hoe ze loopt en zich gedraagt als ze moet en als ik dan zie welke richting oploopt ga ik gelijk met haar naar buiten.

Dit werkt tot zover goed.



Ik vind het fijn om te lezen dat ze nu nog niet zindelijk moet zijn, dat ze het vanzelf wel steeds beter zal gaan.



Verder is het een werkelijk een schatje hoor.

Ze is graag bij ons, is heel lief voor de kinderen en ze luistert erg goed.

Met het zindelijk worden zal het dan ook wel weer goedkomen.



Nogmaals dank.



Oja ik was wel van plan om met haar op cursus te gaan.

:smiley:

Ooit komt het goed!!! Sommige hondjes zijn gewoon lekker eigenwijs :wink: