Help, hier gaat zojuist de sirene !!!

@juulisjuul wrote:

@Suuus wrote:
@Kroes wrote:
Ik heb dat hier ook een keer meegemaakt.

Zo raar dat je dan helemaal nergens info kan vinden :think:

Een landelijke www zou niet zo’n slecht idee zijn denk ik.

Hier was overigens niks aan de hand, tenminste dat neem ik aan.

Die is er: http://www.crisis.nl. Als er echt iets aan de hand is in een gemeente (of in meerdere tegelijk) vind je het op deze site. Ik ben ook redacteur van die site, dus kabij crises worden opgepiept om de site te ‘vullen’.

Ja daar had ik gekeken maar vind de site niet echt overzichtelijk, ik kon iig niks vinden.

Dat komt doordat er nu niets aan de hand is :wink: . Zodra er ergens iets ernstigs is, verandert de hele site.

Wij hebben het een half jaar geledne ook gehad,toen was er wel wat aan de hand er was een pijpleifding stuk en er kwamen allemaal gassen vrij,grote paniek en ook slechte voorlichting over hoe en wat,gelukkig is het toen goed afgelopen we mogten een halve dag niet naar buiten.Maar zodra de sirene gaat sta ik wel strak van wat voor dag is het.

Wel jammer dat er dan niet even iets gemeld wordt, daar zou ik dus laks van worden de volgende keer en denken: “Het zal wel weer een foutje zijn…”

@Plut wrote:

Wel jammer dat er dan niet even iets gemeld wordt, daar zou ik dus laks van worden de volgende keer en denken: “Het zal wel weer een foutje zijn…”

Ja precies, vind het ook raar !!!

En kun je daar dan met die gedachte geen meding maken ? immers als men er niks van zegt bij een instanie die er over gaat, kan men ook er ook niet ana handelen toch ?

kijk hier kan je je melding wel doen begripeelijk, ik zou ook zo denken idd, maar kun je op de genoemde site geen meldng van het geeuren doen of bij de gemeente ? :think:

Het is hier 2 maanden geleden ook gebeurt, gingen op dinsdag 12.00 uur de sirenes af. foutje.

Maar je moet dan dus ramen en deuren sluiten en de lokale zender opzetten, die fungeert als informatie kanaal.

Hier is na een half uur een berichtenbandje opgezet, dat het loos alarm was.

Maar de meeste scholen lieten de kinderen gewoon naar huis gaan, heel fout vind ik zelf.

Ik wist dat ook niet van die site, hoor. :think:

Ben je er nog achter gekomen wat het is geweest?

@kantjeboord wrote:

Het is hier 2 maanden geleden ook gebeurt, gingen op dinsdag 12.00 uur de sirenes af. foutje.

Maar je moet dan dus ramen en deuren sluiten en de lokale zender opzetten, die fungeert als informatie kanaal.

Maar de meeste scholen lieten de kinderen gewoon naar huis gaan, heel fout vind ik zelf.

Dat is grappig…hier ook 2 maanden geleden…

Precies om 12 uur…op dinsdag 1 april! Hahaha…maar het bleek dus ook een fout te zijn…geen grap…

Ik zat op m’n werk (in Haarlem) en kon ff op het internet kijken wat er was…niets dus…

@Trying wrote:

Nee, niks kunnen vinden, niet op internet en ook niet op de regionale zender.

@mandy_d. wrote:

@kantjeboord wrote:

Precies om 12 uur…op dinsdag 1 april! Hahaha…maar het bleek dus ook een fout te zijn…geen grap…

Ik zat op m’n werk (in Haarlem) en kon ff op het internet kijken wat er was…niets dus…

Same place, same time! :mrgreen:

@juulisjuul wrote:

@Trying wrote:

Juul, ik denk dat je het verkeerd gehoord hebt. Ik heb eens rondgevraagd aan collega’s en vrienden en niemand heeft hem gehoord. Misschien een buurjongen die aan het experimenteren is met sirene’s?

@Winnie11 wrote:

@juulisjuul wrote:
@Trying wrote:

Juul, ik denk dat je het verkeerd gehoord hebt. Ik heb eens rondgevraagd aan collega’s en vrienden en niemand heeft hem gehoord. Misschien een buurjongen die aan het experimenteren is met sirene’s?

Nee hoor, ik weet 100 % zeker dat het de sirene is geweest, mijn schoonmoeder heeft hem ook niet gehoord, dus misschien alleen in onze wijk geweest :think: dat kan ook he? :wink:

Dat weet ik eigenlijk niet :oops:

Rond de universiteit en de Goffert is het niet te horen geweest. Ik weet eigenlijk helemaal niet waar die dingen staan.

@Winnie11 wrote:

Dat weet ik eigenlijk niet :oops:

Rond de universiteit en de Goffert is het niet te horen geweest. Ik weet eigenlijk helemaal niet waar die dingen staan.

Ik geloof dat er 1 elke wijk 1 staat

Dat moet haast wel :think: Dat verklaart in ieder geval waarom jij hem wel hoort en wij niet :mrgreen:

@juulisjuul wrote:

@Winnie11 wrote:
@juulisjuul wrote:
@Trying wrote:

Nee hoor, ik weet 100 % zeker dat het de sirene is geweest, mijn schoonmoeder heeft hem ook niet gehoord, dus misschien alleen in onze wijk geweest :think: dat kan ook he? :wink:

en de sirene die ik gehoord heb was ook echt dé sirene, op dezelfde dag. Alleen kilometers verder…

@kantjeboord wrote:

@mandy_d. wrote:
@kantjeboord wrote:

Same place, same time! :mrgreen:

Hahaha…vond het al toeval…

Al zeggen ze dat het GEEN 1 april grap was…ik denk er het mijne van…

Ze zullen een slechte 1 april grap zeker in de doofp[ot willen stoppen…stel je voor dat het uitkomt…

Ach…was wel grappig…

@mandy_d. wrote:

Ze zullen een slechte 1 april grap zeker in de doofp[ot willen stoppen…stel je voor dat het uitkomt…

Ach…was wel grappig…

Ik kan je verzekeren dat het echt GEEN 1 april grap was! :wink:

Hier is ie ook ooit afgegaan op een ander tijdstip dan de test zeg maar.

Toen is er nog wat ophef geweest, omdat niemand er schijnbaar aandacht aan gaf, en gewoon doorging met waar hij of zij mee bezig was.

Dus dat was ook een foutje dat ze afgingen, maar er bleek dus ook uit dat áls het echt was geweest, er niemand op reageerde.

En dat was ook weer niet de bedoeling.

Volgens mij heeft het zelfs de kranten/tv nog gehaald.

@kantjeboord wrote:

@mandy_d. wrote:

Ach…was wel grappig…

Ik kan je verzekeren dat het echt GEEN 1 april grap was! :wink:

Hahaha…weet jij meer?

Ik vond het wel frappant dat iedereen om me heen er totaaaaal geen aandacht aan schonk…

Ik hoorde mensen zeggen "het is toch de eerste van de maand…dat hoort toch?)

Kan je nagaan hoe weinig het leeft…

Ik heb alleen ff gegoogled…maar kon als snel niets vinden…