Hoi,
ik ben benieuwd naar ervaringen met een CombiSleeper ipv een ‘gewone’ slaapzak of lakentjes en dekentjes.
een ledikantje opmaken met losse lakentjes en dekentjes straks lijkt me niks, ben te bang dat ik het verkeerd doe of dat hij er toch onder kan komen :oops:
wat ik lees over de CombiSleeper lijkt me ideaal: 1 zak, vastritsen, klaar. kindje heeft het warm genoeg en kan er niet in of onder komen.
maar ja, dat is reclame
wie kan me praktijkervaringen vertellen?
Mijn dochtertje heeft er even ingelegen maar vond het niets, zij wil graag erg strak in bed ingestopt worden met haar handen langs haar lichaam, geeft een soort inbaker effect. In de sleeper waren haar handen los en zwiepte ze er alle kanten mee uit, ze hield zichzelf zo wakker!
Nu slaapt ze in een normale slaapzak zonder armen in een bedje met laken en deken. Als je je baby met de voeten tegen het voeteneind legt en strak tot de kin instopt kan er niets gebeuren!zeker niet in een weg!
Groetjes!
Wij heben hem ook, omdat mijn dochter een erge drukke slaper is.
Hoe strak ik haar ook instop ze komt er altijd uit, ze wandelt het hele bed door.
Met gevolg elke keer wakker omdat ze geen dekens over had.
Dus de combi sleeper aangeschaft en ik moet zeggen dat het goed gaat, we hoefen er iniedergeval niet over in te zitten dat ze zonder deken ligt.
Wel vind ik het wel eens lastig omdat ik te snel denk dat ze het koud heeft, het slaapzakje het zomergedeelte is niet zo dik en dan ben ik bang dat ze het koud heeft.
Maar dat ligt meer aan mij.
Dus wel positief.
wij hebben em voor milan het eerste jaar ook gehad…
daarna hebben we voor milan een winterslaapzak met afritsbare mouwen gekocht…
ik moet zeggen als ik weer moest kiezen ging ik niet voor de combisleeper… het is nl ook heel goed te doen met een winter- en zomerslaapzak en dat is een stuk goedkoper!!
Ik heb hem ook: maar ik moet zeggen dat ik hem wel in combinatie met een lakentje en dekentje gebruik omdat inderdaad vind dat de slaapzak zelf niet zo warm is en Jasper het ook wel fijn vind om strak ingestopt te worden.
Bovendien is Jasper zelfs nu nog eigenlijk te klein voor de slaapzak, soms lijkt het wel of hij erin verdrinkt :mrgreen: Dus voor hele kleintjes is het volgens mij niet zo geschikt.
Maar omdat de slaapzak dus best groot is kan hij zich niet telkens weer onder de denkens uit wurmen[doet ie wel als ik een gewone slaapzak gebruik], dus hoef ik niet bang te zijn dat ie het 's nachts koud krijgt.
Ideal is ook dat ie gemakkelijk in de maxi cosi kan, dus mocht je eens 's nachts met de auto moeten, hoef je hem/haar niet wakker te maken.
Ik kan hem dus zeker aanraden, maar omdat jouw kindje nog geboren moet worden, zou ik nog wachten met de aanschaf ervan:
- omdat het toch niet echt geschikt is voor hele kleintjes :inlove:
- omdat je misschien je kindje straks in wilt bakeren omdat die kleine dan beter slaapt en tja inbakeren en combisleeper werkt niet samen
- omdat je toch een tweede slaapzak nodig hebt voor wanneer de cs in de was zit, tenzij je een droger hebt en ik weet eigenlijk niet eens of ie daar wel in mag :think:
- omdat het toch best prijzig is en dan wil je zeker weten dat ie goed van pas komt toch?
@marrije wrote:
Wij heben hem ook, omdat mijn dochter een erge drukke slaper is.
Hoe strak ik haar ook instop ze komt er altijd uit, ze wandelt het hele bed door.
Met gevolg elke keer wakker omdat ze geen dekens over had.
