ik fok inderdaad niet zoveel… pas als ik weer een lading supervoer heb… en dat heb ik bijna nooit…
maar ik vind het best hoor :thumbup:
wil jij ook liever parfum dan?
Ik fok ook niet meer. Ik vind het niet zo’n leuke aanpassing op het spel eerlijk gezegd.
gereedschapskisten hebben dus mijn voorkeur. En bij jou Fleur???
marieke kan je morgen weer mijn farmerama en eventueel ziekenhuisje doen??
of anders iemand anders??
thanks ben weer hele dag voor werk in Amersfoort
ik zal ook wel evenbij je kijken sophie… ben morgenochtend weg, maar morgenmiddag ben ik er wel weer
@Fleur wrote:
Oessie, MamavanThijs, Touwtie en Sophie79, ik geef jullie nu 1 keer parfum en 1 keer een gereedschapskist per week. Hebben jullie nog wensen? Ik merk dat veel mensen niet meedoen met het foksysteem, dan kan ik me voorstellen dat parfum ook niet nodig is. Laat het me maar weten, dan pas ik mijn cadeaulijstje even aan…
Bevalt me trouwens goed, nog maar 1 account![]()
Ik fok ook alleen nog maar als ik voldoende supervoer heb, laatst was ook mijn parfum op, dus van mij mag je nog wel blijven sturen hoor.
Ik doe ook om en om, dus als er mensen zijn die het anders willen dan hoor ik het graag.
Ik heb nu 111 parfum en fok ook niet heel veel, maar laat ze maar (eventueel ook) om en om komen Gereedschap is sowieso altijd goed.
Zo even wat mededelingen:
- Nieuwe presentatie van de buren
Hallo Boerinnetjes en Boertjes.
Met ingang van woensdag 18-05-2011 zal er een nieuwe presentatie zijn voor je buren. Deze zal live gaan na het volle maan event en er zal hierdoor ook een korte downtijd zijn.
Ook deze presentatie / uitbreiding is nodig voor nieuwe opties die op korte termijn geimplementeerd gaan worden
Hier enkele printscreens van de nieuwe opzet:
- Boom der Wijsheid en het Bos
Hallo boerinnetjes en boertjes,
Eindelijk is het zover: Verwachting update is donderdag 19 mei. Deze zal voorafgegaan worden door een kleine downtijd. Indien het juiste tijdstip bekend is zullen we dat zo spoedig mogelijk kenbaar maken.
Je erf wordt niet alleen groter, we trakteren je ook op een heleboel nieuwe dingen:
- De open plek in het bos
- Sterretjes
- De Boom der Wijsheid
De open plek in het bos
Vanaf level 14 krijg je toegang tot dit nieuwe weiland. Je kunt dat weiland vinden op de landkaart ten zuiden (dus onder) je hoofdweiland. De open plek in het bos biedt je ruimte voor nog meer akkers, bomen, stallen en fokweilanden. De open plek is onderverdeeld in 4 zones, die je allemaal met behulp van de Boom der Wijsheid vrij kunt spelen.
Vooral vlijtige boeren zullen veel profijt hebben van deze verschillende zones: want hier krijg je voor het oogsten en het fokken gewoon extra veel EP! Hoe je toegang kunt krijgen tot de open plek en hoe je die andere lekkere beloningen kunt scoren, vertellen we je nu:
Sterretjes
Verzamel vanaf nu sterretjes om ze dan vervolgens in de Boom der Wijsheid te kunnen investeren. Hoe meer sterretjes je hebt, des te meer akkers je bij de boom kunt vrijspelen.
Zo kom je aan de sterretjes:
- Bij questavonturen en events
- Als je een hoger level haalt
- Met een beetje geluk bij het Boerenrad
Nu willen we je eerst wat vertellen over de:
Boom der Wijsheid
In het midden van de nieuwe open plek in het bos staat de Boom der Wijsheid. Maar dit is niet zomaar een boom, het is een waar wonder der natuur die je steeds weer trakteert op verrassingen en upgrades! Hij biedt je talrijke voordelen:
- Uitbreiding van je erf (door nieuwe weilanden vrij te spelen)
- Het vergaren van talenten (Waardoor bijv. het fokken bij jou sneller gaat)
- Items die je erf nog mooier maken (bijvoorbeeld een zeldzame perzikboom)
Bij de boom vind je allemaal symbolen, de zogenaamde runen. Achter deze runen gaan dan de verschillende voordelen schuil. Dat noemen wij wijsheden. Om aan wijsheid te komen, moet je een van de runen vrijspelen.
Om deze runen vrij te kunnen spelen, heb je dat sterretje nodig, waarover wij het al hebben gehad.
Zo investeer je de sterretjes in jouw boom:
- Selecteer een van de runen en klik er op. Nu wordt er wat informatie geopend.
- Aan de hand van die informatie kom je te weten, welke wijsheid je hier vrij kunt spelen en of je de beschikking hebt over voldoende runen.
- Klik dan op “Vrijspelen� en je krijgt deze wijsheid. Hartelijk gefeliciteerd!
Er zijn verschillende soorten runen:
- Vierkante runen staan voor nieuwe weilanden
- Ronde runen symboliseren talenten
- Achter ruitvormige runen gaan items schuil
De randen van de runen hebben verschillende kleuren:
- Geel: Deze runen zijn voor jou bereikbaar
- Grijs: Deze runen zijn voor jou nog niet bereikbaar. Speel eerst de runen van het onderste niveau vrij om toegang te krijgen tot het niveau daarboven. Per niveau hoeft maar een van de runen worden vrijgespeeld, om toegang tot die daarboven te krijgen.
Neem gewoon meteen even een kijkje bij de boom en ontdek welke verrassingen hij voor je in petto heeft!
Meer info krijg je door onze nieuwe video te bekijken:
Link volgt indien update online gaat
Of bij de FAQ‘s, die we voor jullie hebben samengesteld:
Link volgt indien update online gaat
Hier kunnen jullie er in ieder geval al samen over babbelen
http://nl.board.bigpoint.com/farmera...d.php?t=182504
- Sneltoetsen Landkaart
Hallo Boerinnetjes en Boertjes,
Met ingang van heden kan je middels een sneltoets je landkaart oproepen.
Afhankelijk van je keybord instellingen zijn er een paar die kunnen werken:
Je rechter “ALT” toets
Het ` links naast de 1
De toetsencombinatie "CTRL + “ALT”
Jullie Farmerama Team
Zo jullie hebben even leesvoer. Ik ben erg benieuwd naar ons nieuwe stukje land. Ik zie het maar als verjaardagskadootje, want morgen wordt ik weer een jaartje ouder.
ik snap er nog weinig van… maar het klinkt wel weer heel leuk :dance:
alvast van harte gefeliciteerd Linda!!! maak er een leuke dag van!
woowie echt cool weer wat nieuwe uitdaging :dance: :dance:
ze blijven vernieuwen :mrgreen: :mrgreen:
hmmm weet niet waarvoor ik moet gaan sparen met griezelnacht
wat hebben jullie al??
linda fijne verjaardag :-* :-*
ik kon nu mijn vleermuizengrot aanschaffen… wasvorige keer net te laat…
heb hem nog geen plek gegeven wacht wel even tot donderdag… dan ga ik maar eens een hele nieuwe indeling maken
Slim Oessie, ik ga ook grandioos herindelen donderdag Ik ben blij dat ik niet zover van levelen zit (nou ja, nog 263000 maar het lijkt weinig als je van bijna 1.000.000 af komt ), dan krijg ik ook snel sterretjes!
Enne, met de griezelnacht weet ik het nog niet zo goed. Ik had verspreid over beide accounts wel bijna alles maar op het ene account wat ik nu nog heb maar 3 of 4 griezeldingen. Eerst maar eens wat kleintjes misschien, de griezelboom en het behekste varken. Die griezelstal komt op den duur wel (op Boerhaver had ik een griezelige koivijver). Voorlopig heb ik er even spoken in staan die ik met “plofmest” (supermest, maar plofmest klinkt veel leuker vinden we ) bemest heb. Die zijn over een kwartiertje klaar. Dan nog 2 keer tomaten, een keer pompoenen en voor de nacht weer spoken. Kan ik morgenochend nog een paar keer tomaten en pompoenen doen.
zo jij hebt me enorm ingehaald dan met punten fleur :shock:
kan wel merken dat ik er dus minder actief op ben :oops:
@oessie wrote:
zo jij hebt me enorm ingehaald dan met punten fleur :shock:
kan wel merken dat ik er dus minder actief op ben :oops:
Ik kreeg, toen ik zondag tulpguldens kocht (ja, ik schaam me er nog steeds voor, haha! :oops: ) 24 uur lang Sid met 100% EP, wat ik van tevoren niet wist, dus extra mazzel. En dus heb ik zondagmorgen én maandagmorgen alles kunnen oogsten met 100% extra EP. Die puntenhad ik anders in 4 dagen gehad…
oh oke op die fiets… ennuh je hoeft je niet te schamen toch, ik heb voor MFF ook wel een keer een smsje gestuurd voor coins
marieke of oes willen jullie ook mijn sophietje79 account doen??
zelfde ww :-*
Is goed meis, ik kijk morgen tussen door voor je :-*
enne heb je bibbertje trouwringen verstuurd :-*
wil je af en toe ook mijn zkhje doen
heb heel veel patienten voor de tomo
ik probeer ook wel wat bij te houden…
doen marieke en ik wel saampjes… :-*