Zwanger ben ik nog niet, laat ik dat meteen al even duidelijk maken! Maar de wel of geen borstvoeding geven vraag spookt al een tijdje door mijn hoofd…
Bij mijn dochter heb ik wel geteld elf weken borstvoeding kunnen geven, en daarna was het over… En nu twijfel ik dus of ik een volgend kindje nog wel bv wil geven. Ik weet niet of ik het nog wel aandurf zeg maar. Zo bang om weer na een paar weken teleurgesteld te moeten stoppen, omdat het niet meer wil! Aan de andere kant weet ik absoluut de voordelen van bv voor een pasgeboren kindje, en wil ik er natuurlijk alles aan doen om die kleine de beste start ter wereld te geven…
Ik weet het gewoon echt niet… :roll: :?
Wat vinden jullie?
Als je 11 weken borstvoeding hebt gegeven heb je je dochter och ook de beste start gegeven?
Dus ik zeg JA gewoon doen en zien hoe het loopt.
Elke dag is meegenomen en 11 weken is toch hartstikke goed? Dus zou ook zeker zeggen, JA :mrgreen:
Elke druppel is toch mooi meegenomen :lol: . Anders eens naar een voorlichtingdbijeenkomst gaan? Wat kennis vooraf is altijd handig.
Je bent teleurgesteld dat je maar 11 weken bv hebt kunnen geven. maar je hebt 11 weken bv gegeven! Misschien gaat het nu wel beter, mocht het ook de volgende keer moeilijk zijn. Die dag dat je bv hebt gegeven is er 'e’en!
Super dat je het elf weken hebt kunnen geven! Gezonder voor de kleine kan niet en mi schept het ook een extra band, zo intiem borstvoeding geven aan je kindje. Dus ook ik zeg: Ja zeker proberen!
Doen joh! 11 weken is al 11 weken meer dan nix en een fijne start voor je dochter geweest! Zelfs als het maar een dag of een week zou lukken is die eerste melk zoooo belangrijk (colostrum) ivm het weg kunnen werken van de eerste ontlasting (meconium).
Enneuh leg niet teveel druk op jezelf ivm ‘moeten’ etc. Zie hoe het loopt, sta er relaxt in, vraag bv een kraamverzorgster die ervaring heeft met BV etc. Zie het als een hele mooie ervaring en de voordelen…dat zijn ‘maar’ voordelen geen ‘moetjes’ :mrgreen:
Zo jammer zou het zijn als het bv tzt je kraamperiode te gestresst zou maken. Daarbij is stress nu juist weer niet tof voor de voeding…lekker dubbel nietwaar?
mijn mening na mijn eigen ervaring: doen! elke dag is meegenomen :thumbup:
bij mn eerste gedaan, maar vond het toen erg intensief, ook omdat er toen zo weinig informatie was, het is 14 jaar geleden.
daarom bij dana niet gedaan omdat ik nogal een streskipje ben, en nu bij daisy ben ik wel begonnen met bv, en heb nu spijt dat ik het niet heb gedaan bij dana. maarja kan het niet terug draaien.
dus ik zou het gewoon proberen, dan kun je achteraf ook geen spijt krijgen als je het niet heb gedaan.
tis zo makkelijk, geen ‘gedoe’ met flesjes. en ik heb gemerkt dat ze toch wel krampjes krijgen, dana had meer last van krampjes met kv, dan daisy met bv :thumbup:
Gewoon beginnen en zien waar het schip strand!
11 weken is toch super!
Op voorhand iets afschieten wat je nog niet kan weten,dat zou ik in ieder geval nog niet doen…de tijd zal het leren toch. Je kan hooguit je verwachtingen bijstellen…geen streven naar,maar gewoon elke dag is er 1!
Probeer eens een voorlichtingsavond over BV die ik heb gedaan van de VBN en dat heeft mij zo goed geholpen :thumbup:
En deze keer gaat het vast goed joh, je hebt al veel ervaring :thumbup:
Doen!
11 weken is toch weer 11 weken dat is toch bijna 3 maanden!
Wie weet loopt het nu anders?
Elk kind is anders en daar reageert jouw lichaam ook anders op.
En tijdig hulp inschakelen!
Succes met zwanger worden.
