Hallo,
Sinds het begin van m’n zwangerschap houd ik elke week m’n gewicht bij. Niet uit angst teveel aan te komen ofzo, maar gewoon ‘voor de gein’. Heb ik nl bij m’n vorige zs ook gedaan en vind het leuk te vergelijken.
Maak me ook (nog) niet echt ongerust, maar vroeg me wel het volgende af…
Er wordt altijd gezegd dat je de laatste weken van je zwangerschap het meeste aankomt, omdat beebje dan ook het meeste in gewicht toeneemt.
Maar nu is mij dus opgevallen dat ik met 34 weken ca 10kg was aangekomen in totaal en dat ik nu, 3 weken later NOG STEEDS aan die 10kg zit (zelfs ìetsje afgevallen t.o.v. week 34, wat dus eigenlijk zeker 1 kilo aangekomen had moeten zijn)… :think:
Beebje werd met 35 weken op bijna 6 pond geschat en afgelopen week (week 36) een goede 200 gr meer. Mijn eet-/drinkpatroon is niet veranderd en heb me de afgelopen weken juist mìnder bewogen dan daarvoor, omdat ik zo moe was en veel harde buiken had…
Wie heeft dit ook (gehad)? - eerst ‘normaal’ aankomen en dan de laatste weken opeens niet meer…
Tis wel vrij normaal hoor, baby groeit ook niet veel meer…
Ik ben zelf de laatste weken alweer 5 kilo afgevallen :?
Volgens mij groeit de baby de laatste weken juist het hardst. Tenminste, dat las ik in een boek
Maar ik kom, gelukkig, ook minder aan. Het vloog er aan, maar nu sta ik een beetje stil. En daar ben ik wel dolblij om. maar het kindje kan gewoon verder groeien, zei de verloskundige, dat hoef je niet meteen aan je gewicht of buik te merken.
Met de zwangerschap van Juul ben ik 0,0 aangekomen… Ik ben gewoon gelijk gebleven… 1 week na de bevalling woog ik 15 kg minder dan voor de zwangerschap… Dat was even heerlijk! Ik kan de kilo’s behoorlijk missen, dus dat was het probleem niet. Juul deed het ook erg goed, hij kwam niks te kort…
Nu ben ik jammer genoeg 2 kg aangekomen… :mrgreen:
Hier ook de laatste 3 weken blijven hangen op de 75 kg. Ben 20 kg aangekomen in totaal… Volgens vk niet erg, dacht zelf ook nl de laatste weken het meest aan te komen…
ik ben rond de 20 weken in totaal 2 kilo aangekomen. Nu 10 weken later nog steeds hetzelfde gewicht en beebje groeit aardig lekker hihi.
Bij Mitchel was ik eerst 5 kilo afgevallen en later in totaal 5 kilo aangekomen, dit was wel in de laatste 10 weken gebeurd, dus misschien krijg ik mijn spurt nog? Direct na de bevalling dus ook minder dan toen ik zwanger raakte hihi.
ik ben ook al sinds week 34 op +9 kilo en blijf er steken! en de beeb doet het volgens de gyn super goed dus …
En er zal niet meer veel bijkomen want ik moet morgen binnen voor een Keizersnede :inlove:
mijn gewicht is ook gelijk gebleven de laatste weken, voor mn verlof 7kilo aangekomen en dacht daarna gaat t dubbel zo hard. maar ben verder dus niets meer aangekomen(afgelopen 4weken). vroeg het aan de VK vorige week omdat ik me ook zorgen maakte maar die vertelde dat het geen kwaad kon. mn kindje groeit goed.
@ Janice
Maak me dus geen zorgen, dat ik niet meer ben aangekomen de laatste weken, maar vond het gewoon gek, omdat altijd ‘gewaarschuwd’ wordt dat de kilo’s er die laatste weken altijd aan vliegen.
Maar toch wel fijn te lezen dat het dus idd òòk heel normaal is, de laatste weken niets meer aan te komen.
@ Mien
Sterkte morgen dan met je ks, dat alles maar heel voorspoedig mag verlopen en je gauw van je beebje mag genieten!
@Iuno wrote:
@ Mien
Sterkte morgen dan met je ks, dat alles maar heel voorspoedig mag verlopen en je gauw van je beebje mag genieten!
bedankt :-*