Eten vanaf lepel gaat erg moeizaam

Hallo,

Ruben wordt volgende week 8 maanden en nog steeds kan hij niet goed van een lepeltje eten. We zijn met 5,5 maand begonnen met fruit en dat ging vanaf het begin erg moeizaam. Hij steekt steeds zijn tong uit als ik met de lepel kom aanzetten, waardoor de helft er dan weer afvalt (of beneden de lepel hangt). Fruit krijg ik er nu wel enigszins in, maar als hij pap moet hebben dan is het gewoon een ramp. Doet de mond niet fatsoenlijk open omdat hij het niet lekker vind. Meestal krijg ik ook maar de helft tot 3 kwart erin. Ikzelf zou het ook niet eten als ik hem was want het smaakt gewoon afschuwelijk. Pepti met bambix granen… :sick:

We hebben een keer groente geprobeerd, maar ook dat lukte niet echt.

Maar vanaf 8 maanden zou je toch wel wat méér mogen verwachten dan dit dacht ik zo. CB zegt dat hij nog maar 1 flesje nodig heeft, maar aangezien eten zo moeilijk gaat krijgt hij 3 flesjes en 1 keer pap en 1 keer fruit. Mijn andere zoon Dion van 2 jaar die kreeg vanaf 3,5 maand al fruit en groenten en dat ging vanaf het begin perfect.

Is er iemand die dit al eens heeft meegemaakt of heeft iemand tips om dit meer te stimulieren?? Leidster van het KDV zegt ook dat ze het nog nooit eerder gezien heeft dat een baby van die leeftijd niet normaal kan eten.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groetjes,

Monique

Nou ik denk dat ze happen van een lepel idd moeten leren…heb je wel eens zo een zachte siliconenlepel geprobeerd?

En met happen moet je proberen om de lepel dan op het midden van zijn tong te drukken en dan schuin omhoog langs zijn bovenlip ‘‘afsmeren’’ dan heb je het meeste kans dat hij het gelijk achter op zijn tong krijgt en doorslikt.

Dus je lepel een klein beetje met de steel naar beneden houden…dan leg je het op het midden van zijn tong en doe je de steel naar boven kiepen en afsmeren…dan gaat als het goed is uit een soort reflex zijn tong mee naar binnen inclusief het eten van de lepen dan :wink:

Zou een beetje teseten met verschillende lepels.

Ik heb die van nuby enzo maar gebruik nu eigelijk het meeste die gratis lepeltjes die je bij de potjes kreeg…die hebben een mooi diep kuiltje waardoor het eten er niet af valt…

Maar bij de prenatal geloof ik heb je een lepel met een siliconen stuk waar ze van happen,misschien herkent hij dat beter als gevoel van de flessenspeen dan…

Succes!