Gewichtsverlies kleuter

Nuchter 8.9

Klinkt voor mij wel als diabetes…hebben hetzelfde gehad met het zoontje van mijn ex toen die 5 was.

Lusteloos, veel plassen, nergens zin in, snel moe en veel dorst.



Hoop zo voor je dat het dat niet is, want dat is echt niet leuk voor die kleintjes maar als haar suikerwaardes afgelopen week al zo hoog waren :frowning:



Ga echt mega hard duimen dat het iets anders is… :pray: :pray: :pray:



Sterke met wachten :hug: :hug:

@pooh wrote:

Nuchter 8.9




Oei dat is wel te hoog, maar niet echt schrikbarend hoog!!



Het zoontje van ex had toen over de 35…en moest met spoed naar het ziekenhuis om het daar te laten meten, omdat het apparaat van de ha niet zo hoog kon meten.

Inderdaad te hoog :frowning:



“Gelukkig” niet torenhoog, mijn man kreeg ook jong diabetes en die had een waarde die ook onmeetbaar hoog was. Dat bleek rond de 50 te zitten terwijl de huisarts hem eerst naar huis had gestuurd met wacht maar op het consult bij de kinderarts. :wall: Die werd dus meteen met spoed opgenomen.



Hopelijk zijn jullie er op tijd bij en kan ze snel goed worden ingesteld dadelijk.

:hug:

Het is wel te hoog. Maar inderdaad niet schrikbarend. Vaak zie je bij de ontdekking van diabetes al waarden boven de 30. En vaak worden die mensen ook meteen opgenomen in het ziekenhuis om te worden ingesteld op insuline.



Ik ben benieuwd wat er uit de onderzoeken komt.

@miro wrote:

Het is wel te hoog. Maar inderdaad niet schrikbarend. Vaak zie je bij de ontdekking van diabetes al waarden boven de 30.




Ja dat klopt, maar het kan natuurlijk zijn dat ze in de beginfase zit…bij het zoontje van mijn ex was het al een jaar aan de gang, achteraf gezien de klachten en hoe hij was…en dan is het natuurlijk schrikbarend hoog en het was niet nuchter, want met spoed naar het zh en hij had al gegeten.



Afwachten maar wat er uit de testen komt…

M’n moedergevoel zegt dat het wel meevalt.

We wachten gewoon af!



Bedankt voor jullie lieve steun.

nog geen verdere uitslagen gehoord?

Waren meerdere waardes niet goed, hoe en wat mocht de ass niet zeggen.

Hoor morgen meer.

Succes :thumbup:

Spannend. Succes morgen

afwachten dus maar vandaag! succes hoor, hopelijk valt het allemaal mee… sterkte

Succes vandaag…hoop dat het allemaal meevalt en niks ernstigs is, sterkte.

:hug: :hug:

Succes/sterkte vandaag!

Jeetje schrikken zeg

Ja symptomen van hyper idd lusteloos/ moe , dorst , verminderde eetlust, afvallen, veel plassen, zweten kan ook nog



Water kan bij deze waarde goed helpen

Water moleculen trekken het suiker in het bloed aan en voeren het zo dan af via de urine wegen

Niks ernstigs



:dance:



Ze heeft een voedselallergie.

Nu op ‘dieet’ en zorgen dat ze weer fitter wordt en aankomt.

Fijn! Verklaard dat ook de hoge bloedsuiker?

Waar is ze allergisch voor? Succes met het dieet.

Wat fijn dat ze in ieder geval geen diabetes heeft!!

Maar verder heb ik dezelfde vragen als Smurf.

ohh… en is de allergie blijvend? Toch fijn dat het geen suiker oid was zeg!!



En nu maar beetje genieten van de vrije dagen die er nog zijn, hopelijk gaat ze snel weer een beetje aankomen! t zal nu nog wel een pluisje zijn…

Ik vroeg mij nog wel af of ze regelmatig haar bloedglucose controleren?

Deze nuchtere waarde is hoger dan je mag verwachten. Hebben ze ook haar urine gecheckt? En bijv. een glucoseintolerantie test in het zhuis?



Nou ja, ik wil mij niet bemoeien hoor ben geen arts hahaha (wel ervaring met met diabetes en voedselallergieen bij mijn man en zoontje) maar wil dat ze niet iets over het hoofd zien waardoor ze almaar zieker wordt. :oops: