ervaringen quinny en x adventure

wij hebben op marktplaats een optie op zowel een quiny kinderwagen als een x advernture.

echter wie heeft ervaring met een? en wat zijn je ervaringen dan??

weet niet op wat voor Quinny je een optie hebt?

Wij hebben een Quinny Freestyle 3XL en zijn daar al jaren erg tevreden over :thumbup:

Onze buren hebben een X adventure en die gaat ook al 3 kinderen mee… weet niet welk model ze hebben.

Volgens mij heeft X-adventure zulke grote onderstellen of heb ik dat nou verkeerd :think: Weet niet welke Quinny je hebt gezien? Ik heb nu een Buzz die ik nog gebruik voor R.

Welke Quinny is het?

http://kind-baby.marktplaats.nl/kinderwagens-en-combinaties/334255556-quinny-kinderwagen-wandelwagen-met-maxi-cosi-wieg-en-buggy.html

deze quinny is het

http://kind-baby.marktplaats.nl/kinderwagens-en-combinaties/334837001-te-koop-x-adventure-combi-kinderwagen.html

en deze x adventure

persoonlijk zou ik voor de 4 wieler gaan!

Wij hebben exact dezelfde X-adventure gehad als degene die op Marktplaats staat. Echt een superding, heeft nooit wat gemankeerd en allebei de jongens hebben er in gelegen, zowel in reiswieg als later in buggy. Buggy is trouwens lang te gebruiken :thumbup:

Wij hebben de 3 wiel variant van die Quinny, onder de 4 wieler kan je veeeeuuul boodschappen kwijt :lol: Misschien ook handig om mee te nemen in de afweging.

Wij zijn dus zeer tevreden over onze Quinny wagen.

Paar keer lekke band mee gehad door glas vlakbij school :twisted: maar bandjes waren makkelijk te plakken (en uiteindelijk hebben we ze vervangen door stepbandjes omdat we ze al 3x geplakt hadden… gelukkig was daarna het glas weg!)

Onze oudste heeft tot de jongste geboren werd afentoe nog in het buggydeel gezeten, hij was toen bijna 3 en paste nog met gemak.

Ik heb een soort gelijke Quinny gehad

(andere kleur)

:thumbup: wagen…

meesturende voorwielen…

luchtbanden rijden vrij soepel

buggyzit is naar je toe en van je af te plaatsen

en idd veel ruimte voor shop aankopen

Met de andere wagen geen ervaring,.

Vrienden van mij hebben die quinny, zij zijn er erg over te spreken.

Ik ben zwenkwielen gewent en zou dan ook niet blij zijn met de quinny. In dat opzicht zou ik voor de x adventure gaan.

De quinny is ook erg groot als je hem hebt ingeklapt. Dus als je fiat panda hebt, zou ik eerst even passen… :wink:

Wij hebben die quinny ook gehad in lime groen.

Ik vond hem fantastisch rijden! Heerlijk hoge duwer ook.

opvouwen was wat groter, maar de wielen zijn er ook in 1 klik af.

X adventure hoor ik minder goede ervaringen mee.

De 1 zweert erbij, maar die wagens zijn veel meer afhankelijk van hoe ze zijn gebruikt.

Mijn oude buurvrouw vond hem na 2 kinderen toch wel erg gammel.

en dat hoor ik dus meer.

Mijn voorkeur zou dus zeker de quinny zijn, zeker omdat je de adapters van de bak ook kan gebruiken voor een maxi cosi van het type CITi of cabrio en bij x adventure moet je daar weer aparte adapters voor hebben.

@Cell wrote:

X adventure hoor ik minder goede ervaringen mee.

De 1 zweert erbij, maar die wagens zijn veel meer afhankelijk van hoe ze zijn gebruikt.

Mijn oude buurvrouw vond hem na 2 kinderen toch wel erg gammel.

en dat hoor ik dus meer.

Dat is inderdaad dan heel persoongevoelig, want hier dus ook gebruikt voor twee jongens en echt heel intensief, maar de wagen is nog steeds superstabiel en helemaal niet gammel. Ik vond het ook heerlijk dat 'ie een zwenkwiel heeft dat vastgezet kan worden. Dus voor elk terrein geschikt.

Maar knipoogje koopt hem niet nieuw, maar 2e hands en dan is het toch niet wat als hij door de gebruiker slecht is onderhouden of zoals mijn oude buuf dus deed… er een ouder kind op de bak werd gezet om mee te reizen.

Dat soort dingen zetten verkopers er niet bij he.

ik zou echt voor quinny gaan, al was het maar omdat er nog steeds via overjarige opkopers veel onderdelen voor te vinden zijn en je ook gewoon op de jonge gezinnen beurs of 9 maanden beurs door de quinny pit stop kan gaan.

Ik vind X adventure echt zo’n middenmoter… kan vriezen, kan dooien zeg maar.

Wij hebben de x adventure.

Kan erg lang mee, Luuc zit soms nog in de buggy. Genoeg ruimte.

Ben en was ook altijd blij met het voorwiel wat je vast kan zetten, dus echt geschikt om overal mee te rijden :thumbup:

Wij hebben een x adventure (wel ander model). VInd het een prima wagen, zwenkwiel kun je idd vastzetten, ook kunnen de wielen eraf, dat is wel handig in de auto. Verder is de kinderwagenbak best groot vind ik, dat is ook wel lekker :thumbup:

Wij hebben ook zoiets van Quinny (ook freestyle, 4 wielen, alleen onze is blauw).

Geweldig ding, stevig en al!!

Hier ook een X-adventure. Ik ben er best tevreden over. Makkelijk inklapbaar en rijdt prima!

Wij hebben een Quinny maar een 3-wieler… en mijn vader heeft voor de kids een X-adventure. Ik zou voor de X-adventure gaan maar alleen omdat dat een 3-wieler is. 4 vaste wielen lijkt me helemaal niets.

iedereen in elk geval bedankt voor de reacties!

we zijn er zelf nog niet helemaal uit, maar neigen naar de adventure. meer omdat we die mooier vinden eigenlijk :slight_smile: