Hoi aanstaande mamma’s!
Ik zit met een dilemma. Aanstaande zaterdag viert een van mijn beste vriendinnetjes haar verjaardagsfeestje. Zij woont 60 km bij me vandaan. Zoals jullie kunnen zien ben ik dan 5 dagen overtijd.
Ik twijfel nu heel erg of ik ernaartoe zal gaan of niet. Mijn lief zou dan ook meegaan en dus meteen terug kunnen rijden als dat nodig mocht zijn. Verder zijn er in de stad waar vriendin woont verschillende ziekenhuizen en zij is ook nog eens verpleegkundige. Het zou ongeveer 3 kwartier rijden zijn mochten we plotseling naar huis moeten.
Het punt is dat ik me echt vreselijk verveel en dat een feestje een welkome afwisseling zou zijn.
Zouden jullie gaan, of hebben jullie zoiets van, nee dat is echt te ver weg, dat zou ik niet doen?
Groetjes,
1982.
Hoe graag ik ook naar die verjaardag zou willen… ik denk dat ik zelf niet zou gaan… Een echte vriendin, zou daar wel begrip voor hebben.
Ik zou ook niet gaan, sowieso nu niet met mijn 3 cm ontsluiting en af en toe weeen :mrgreen: , maar ook niet als ik overtijd zou lopen.
@ICL wrote:
Hoe graag ik ook naar die verjaardag zou willen… ik denk dat ik zelf niet zou gaan… Een echte vriendin, zou daar wel begrip voor hebben.
Dat denk ik ook, ze zal er zeker begrip voor hebben. Ik zou ook niet gaan.
als je je verder goed voelt, zou ik gewoon gaan, zeker ook omdat je er zin in hebt. je bevalling laat mischien nog wel 11 dagen op zich wachten.
ik zou alleen niet gaan als het bar slecht weer is, en ook zeker niet laat op de avond terugrijden, maar dat is maar een gevoel.
wat je ook beslist: vel plesier
Volg je gevoel! Als jij denkt dat het nog kan en je voelt je veilig in de auto en bij je vriendin, dan zou ik het doen.
persoonlijk zou ik het niet doen. maar ja… als je je er goed bij voelt…
van 3 cm kan het snel gaan naar 10
Bedankt voor de reacties!
Mijn vriendin heeft er zeker wel begrip voor als ik niet kom, het is meer voor mezelf, als afleiding. Ik voel me nog heel fit, maar een bevalling kan natuurlijk ineens heel snel gaan… :think:
Als je twijfelt… niet doen!
Bekijk het op de dag zelf…
Als je je prima voelt, gewoon lekker gaan.
De meeste bevallingen gebeuren niet opeens klatsboem. :mrgreen:
Wie weet ga je wel 2 weken overtijd en zit je al die tijd binnen
terwijl je leukere dingen had kunnen doen.
Wellicht is het inderdaad verstandig het op de dag zelf te besluiten.
Enorm bedankt voor jullie reacties! :-*
Heb je het ook met je vriendin overleg gehad hierover? Voor het geval dat je op de dag zelf heel goed voelt en erheen gaat maar alsnog gaat bevallen. Zou zij dan bereid zijn om jou te opvangen? (oei, klinkt misschien grof maar ik bedoel het niet grof.)
Verder zeg ik, luister heel goed naar je gevoel en hou het weer goed in de gaten.
ik persoonlijk zou niet gaan :mrgreen:
maar ik hou ook niet zo van feestjes :lol:
maar als je je goed voelt zou ik toch gaan denk
zoals je al zegt even een leuke afleiding zo
kun je er weer even tegenaan tot 1 december of zo :mrgreen:
Ik was 9 dagen overtijd toen ik naar nijmegen reed om mijn beste vriendin weg te brengen, hebben daar de hele dag vertoefd en toen weer dat hele stuk terug gereden. (wij wonen in adam)…
Die nacht braken mijn vliezen…
Tja, mijn geval was een beetje nood, lang verhaal, maar ik zou denk ik wel gaan…
Ik zat 36 uur voor mijn bevalling nog bij Niek! op kraamvisite.(82km, 5 kwartier) Anouk was ruim 2 weken. :inlove: Maar ja, ik beviel met 36+5… dus dan durf je met 36+3 nog wel…
Deze vriendin zou dat inderdaad doen, dus dat is het probleem op zich niet.
Judith :mrgreen: .
Of ik moet gewoon morgen bevallen :lol:, ook wel een goed idee.
Ik zou ook gaan hoor! het is zonde om een leuk feestje te laten schieten. Vooral als je vriend meegaat en zorgt dat hij kan rijden. Als je vliezen zouden breken, dan heb je nog heel lang voor het echte werk begint.
Ik ben met kerst uitgerekend. Heb zitten dubben of ik het dan bij mijn ouders kan vieren. Zij wonen vijf kwartier verderop. De verloskundige vond het geen probleem als ik zou willen gaan. Je kunt makkelijk zo lang rijden en in elke stad zou je ook een verloskundige kunnen bellen die je kunt raadplegen.
groet en veel succes!
Ellis
Ik ben bij mijn vorige zwangerschap op de uitgerekende datum nog naar een reunie geweest. Het was erg gezellig :mrgreen: . Het was een uurtje rijden en ik had van te voren gezegd dat ik wel wilde komen, maar het pas op de dag zelf zou beslissen.
Voor mezelf had ik wel de grens op een uur rijden gezet, verder wilde ik niet gaan. En natuurlijk het ziekenhuiskoffertje mee (maar maxicosi vergeten, wat gelukkig neit erg was).
Ik zou het persoonlijk niet doen, mocht je ween krijgen is dat niet fijn terug rijden! Bij mij braken de vliezen spontaan en 15 min later hefige weeen. Kan me voorstellen dat je de afleiding kunt gebruiken.
gr Leonie
Ik zat met gebroken vliezen (zonder weeen) nog bij de chinees, want mijn ouders vierden hun 25-jarig huwelijk :lol: . 't Was een halfuurtje rijden, en ik zat thuis toch alleen maar te wachten op de weeen die niet kwamen.
Dus tja, ik denk dat ik wel zou gaan eigenlijk. Mits je je goed voelt natuurlijk.