Familiedrama Staphorst: meisje (3) overleden

JannieElmo wrote:
volgens mij waren alle kinderen wel thuis.
dag opvang heeft toch ook vakantie nu???
quote]

Volgens mij zijn kinderdagverblijfen wel open toch ook in de vakantie?

Maar goed dat is idd niet belangrijk. :cry:

Klinkt wel als een depressie…

Ik heb ook een tijd gedacht dat mijn kind beter af zou zijn zonder mij of ergens anders…

Waarom het bij de een wel zo ver komt en bij de ander niet…

Ik vind het echt heel erg zielig allemaal…

@JannieElmo wrote:

.

dag opvang heeft toch ook vakantie nu???

:

Hoeft niet, KDV gaat hier ook gewoon door de hele zomer hoor.

ik vind het zo moeilijk om voor deze vrouw begrip of meelij te hebben.

depressie of niet… hoezeer ik ook geloof dat het bestaat en alles overheersend kan zijn…

een bungelende kind aan een touw … dat beeld vertroebeld al mijn meelij met die vrouw.

En dan ook nog die twee andere kinderen… die het dus hebben zien gebeuren met hun zusje???

ik kokhals bij het idee… Deze vrouw moet haar kinderen niet meer terug. En ja… keihard… maar uit bescherming van de kinderen@.

Laat papa lekker met ze verdwijnen.

Pfff…

Vind het echt een heel heftig verhaal… Nog steeds.

Vooral dat pleiten voor strafvermindering (doodslag ipv moord, enz) daar draait mijn maag ook van om.

Feit blijft dat er een klein meisje afschuwelijk aan haar eind is gekomen. :cry:

Lijkt me zo vreselijk voor een kind, je moeder die je ineens zo vast grijpt en je daar boven het trappegat hangt.

De andere kindjes die het wellicht hebben meegekregen.

Mijn maag draait er echt van om.

Ik kan voor deze vrouw ook geen begrip of meelij opbrengen, net zoals Preggie zegt.

Het idee hoe die kindjes daar hangen, bah!

Opsluiten en weg ermee.

(mischien tegelijk voorkomen dat zij oooit haar kinderen nog ziet of oooit nog kinderen zal krijgen)

Ik vind het voor alle partijen heel erg triest.

Iedereen heeft zijn oordeel klaar over de moeder, maar waarom laat een vader zijn zwaar overspannen vrouw thuis met 4 kleine kinderen???Dat is mij ook een raadsel hoor. Dat vrouwtje was 29 jaar, en had 4!!!kinderen dicht op elkaar, waarvan 1 gehandicapt.

De kinderen die dit wel hebben overleefd zijn ook voor hun leven getraumatiseerd natuurlijk.

Moeder is ongetwijfeld in een psychose geraakt, anders had zij nooit tot deze gruwelijke daad kunnen komen. Wanneer zij weer geneest is haar leven ook helemaal stuk. Ik zou me als naaste familie ook levenslang schuldig voelen dat ik dat niet heb zien aankomen. :cry:

@hanneke wrote:

Ik vind het voor alle partijen heel erg triest.

Iedereen heeft zijn oordeel klaar over de moeder, maar waarom laat een vader zijn zwaar overspannen vrouw thuis met 4 kleine kinderen???Dat is mij ook een raadsel hoor. Dat vrouwtje was 29 jaar, en had 4!!!kinderen dicht op elkaar, waarvan 1 gehandicapt.

ter info:
vader is vrachtwagenchauffeur en daarnaast maatschap met z'n ouders op de boerderij.
elke dag laat thuis. is natuurlijk niet erg bevordelijk in zo'n situatie.

Nee, dat is zeker niet bevorderlijk.Hij deed misschien ook wat ie kon.

Maar ik vind het zo gemakkelijk om de moeder maar direct keihard af te branden. Kijk, natuurlijk, natuurlijk!!! vind ik het ook heel erg gruwelijk wat zij heeft gedaan, daar zijn geen woorden voor. Je kunt het ook nooit, nooit goedpraten.

Maar hoe is zij zo ver gekomen?

Hoeveel steun was er van uit de familie voor haar?

Uit wat voor jeugd kwam zij zelf?

Ongetwijfeld zat zij in een psychose…

't Is voor een buitenstaander zo gemakkelijk oordelen of veroordelen…Terwijl iemand nooit zomaar tot zo’n gruweldaad komt denk ik.