Gaat dit nog over?

HELP! Mijn oppaskindje is echt een schat van een meid, alleen vind zij (4 jaar) Thomas niet leuk…



“Ik vind Thomas stom!” roept ze om de 5 minuten. Ze begint te huilen als hij aan haar kleren trekt, volgens haar wil Thomas alleen maar in de box spelen ( :shock: ) of moet hij naar bed… en als ze buiten spelen en ik let even niet op duwt ze hem zo omver, of trekt aan hem zodat hij valt…

Nu is ze een heel bang meisje, ze is bijna bang voor ALLES. En dus ook voor Thomas omdat hij haar toen ze kennismaakten heeft gebeten, :roll: niet erg slim van Thomas!



Gaat dit nog beter worden?

Is het alleen het wennen, en het feit dat ze geen kleinere kinderen gewend is? Ik hoop het maar, want ik vind het voor de rest wel erg gezellig! Maar als ik Thomas de hele middag moet dragen omdat ik hem van haar niet op de grond mag zetten, is dat voor mij echt gigantisch vermoeiend… :frowning:

typish een kleuter :oops:



daphne duwt myrna ook weleens…



wel duidelijk tegen haar zeggen dat duwen niet kan…

thomas is nog maar klein

en thomas gewoon laten spelen op de grond hoor! Daar zal ze echt aan moeten wennen, en dat lukt ook wel…

weet je wat het ook is, alle aandacht is nu niet meer alleen voor haar, en dat is vaak ook moeilijk.



maar wel moeilijk joh! een kindje dat zo snel bang is…lastig…

Erg lastig!

En Thomas moet het nu ook niet meer zo van haar hebben, rent er snel vandoor als zij eraan komt, of krijgt een hele zielige huilbui als ze weer eens boos “NEE!” tegen hem zegt… Het is nog steeds piepen als ik Thomas op de grond zet, dat vindt ze maar niks, maar ja, het is ook zijn huis en ik ga hem NIET de hele dag in zn stoel houden of in de box zetten. Ze moet er inderdaad maar aan wennen!



Hopelijk veranderd het snel, want zoals het nu gaat hou ik dat geen jaar vol! Is toch wel heel anders dan je eigen kind, dan groei je langzaam naar de kleutertijd toe. Maar het is ook wel weer een uitdaging :wink: !

het is denk ik voor beiden wennen he.

gewoon volhouden hoor en Thomas op de grond zetten.



het is natuurlijk een kleuter.

en ze gaat je uitproberen, tot hoever ze bij jou kan gaan

Ja… en vanaf vrijdag MOET ze bij mij ook brood eten!

De 1e week heb ik niet aangedrongen, maar mevrouw haar buikje heeft wel zin in gevulde koeken en m&m’s maar niet in broodjes, ja daaag, ik moet aan Thomas ook het goede voorbeeld geven en ze moet eerst maar een paar hapjes brood eten!



Vanmiddag ga ik lekker met de kids buiten spelen, dan zitten ze niet de hele tijd dicht op elkaar en dan gaat het samen spelen veel beter!