In principe ben ik het helemaal eens met jullie hoor… Maar die gruwelijke onzekerheid… Ik was zoooooooooo teleurgesteld toen ik er destijds, voor mijn gevoel veel te vroeg, mee moest stoppen… Ik heb daar echt heel veel moeite mee gehad toen, en je moeder die zo gestressed en depri is, is natuurlijk ook niet goed voor een kindje…
Vind het echt heel erg moeilijk.
JA, DOEN! Bij mij is het bij nummer 2 zoveel makkelijker en beter gegaan dan bij de eerste! Echt proberen hoor, en iedere dag dat je kunt geven is mooi meegenomen, dus echt doen!
DOEN! Ik zou tékenen voor 11 weken, direct!!! Succes meid!
@Tweet wrote:
In principe ben ik het helemaal eens met jullie hoor… Maar die gruwelijke onzekerheid… Ik was zoooooooooo teleurgesteld toen ik er destijds, voor mijn gevoel veel te vroeg, mee moest stoppen… Ik heb daar echt heel veel moeite mee gehad toen, en je moeder die zo gestressed en depri is, is natuurlijk ook niet goed voor een kindje…
Nee, is niet moeilijk meis, gewoon er voor gaan
Ryan heeft maar 4 weken bv gehad en toen ik zwanger was van Nina heb ik me helemaal suf gelezen hier op het forum en op bv.com.
Bij Ryan was het vooral onwetendheid, wist ik veel wat regeldagen waren en zo, achteraf kon ik mezelf wel voor mijn kop slaan.
Bij Nina wist ik gewoon een hoop meer en bij twijfel stelde ik hier mijn vragen of zocht ik het op en zo heb ik 6 maanden lang met héél veel plezier bv kunnen geven :inlove:
Lees je goed in, ga naar een voorlichtings avond, zorg dat je weet wat je valkuilen waren en hoe je probleempjes in de toekomst op kunt lossen.
Ik durf te wedden dat je er dan met véél meer zelfvetrouwen aan kunt beginnen :-*
@Tweet wrote:
He Tweet,
Ik weet natuurlijk niet wat precies de reden is geweest dat je moest stoppen maar ik herken je verdriet. Mats dronk slecht bij me en raakte steeds meer ondervoed. Hij en ik raakten er beiden zo gestrest van! Na een paar weken ben ik fulltime gaan kolven om hem toch zo lang mogelijk bv te kunnen blijven geven. Uiteindelijk was het na 12 weken ook gewoon ech op bij mij. Ik kreeg de productie niet hoog genoeg. Ik heb zo gejankt toen ik er mee moest stoppen! Ik vind het vreselijk!
1 ding weet ik wel… bij een volgend kindje ga ik er weer helemaal voor! Dit keer wil ik mijn nog beter verdiepen en zodra ik ook maar enig idee heb dat het niet lukt, schakel ik meteen een lk in! Dat heb ik vorige keer te laat gedaan. Als het weer niet lukt, dan zal ik zeker weer verdrietig zijn… maar stel nou dat het wel gewoon kan… dat zou toch geweldig zijn?!! Niet geschoten is altijd mis!
En idd… elke druppel bv is meegenomen! Het beste voor je kindje!
Succes met het nemen van een beslissing
:-*
Ik zou zeggen gewoon weer proberen hoor!!
Bij Yeline heb ik helaas maar 3 weken bv gegeven, ze kon zelf de borst niet goed pakken en als ze hem had dan was het een paar slokjes en viel ze in slaap ze was nog te zwak. Toen ze na 1,5 week het ziekenhuis uit kwam hoopte ik dat het beter zou gaan maar helaas heb vanaf haar geboorte al gekolft en live aan de borst gehad maar na 3 weken wou het gewoon niet meer. Ik was op en de productie liep helemaal terug helaas en ben toen gestopt. Oh wat heb ik een spijt gehad en vond echt dat ik niet genoeg heb doorgezet maar jah toen was het te laat.
Nu ga ik er gewoon weer voor en probeer toch langer dan die 3 weken te geven hoor en het liefst alles live ipv kolven. Heb goede hoop dat het deze keer helemaal goed komt.
Ik ben er uit: Ik ga het toch proberen!!!
Dank jullie allemaal voor al jullie bemoedigende antwoorden! Dat had ik echt even nodig…
:-* :-* :-*
:thumbup: top :thumbup:
Super! En als je weer twijfelt, of het straks eens moeilijk hebt, dan kom je gewoon weer wat aanmoediging halen toch? :thumbup: :thumbup: :thumbup: