Nou de vorige week toen we daar klaar waren, logopedie, zei ze nog op de gang tegen mij; ja ik hoop dat er iets uitkomt met de onderzoeken want zo heeft het weinig zin om door te gaan.
Levi komt er net 8 maanden, en dan tussendoor vakantie, ziekte en al er nog afrekenend.
Zij weet niet wat ze met Levi aan moet in ieder geval, en ziet er geen toekomst in lijkt het.
Ik vond het een beetje erg onprofessioneel om dit even in de gang te zeggen tegenover mij terwijl Levi al verder op was. Bespreek dit dan binnen gesloten deuren met mij, ipv op de gang waar iedereen het kon horen :shifty:
Ik zei dus al tegen haar; tja als je continue alleen staat in de strijd met zijn gehoor dan word je dit gedoe ook wel beu.
Ondanks zij de vorige week goed heeft gemerkt dat sinds de buisjes eruit zijn, en hij weer bijna continue last heeft van oorontstekingen, reageert ze bijna niet op zijn hoorprobleem.
Ze gaf het de vorige week aan, maar toen ik het aan haar vroeg of ze dit wel even door wilde mailen naar het audiologisch centrum wilde ze dit eigenlijk niet, had weinig meerwaarde :think:
Nou in mijn ogen heeft het juist enorm veel meerwaarde, aangezien hij al vanaf de 6 maanden of zo kampt met oorontstekingen!
Heb gewoon het gevoel dat ze mij als moeder zijnde niet serieus neemt (wat ons opvalt), en zelf weet ze niet wat ze aan moet met Levi (terwijl hij al veel vooruit is gegaan, maar zij vind het te weinig).
Krabje. Slecht motoriek? Hoe dat zo?
Wist niet dat dat met elkaar te maken had!
Oh das minder als je zo’n logo hebt…
Ik zou dan zeer zeker op zoek gaan naar een ander.
Tycho loopt nogal houterig, valt heel vaak. Daarvoor gaan we ook naar
peutergym. Tis al heel veel verbeterd.
Maar ook zijn mondmotoriek is niet zo goed.
We hebben periodes dat hij heel veel kwijlt. Zijn fijne mondmotoriek is dus ook niet zo heel goed. Als de fijne motoriek niet goed is dan kun je dus ook bepaalde klanken letters niet maken. En das wel essentieel bij praten.
Na overleg met de logo toch maar besloten om een kinderfysio in te schakelen. Die kan iets meer morotiek trainen dan zij kan.
Hmm qua mondmotoriek is het wel herkenbaar!
Levi doet wel bepaalde dingen, maar is nog erg slap in zijn lippen etc. om correcte klanken te maken.
Niet echt overdreven slap, maar ik merk het wel (ik heb ook logopedie gehad vroeger, en had precies hetzelfde).
Nou ben benieuwd of de fysio helpt bij jullie!
En wanneer je er dan iets van merkt.
Ik ga eens googlen naar andere logopedistes inderdaad :thumbup:
nou even een update.
beide dochters hebben op 23-8 buisjes gekregen en 21-10 controle… was niks aan de hand… zaten bij beide goed.
maar omdat de jongste een spraakachterstand heeft hebben wij zelf gevraagd of we een gehoortest mochten laten doen…
daar zijn we 24-11 naartoe geweest en hieruit was het op dat moment dat ze verminderd slechthorend is…
maar kon zijn doordat ze verkouden was.
ook konden ze zien dat de gehoortest die ze bij de geboorte doen, dat de buisjes of eruit waren of verstopt…
we werden wel in het team besproken om te kijken voor vervolgtesten
en deze hebben we gisteren gehad…
wij zijn gisteren dus naar het spraak-taal team geweest…
heel veel onderzoeken, of meer spelletjes…
even een kopie een ander topic… (is zo;n lange tekst… :oops: )
maar aangezien onze meid erg pittig is en een eigen willetje (en natuurlijk net op een leeftijd dat ook uitprobeerd)
gingen sommige dingen niet helemaal goed…
bv ze hadden een bakje met blokjes, A. wilde hier mee gaan bouwen en kwam tot 7 blokjes…
op het moment dat ze 3 blokjes moest stapelen had ze er geen zin meer in (ze was inmiddels al een uur bezig met de testen) en dan mogen de blokjes van 3 niet meegeteld worden… :roll: vond dit een beetje vreemd
maar ja aangezien wij ons geen zorgen maken over haar lichamelijke toestand (bedoel als je iets uit de kast wil en je mag het niet… dan doe je het toch wanneer mama niet kijkt, de stoel pakken, op de aanrecht klimmen en dan de kast openen… en dit allemaal zonder vallen… dan is daar in mijn ogen niks mis mee)
maar wij kregen te horen dat er lichamelijk niks aan de hand was…gewoon een normale peuter, het praten konden ze wel horen dat ze klanken niet maakt of goed uitspreekt…
dus verwijsbrief voor logopedie…
maar toen kwam mijn belangrijkste vraag… en haar gehoor dan… want leuk zo;n logopedist, maar als je niks hoort kun je het ook niet nazeggen.
tja daar hadden we wel gelijk in…
nogmaals op eigen verzoek de gehoortest die je bij de geboorte krijgt laten doen. (en nog een ander via de computer)
hieruit konden ze opmaken dat ze hogen tonen wel hoort, maar lage niet, en dat de trommelvliezen niet goed bewegen.
en vooral omdat ze buisjes heeft, werkte deze al helemaal niet goed.
dus eigenlijk hetzelfde al vorige keer… dus het lag niet aan de verkoudheid
Gelukkig hebben we vlg wk donderdag een afspraak bij de kno arts, moeten we kijken of de buisjes er nog inzitten of dat ze verstopt zitten (alhoewel ze niet teveel oorsmeer heeft) en meteen naar de keelamandelen laten kijken, want die kan natuurlijk ook zijn dat ze daardoor de klanken niet goed uitspreekt.
dus al met al… wij zijn nog niet klaar in het zkh
de kans is erg groot dat ze nu alweer nieuwe buisjes krijgt. en daarna moet ik naar de logopedie en dan als ik wil mag ik nogmaals dezelfde test als gisteren laten doen, maar moet zowiezo terug voor een gehoortest.