Help,vitamines vergeten!!!!!!

Hallo,

Ik kom er net achter dat ik vandaag bij Jayden vergeten ben hem zijn vitamines k en d te geven :wall: :doh: :wall: :doh: ,en hij ligt nu lekker te maffen :?

Is dit erg???

welnee joh, is heus geen probleem voor een keer.

zal maar niet vertellen hoe vaak ik het vergeten was

idd, no problem.

en ik zal dan maar niet beginnen over vroeger en landen aan de andere kant van de evenaar :wink:

nee hoor… geeft niet… lekker laten slapen…

Ik dacht er vaker niet als wel aan…

zal je even de reden van de vitamines vertellen…

I op de zoveel duizend kinderen krijgt vanwege een gebrek aan vitamine K stollingsproblemen. Echter dat gebrek ontstaat niet met 1 keer niet geven en de kans dat het net bij jou kind zou zijn is ook erg klein.

Vitamine K is dus puur preventief voor alle zekerheid…

Vitamine D is omdat in Nederland de kindjes vaak niet genoeg zonlicht zien en daardoor zelf niet genoeg vitamines K aan zouden kunnen maken. Als je elke dag minstens een half uur buiten bent met je kind is vitamine D niet eens nodig…

Een dagje of meer vergeten is dus geen ramp…

Vitamine D geef ik niet in de zomer.

Ik vergeet ook steeds de vitamini D te geven maar Yeline komt elke dag ruim een uur buiten omdat ik de hond samen met haar moet uitlaten dus dat zit wel goed.

Vitamine D vergeet ik bij Mischa idd ook nog wel eens.

Alhoewel hij nu zelf met het potje aan komt zetten als ik het vergeet, haha.

Bij Justin ben ik nog aardig consequent, na het aankleden druppels erin.

Ik geef het nooit :roll:

@Biebels wrote:

ik ook niet :shifty:

Ik ook niet!!!

@joseetje wrote:

@Biebels wrote:

ik ook niet :shifty:

me too… :wink:

Wat ik begrepen heb van het CB, hoef je toch alleen maar vitamines te geven als je BV geeft? :think:

Ik heb Teun nog nooit extra vitamines gegeven…

@AnneK wrote:

Wat ik begrepen heb van het CB, hoef je toch alleen maar vitamines te geven als je BV geeft? :think:

Ik heb Teun nog nooit extra vitamines gegeven…

Ja, dat klopt, maar zodra je over gaat op gewone melk moet je in principe wel weer vitamine D bij geven (ik geloof tot ze 4 zijn ofzo).

Ja idd, tot ze 4 jaar zijn moet je vit. D bij geven.

Het moet niet, het kán. De voornaamste bron van vitamine D voor de mens is direct daglicht. Afhankelijk van hoe vaak en hoe lang je kindje buiten is, kun je ervoor kiezen om eventueel extra vitamine D bij te geven. Kinderdietist Stefan Kleintjes geeft hier meer informatie over: http://www.borstvoeding.com/aanverwant/vitamines/vitamine_d_en_kindervoeding.html .

Toevallig heb ik het eergisteren op het CB er over gehad. Bij min. 200 cc opvolgmelk per dag is vitamine D niet meer nodig, dat zit er dan genoeg in de opvolgmelk.

Maar ik vergeet het ook meestal hoor, ookal staat het naast het aankleedkussen :oops: