Hellup... ineens weer slaapproblemen!

Hoi Allemaal,

Ons dochtertje van 11.5mnd sliep altijd gewoon goed, inslapen en doorslapen geen probleem. eerste paar weken van haar leventje waren wat moeilijke maar met behulp van inbakeren gewon heel goed gekomen.

Maar nu sinds enkele dagen komt ze heel moeilijk in slaap, uiteindelijk slaapt ze wel maar snachts is ze ineens wakker, echt 2uren aan het jengelen, dreinen etc…

We checken… heeft ze een poepluier, ja een keer dus, verschoond en terug in bedje gelegd… daarna weer uren lang dreinen…

wil ze wat water… nee ook niet?

Tsja wat dan… we weten het het even niet meer, we laten haar maar want ik ga er niet aan beginnen haar uit bedje halen enz…

Vannacht was het weer raak, na ongeveer een uur ben ik weer ns gaan kijken (ik kan toch niet slapen) wat detinox op wattenstaafje en haar laten bijten erop.

daarna nog 2 gehoord en eindelijk gaan slapen!!!

Zou dit soort taferelen echt door de tandjes kunnen komen? heeft iemand een idee hoe je dit moet aanpakken, dat wakker worden enzo?

Alvast bedankt voor jullie tips! alles is welkom!

Het moeilijk inslapen herken ik wel. Mijn dochter heeft dit nu al zo’n twee maanden. Ze is nu 10 maanden. Wij hebben wel een methode gevonden om haar uiteindelijk in slaap te krijgen, maar het is niet ideaal.

Ik leg haar in bedje en dan begint ze direct te huilen, krijsen etc. Na een minuut of 20 (als het niet te erg is) dan haal ik haar eruit en ga met haar op bed liggen. Dan gaat ze rustig op mijn borst liggen en dan wrijf ik over haar rugje. Uiteindelijk wordt ze dan helemaal rustig. Als ik haar in bedje leg begint ze meestal weer te huilen, maar dan wrijf ik over haar buikje. Dan gaat het goed. Het is wel een heel ritueel en ik ben er eigenlijk niet zo blij mee want nu kan ik 's avonds niet meer weg. Voor ik dit ben gaan doen huilde, krijste ze zo anderhalf uur… en tja dat ben je dan ook wel zat.

Ons meiske wordt 's nachts (nog) niet wakker. Wel vermoeidend lijkt me.

Het kan een tandje zijn hoor. Maar heeft ze geen dorst. Hier is het dat vaak als ze 's nachts wakker wordt. Flesje water en dan slaapt ze zo weer. Ga jezelf maar na, met dorst slaap je ook niet (ik niet in ieder geval).

Is het geen sprongetje?