Gestopt met pil en nu???

Ben nu tijdje gestopt met de pil omdat ik erg veel last heb van stemmingswisselingen. Niet omdat we voor 3e kindje willen gaan.

Maar echter ben ik nu iedere keer om 2 weken ongesteld en niet een beetje ook. beetje ranzig dus alleen lezen als je het wilt ook echt veel slijm en soms stolsels. Maar het ergste en wat ik echt eng begin te vinden nu is dat ik als ik gewoon naar de wc ga en ga plassen ik ook echt bloederig slijm erbij vind. het drupt er gewoon uit… Moet ik aan de bel trekken bij HA of gewoon weer met de pil beginnen?

Ik was ook altijd zo erg ongesteld, ook onregelmatig. Ik heb nu een mirena en dat bevalt mij uitstekend.

Ik zou naar de huisarts gaan, hij/zij kan je adviseren over de verschillende anticonceptie. Misschien moet anticonceptie hebben zonder hormonen, ivm je stemmingswisselingen.

je bent niet voor niks gestopt met de pil toch? Ik zou even bij de HA informeren. Het moet toch mogelijk zijn zonder pil door het leven te gaan zonder steeds ongesteldachtig te zijn?

hmm ik ben na het stoppen van de pil ook zo hevig ongi. Gelukkig niet om de 2 weken, maar om de 4/5 weken, dus dat is te doen.

Ook hevige krampen om die stolsels weg te werken enzo… maar goed, ik heb dit liever (om de 4 a 5 weken dan he) dan die stemmingswisselingen en dat ijskonijngedrag…

Als je het niks vind, of te vaak/te heftig of te vervelend dan moet je even een afspraak maken bij de huisarts. Misschien een lichtere pil, of een ander soort anticonceptie,… of wil je absoluut geen hormonen meer?