Genoeg BV?

Suus zit sinds een paar dagen op het volgende schema:

6u of 7u BV

9.30u fruit en sap

12u broodje + BV

15u liga en sap

18u groente en biogarde als toetje (op aanraden van CB, mevrouw heeft obstipatie :? )

19u of 20u. BV

Vaak rond 3u ook BV

Krijgt ze zo genoeg melk en vocht?

Kan ik op deze leeftijd niet beter de sap eerst nog vervangen door BV (killer voor mijn melk voorraad, er komt niets meer bij nu ik niet meer kolf, komt namelijk toch niets meer uit :frowning: )

Op en aanmerkingen zijn welkom. :mrgreen:

Op deze leeftijd heb ik nog helemaal geen ander drinken gegeven dan bv. Dus wel groente, fruit en brood, maar daarvoor (of erna) altijd bv.

Daar zitten toch de belangrijke voedingstoffen in, en in sap oid niet…

Met kolven kun je niet altijd peilen hoeveel melk je hebt!!

Ik heb dagen dat het kolven ook echt niet gaat, alleen als m’n meisje love drinkt worden ze " ontspannen en leeg "

Ik heb het ook niet over te weinig hebben van BV hoor :slight_smile:

Ik weet dat kolfen geen graadmeter is.

Kolfen doet bij mij echter helemaal niets meer :mrgreen:

Dus dat is hoe dan ook zinloos :mrgreen:

Ik vroeg me meer af of ze op een dag wel genoeg BV van me krijgt of dat ik toch wat meer voed momentjes in moet lassen.

Ik vind het schema prima zo, Suus lijkt het ook oke te vinden en is tevreden, maar ben weer even kwijt wat het gemiddelde is aan aantal keren wat ze ‘moeten’ drinken.

Even de titel aangepast, misschien staat het er nu wat minder verwarrend

Hmmm titel is niet aangepast :think:

Nu dan wel :pray:

Edit… nevermind, ik kan er weer niets van :wall: 8)

Dit krijgt Ivan ook, alleen krijgt die ipv brood nog alleen bv of pap (alleen bileft meneer dat nog niet echt)

op aanraden van cb

Volgens mijn vader (werkt op een babygroep) is dit schema met 7 maanden ook niet slecht…

Het punt is, Suus wil na het fruit en 's middags geen borst meer.

Dan wordt ze woest :shock:

Dit zijn de enige 4 momenten dat ze nog goed drinkt en rustig drinkt.

Het leek me alleen zo weinig :think:

Veron dronk toen ook nog maar 3 of 4 x per dag…

Zeg dat ze die 4x ongeveer 200 pakt dan drinkt ze toch nog een 800cc per dag… Lijkt mij voldoende voor zo’n klein lijfje… En met fruit krijgt ze ook nog vocht binnen…

grts patricia