Is het geven van fopspeen wel goed? Ik geef mijn zoontje van 4wk vaak een speentje na het voeden (fles) en hij begint onrustig en huilerig te worden.
@Jes wrote:
Is het geven van fopspeen wel goed? Ik geef mijn zoontje van 4wk vaak een speentje na het voeden (fles) en hij begint onrustig en huilerig te worden.
Wordt hij huilerig van het speentje of huilerig na de fles??
Een speen lijkt mij niet slecht hoor…Kindjes hebben vaak veel zuigbehoefte. En aangezien je het na een fles doet lijkt het mij prima als hij er goed op reageert…
Een speen heeft z’n voor en nadelen. Een speen kan kwijt raken, ik merk bij Juul dat hij 's nachts vaker huilt omdat hij z’n speen kwijt is. Stop ik de speen terug in de mond, is het weer goed en valt in slaap. Een duim kan niet kwijt raken… Maar het is veel lastiger om het duimen af te leren dan de speen… Aangezien het kind altijd een duim bij de hand heeft…
Een speen gebruiken is niet slecht.
Bij Jasmijn doe ik een spuugdoekje door de ring van haar speen. Zo kan ze hem zelf makkelijk pakken ( je hebt daar overigens ook speciale speendoekjes voor). Nu ze bijna een jaar is zal ze het ook wel zonder doekje kunnen maar volgens mij is ze er nu een beetje aan gehecht. Als ze moe wordt dan gaat ze met het puntje van dat doekje in haar gezicht wrijven :inlove: .
Ik denk dat een speen niet echt slecht is zolang ze er met 5 jaar tenminste niet nog steeds mee rondlopen. Ik probeer overdag als ze wakker is haar zo min mogelijk de speen te geven. Als ze gaat slapen mag ze hem van mij wel.
wij hebben ook altijd een speen gebruikt bij onze dochter.
Tot haar 1,5 jaar heeft ze hem overdag mogen hebben en tot haar 3,5 heeft ze hem s’nachts gehad (ze heeft hem toen zelf met sinterklaas meegegeven en in ruil snoeptutten gekregen)
ik denk dat zo jong het enige echte bezwaar zou kunnen zijn dat je speen/tepel verwarring krijgt, maar aangezien jouw zoontje niet aan de borst drinkt, gaat dat bij jou niet op. Als hij veel zuigbehoefte heeft, en gelukkig wordt van een speentje zou ik dat dus wel geven. En dan over een jaartje of zo komen de bezwaren pas, maar met een beetje doorzettignsvermogen kun je het dan ook gewoon weer afleren.
Een speen heeft z'n voor en nadelen. Een speen kan kwijt raken, ik merk bij Juul dat hij 's nachts vaker huilt omdat hij z'n speen kwijt is. Stop ik de speen terug in de mond, is het weer goed en valt in slaap. Een duim kan niet kwijt raken.. Maar het is veel lastiger om het duimen af te leren dan de speen.. Aangezien het kind altijd een duim bij de hand heeft..
dat klinkt alsof je als ouder de keuze kunt maken. Meeste kinderen maken die keuze echter zelf volgens mij; die weigeren een speen pertinent, of kunnen hun duimpje maar niet vinden.
Ken iem. overigens dunston baby language? schijnt dat babies 5 soorten huiltjes hebben. best wel grappig.
Als een baby honger heeft en je geeft hem een fopspeen, zal hij dan niet verwarren? Ik heb gehoord dat een baby dat speentje eruit zal spugen als hij honger heeft.
ja hoor als een beebje honger heeft en je geeft een speen spuugt hij die uit en gaat vaak huilen. Komt niets uit he haha.
Mischa krijgt ook een speen, niets mis mee hoor.