Help!! Sinds een paar dagen is slapen een drama

Hallo,



Mariano sliep tot een week geleden :thumbup: hij ging rond 19.00 naar bed en sliep dan door tot 07.00 heel soms werd hij welees wakker.

Maar sinds een week is het echt gieren en huilen als ik hem in bed leg :?

Hij huilt ongeveer 30 min voordat hij slaapt.Maar hij word in de nacht ook weer gierend wakker.

Overdag slaapt hij ook nog 2 uurtjes.



Vanacht heb ik hem wat drinken gegeven en ben bij hem gaan liggen op zijn nieuwe bed(hier slapt hij zelf nog niet op)die erg klein is voor mij,dus ik lag niet echt prettig.

Na een uur sliep hij eindelijk maar ik vond hem wel erg onrustig slapen zijn ademhaling :think: en na 2 uurtjes werd hij weer gierend wakker.



Waar zal hij last van hebben?



1 het slaapje overdag laten vallen ?

2 ik heb vorige week cassisranja gekocht mischien zit er teveel rommel in en gewoon niet meer geven ?



Tips gevraagt dus :mrgreen:



Esmie

Pijn in zijn oortjes?



Dat is eigenlijk het eerste waar ik aan denk, omdat mijn jongste daar ook gillend van wakker wordt…



Of een sprong? Een groeisprong…

Ze kunnen weer wat meer, willen weer meer en dat moet toch verwerkt worden…



Bij mij hebben ze er alledrie om de zoveel tijd “last” van dat ze in de nacht wakker worden… Mijn ervaring is dat het meestal na een tijdje overgaat. Mits het natuurlijk uitgesloten is dat er niets lichamelijks aan de hand is!



Succes…

Brigitte had het ook toen ze precies zo oud was.

Alleen zij hield het huilen wel 1.5 uur vol.

Wij hebben haar toen 's avonds ipv 19.00 uur om 19.30/20.00 uur naar bed gebracht. En toen :thumbup:

Wellicht een tip!

Slaapt ie 's middags wel goed? zo ja dan zou ik niet denken dat het aan de ranja ligt hoor.

heel herkenbaar, ook hier is het alweer een dikke week prut wat slapen betreft.



bij ons heeft het verschillende redenen:

-tanden en kiezen, dentinox help een beetje, zetpil paracetamol in uiterste nood



-muggen, vanacht hielp de dentinox niet, maar wat er wel aan de hand was, was ons ook niet duidelijk, tot ik Daan vanmorgen uit bed haalde, minstens 20 keer gestoken :shock: :cry: Marie slaapt met hem op 1 kamer en die heeft nergens last van :think: , een echte oplossing hebben we hier nog niet voor, de hor werkt iig niet voldoende.



-samen op 1 kamer is heel gezellig, maar soms huild de ene de ander wakkeren houden ze elkaar uit de slaap, dus de zolder wordt omgebouwd tot slaapkamer.



-ook gaat er weer ‘iets’ rond, ze hebben net een paar dagen koorts gehad en ook een buurkindje heeft er last van, en op het werk wordt er veel (kinder)paracetamol verkocht



groetjes louwina

Hoi Esmie



hoe gaat het nu met het slapen van Mariano ?

Hier is het ook drama, hij kan nu ook zelf z’n bed uit dus staat dan aan mijn bed te trekken en te jengelen, dan weer om 1.00, 5.00 etc etc



Erg vermoeiend…



Ik denk toch een soort van fase ofzo, waar ze doorheen moeten, later naar bed is geen optie hier, hij is echt versleten op de tijdstippen dat ik 'm naar bed doe, ook in de middag is zijn middagslaapje hard nodig…

We wachten het maar af…

Hopen op een fijne nachtrust vannacht :wink:





:zzz: :zzz: :zzz:

Hallo!



Hier ook een slecht slapende (net) dreumes.

Hij had de weken hiervoor last van zijn oortjes. Toen hij AB-kuur kreeg ging het over. Maar nu is het drama, want hij wil niet dat we bij hem weg gaan.

Verlatingsangst dus, wat ik denk.



Gaan slapen is moeilijk en steeds midden in de nacht huilend wakker.

Stoppen met huilen doet hij niet en als we erbij gaan zitten, gaat hij heel lang draaien/spelen of willen staan. Af en toe om gek van te worden. Want owee, als je weggaat. :roll:

We zijn tot nu toe elke nacht weer beland met hem bij ons in bed te nemen.

Na een uur naast zn bed zitten om 04:00 uur snachts heb ik het echt wel gehad. :shifty:



Ik wilde toevallig vandaag vragen hoe lang andere kinderen er last van hebben gehad. Maar goed, het kan idd ook nog tanden zijn die eraankomen of een groeispurt. :doh:

Hier ook weer drama bed begonnen, zowel het middagslaapje als 's avonds is hij moe en het bedritueel is nog geen probleem, 's avonds na het boekje lezen mag hij altijd nog een kroel en een dikke kus aan mij (of aan papa wie hem naar bed brengt) geven en daarna gaat hij normaal lekker slapen.



Sinds 2 dagen, grrrrrrrr, drama drama drama… er is niets aan de hand en het is vooral dat hij een van ons het liefst bij zich wil hebben… ik laat hem ook huilen en als hij na een half uur nog huilt ga ik er naar toe als het huilen niet is vermindert anders wacht ik nog even meestal slaapt hij na 3/4 uur…



Balen maar ik herken het idd van eerdere fases. Hij is op dit moment zo aan het groeien en ik zie hem elke dag zoveel leren dus het verbaast me niets…



Ik herken overigens ook het nachtelijk gehuil, tanden of kiezen dan krijgt hij warme melk uit een fles en slaapt hij verder. Andere oorzaak, behalve lichamelijk, is ook laten huilen of bij hem blijven zitten tot hij slaapt. 2 x heb ik hem in bed genomen sindsdien gaat hij eerst naar ons bed als we gaan slapen, en dat doen we dus niet meer… helaas dan maar lang uit bed midden in de nacht…



Ik zit nu ook te typen met een hoop herrie naast me uit de kamer maar het is nu 10 minuten en het mindert al behoorlijk!



Natas