HELP! Slaapprobleem...

Op dit tijdstip zit ik gezellig met Eva beneden. Niet echt normaal dus. De laatste tijd is het haar gewoonte om 's nachts 1 of zoals nu 2x wakker te worden. Laten huilen is geen optie, ze krijst de hele tent bij elkaar. Ze heeft altijd goed geslapen, maar nu dus niet meer. Ze weet dat wij bij haar komen als ze huilt. We laten haar wel even 10 minuten begaan en gaan er dan heen…het wordt een beetje negatieve-spiraal-verhaal…we zijn moe…vooral als je allebei ook moet werken en nog een peuter hebt rondwandelen…wie heeft er tips?

Vervelend zeg, en je raakt dan idd in een negatieve spiraal.

Ik zou in ieder geval niet met haar naar beneden gaan, veels te gezellig voor haar :wink:

Op haar kamertje troosten, als het kan in haar bedje laten, geen grote lichten aan. En t vooral niet te gezellig maken (boekje lezen, muziekje aan etc), zodat ze duidelijk krijgt papa en mama komen me troosten maar t is nacht dus tijd om te slapen en niet om te spelen.

Veel succes!!

Vervelend he, ik weet waar je het over hebt.

Heeft ze geen honger, marije wordt de laatste weken elke keer s nachts wakker en dan wil ze drinken, zonder dat krijg ik haar niet in slaap.

Heeft ze last van de tandjes???

En laten huilen is hier ook geen optie.

Ik hoop dat het snel over gaat.

@océan wrote:

Vervelend zeg, en je raakt dan idd in een negatieve spiraal.

Ik zou in ieder geval niet met haar naar beneden gaan, veels te gezellig voor haar :wink:

Op haar kamertje troosten, als het kan in haar bedje laten, geen grote lichten aan. En t vooral niet te gezellig maken (boekje lezen, muziekje aan etc), zodat ze duidelijk krijgt papa en mama komen me troosten maar t is nacht dus tijd om te slapen en niet om te spelen.

Veel succes!!

Ik sluit me hierbij aan. Ik kan me voorstellen dat je haar mee naar beneden neemt om er voor te zorgen dat Ruben niet wakker wordt, maar hiermee houd je het denk ik wel in stand.

Probeer haar op haar eigen kamer te houden, niet de lampen aan doen (hooguit een nachtlampje), en rustig tegen haar praten. Eventueel even oppakken om tegen je aan te houden. Als ze gekalmeerd is, haar even wiegen en eventueel zachtjes een liedje neurien. Dan weer terugleggen en fluisteren dat ze nu lekker moet slapen. Haar weer stevig instoppen en dan weglopen. Als ze weer gaat huilen, haar toch weer laten huilen (maximaal 10 minuten). Als je zoontje wakker wordt, kun je naar hem toegaan en hem uitleggen dat zijn zusje even wakker is en misschien vervelend heeft gedroomd. Dat ze straks weer stil is en hij nu ook weer lekker kan gaan slapen.

Zo doen wij het zelf en tot nu werkt het goed.

Hoe gaat het nu, wil ze alweer een beetje slapen

Sterkte

Die van mij is nu 7 mnd en slaapt sinds een maand niet meer door.

Hij wordt dan niet echt wakker maar droomt en draait en begint te huilen.

Doe je dan de speen in zijn mond dan slaapt ie weer verder. Niet altijd. Soms haal ik hem uit bed en leg hem bij mij in bed. Soms haal ik hem eruit en ffe troosten en weer in zijn bed en slaapt ie verder.

Het is erg vermoeiend allemaal en het ging zo goed vanaf 2 mnd.

Komt het misschien ook omdat zijn tandjes doorkwamen en last van eenkennigheid begint te krijgen enzo?

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen en dat ie weer gewoon lekker door slaapt net als voorheen?

groetjes, Els