Wij zijn heeeeeeel lang opzoek geweest naar een campingbedje want er was zo veel en bij elke winkel is er bijna wel een bedje te koop (aldi,Praxis,Gamma,Blokker zelfs!)
Wat blijkt de meeste bedjes komen allemaal overeen met elkaar.
Tegenwoording zijn bijna alle bedjes met het klick systeem zodat het in elkaar voud als een langwerpig niet al te groot vierkant pakketje.
En qua gewicht schelen ze nagenoeg ook allemaal niet veel.
tegen ons werd toen heel eerlijk verteld om niet te veel geld uit te geven aan een bedje alleen omdat er een “bekende” naam op staat
Omdat alle bedjes dus nagenoeg het zelfde zijn.
Het zou wat anders zijn als het bedje ook daadwerkelijk elke dag als vast bed gebruikt zou worden,maar voor alleen vakantie werd ons dus geadviseerd gewoon voor de goedkoopste te gaan.
Wel kregen we het advies om een campingbed matras er bij te kopen, de matrasjes niet er namelijk bij zitten zijn niet meer dan een knijterharde plank met wat stof er om heen.
En daar hadden ze gelijk in, we hadden die er dus niet meteen bij gekocht maar daar kwamen we al heel snel op terug.
een travel cot! :thumbup:
Ziet er wel handig uit die travel cot, maar wat ik me afvraag, als je hem in de winter gebruikt en hij staat op de grond, is het dan niet erg koud??
Of op vakantie en het koelt sterk af 's nachts?
@Dees75 wrote:
Ziet er wel handig uit die travel cot, maar wat ik me afvraag, als je hem in de winter gebruikt en hij staat op de grond, is het dan niet erg koud??
Of op vakantie en het koelt sterk af 's nachts?
OP zich heb je daar wel een goed punt, maar je kunt je tegen kou kleden.
Ik deed Lianne altijd in de box met dr travelcot, maar dat was een babyformaat.
Als ze nu in de travelcot zou gaan dan peuterformaat en dan zou ze ook echt op de grond moeten.
Het voordeel vind ik van de travelcot dat er ook geen ongedierte bij in kan.
Wij hebben ook de topmark, de was luxere versie.
Echt een fijn ding, toen hij nog een baby was kon hij nog wat hoger liggen.
We hebben hem heel veel gebruikt, ook als box in de tuin.
We doen met vakantie wel een extra (opvoudbare) matrasje in, ligt net wat lekkerder.
Ik vind 'm in elkaar zetten ook best fijn.
Hij is wel wat aan de zwaardere kant
Luxe Logeerbed in tas
Makkelijk op te zetten
Klein en handig opvouwbaar
Lange kanten met gaas
Met kruipluik
Inclusief commode
Inclusief matrasje en reistas
Extra matras verhoger
Veiligheidssloten op bodem en zijkant
Incl. wielen met rem
Incl. speelzak
Incl. mosquito net
Bovenlaag matras van 100% katoen
Afmeting: 120 x 60 cm (binnenmaat)
Ik heb even foto’s opgesnord:
CP
Tuin
Italië (we sjouden 'm ook mee naar het zwembad)
wij hebben een eigenmerk van de babyplanet maar hebben er nog wel een los matras bij gekocht. Ook van de babyplanet.
Superblij mee
Om mee te nemen met kamperen hebben wij zo’n babytentje. En die neem ik vaak ook mee als we naar vrienden ofzo gaan. Weegt bijna niks, lekker klein pakketje. Hij slaapt er prima in. We hebben wel een merkloos campingbedje voor als we ergens in een huisje op vakantie gaan ofzo, maar dat vind ik een enorm gezeul. Nu hij bijna uit zijn tentje groeit ga ik zeker de iets grotere kopen, ideaal.
Wij hebben ook een Deryan Travelcot. Peuterformaat omdat die langer te gebruiken is. Ideaal! Licht in gewicht. Stan sliep er goed in. Weekendjes mee weg geweest, nachtjes hotel. Enz…
En als je denkt dat het te koud is kun je er altijd een deken of zo onder leggen.
Er zit een matrasje bij (zo’n dun ding hoor…2 cm geloof ik) en een slaapzakje zit erin.
Ik geloof dat zo’n travelcot idd wel ideaal is als ze wat groter zijn, maar voor een kindje van 4 kilo?? In haar bed heeft ze soms nog moeite om op temperatuur te blijven, lijkt me voo haar nog niet ideeal.
Kwam net een leuk campingbedje tegen voor 69,- , dat lijkt me wel wat… (wel extra matrasje erbij kopen en een klamboe voor op vakantie) op koopgoedkoop punt nl
Bij Aniek en Peter hadden we een 2e hands amper gebruikte topmark…
Maar Peter was een spuger en erg eh… gelaxeerd jongetje :oops: :shifty: door lactoseintolerantie en nadat hij eruit was kon hij beter weg…
Bij Mies hebben we toen een simpel bedje van de jysk gekocht.
was 24,95 en merkloos. Gewoon zwart, met netstof en paraplusysteem.
Hij gaat nog steeds mee en we gebruiken hem toch wel regelmatig.
Als matras heb ik de goedkoopste foambabymatras van ikea erbij gehaald, was 10 euro en oprolbaar. Zwemtas eromheen en klaar.
Nadeel van die reismatrasjes vind ik dat ze nog best groot zijn, flinke koffer van 60x40 en dan zo’n 15 cm dik en dat je kindje dan op naadjes ligt. Dit matrasje was a, goedkoper en b, past opgerol in een zwemtas en is dan net zo groot als bv een slaapzak in hoes.
Ideaalll
Dus ik zou er niet veel geld aan uitgeven…
wij hebben er eentje van Koelstra.
Heeft zo’n uitgangtje in de achterkant en 2 wielen zodat hij makkelijker te verplaatsen is.
Meeste campingbedjes hebben een kliksysteem met in en uitelkaar doen.
Deze heeft schuifdingen…een stuk makkelijker vonden wij.
Zou er voor een paar dagen in slapen wel een extra matrasje bij kopen.
@marloes vip wrote:
@Dees75 wrote:Ik geloof dat zo’n travelcot idd wel ideaal is als ze wat groter zijn, maar voor een kindje van 4 kilo?? In haar bed heeft ze soms nog moeite om op temperatuur te blijven, lijkt me voo haar nog niet ideeal.Goedkoop punt nl? Ik vind 69 euro voor een bedje erg veel geld. Die van de hema en veel andere winkels is 30 euro. En dan een los matrasje is ook zoiets dacht ik.
Kwam net een leuk campingbedje tegen voor 69,- , dat lijkt me wel wat… (wel extra matrasje erbij kopen en een klamboe voor op vakantie) op koopgoedkoop punt nl
Dacht precies hetzelfde :lol:
En het matrasje is vaak in de aanbieding voor 15/20 euro :thumbup:
Had naar een baby bjorn zitten kijken, dan is dit goedkoop :mrgreen:
wij hebben er geloof €25,- voor betaald.
Maakt me niet zoveel uit wat het kost, als het maar handig is.
Als je nog een babybjorn zoekt dan heb ik nog wel één te koop :oops:
PB even wat foto’s Samni!!
Wij hebben er eentje van de hema. Doet het prima, was dertig euro. En dan zo’n opvouwbaar matras van de prénatal er bij. En Stijn slaapt er prima in en mijn nichtjes ook, dit bedje staat bij mijn ouders en een van de twee nichtjes slaapt daar in Stijn zijn bedje.
Ik raad je aan wel een los matrasje er bij te nemen. Anders liggen ze zo hard. En dat lijkt me niet prettig. Het bedje van de hema vind ik makkelijk in te klappen, maar ja mijn vader, schoonmoeder en man lukt het niet, die denken dat je daar minstens hts voor nodig heb. :mrgreen:
@Dees75 wrote:
Ik geloof dat zo’n travelcot idd wel ideaal is als ze wat groter zijn, maar voor een kindje van 4 kilo?? In haar bed heeft ze soms nog moeite om op temperatuur te blijven, lijkt me voo haar nog niet ideeal.Goedkoop punt nl? Ik vind 69 euro voor een bedje erg veel geld. Die van de hema en veel andere winkels is 30 euro. En dan een los matrasje is ook zoiets dacht ik.