Dus de combi sleeper aangeschaft en ik moet zeggen dat het goed gaat, we hoefen er iniedergeval niet over in te zitten dat ze zonder deken ligt.
Wel vind ik het wel eens lastig omdat ik te snel denk dat ze het koud heeft, het slaapzakje het zomergedeelte is niet zo dik en dan ben ik bang dat ze het koud heeft.
Maar dat ligt meer aan mij.
Dus wel positief.
dan kan je in de zomer toch ook het wintergedeelte aandoen zonder mouwen?
Ik gebruik sinds dat Moreno een maand of 3 is de combi-sleeper en ben er erg tevreden over. Moreno is idd een erg drukke slaper en komt het hele bed door. Hij slaap er heerlijk in. Nu hij bijna een wordt stap ik over naar de groter zak. Vind het idd alleen jammer dat ze zo duur zijn maar ik krijg een van Omi voor zijn 1e verjaardag en de tweede koop ik denk ik op mp.
x
…
Wij hebben hem voor Kirsten gekocht toen ze al 1 was geweest, dus we hebben een grote zak. Die bevalt heel goed, en Kirsten heeft het (volgens mij) nooit koud gehad. Nu ligt ze onder een dekbedhoes (vind ze stoer :inlove: ) en de winterzak gedeelte.
Voor Maud hebben we een kleine gekocht, maar daar slaapt ze nog niet in, ik vind haar nog te klein. Over een maandje of wat gaan we haar in de combisleeper doen.
Ik ben de cs sinds een week aan het gebruiken: het werkt geweldig…Jaydin slaapt door …heerlijk. Verder heb ik tips gekregen van little company omdat ik een mail had gestuurd omdat het inderdaad lijkt alsof de cs niet geschikt is voor hele kleine baby’s. Het einde van de zak onder het matras en de mouwtjes opstropen maakt al veel verschil. Dus mijn ervaring is positief
Ik heb m pas na een jaar gebruikt (de grote versie) en onze dochter heeft er tot haar vierde jaar heerlijk in geslapen!!! Zonder deken, nooit koud gehad, of te warm. Ideaal ding. Als Lev niet meer ingebakerd slaapt krijgt hij m ook.
Ik ben de cs sinds een week aan het gebruiken: het werkt geweldig…Jaydin slaapt door …heerlijk. Verder heb ik tips gekregen van little company omdat ik een mail had gestuurd omdat het inderdaad lijkt alsof de cs niet geschikt is voor hele kleine baby’s. Het einde van de zak onder het matras en de mouwtjes opstropen maakt al veel verschil. Dus mijn ervaring is positief
bedankt voor jullie reacties :thumbup:
ik ga toch nog verder kijken, naar een goede optie waar onze uk meteen in kan.
meer meningen altijd welkom!
Volgens mij kun je het best beginnen met lakentjes en een dekentje ook al lijkt je dat niks. De kraam legt uit hoe het moet en als ze zo klein zijn wurmen ze zich er echt nog niet uit. Daarna kun je zien wat goed bij je kindje past.
Wij zijn na een paar weken overgegaan op de combisleeper en ik vind het heel praktisch. In de zomer gebruikten we daarnaast gewone zomerslaapzakjes. Geen gedoe met dekentjes en lakentjes en Timo kruipt (nu) voor hij slaapt het hele bed door dus met slaapzak heeft ie het nooit koud. We zijn nu net overgestapt op de grote maat en hebben er nu twee omdat hij zichzelf nogal eens onderplast. Tja, ik kan het dus aanraden.
Ik had voor helemaal in het begin deze (maatje 56/62) en vond het perfect. Voor in de winter is een warme pyjama eronder en een warme kruik erbij misschien wel noodzakelijk.
dank voor de tip :thumbup:
heeft de Hema of Prenatal ook slaapzakken met mouwtjes? of andere waar jullie ervaring mee hebben?
als alles goed is wordt onze kleine rond kerst geboren namelijk, dus een koude tijd.
Dat van Prenatal klopt. De mouwen zijn overigens afritsbaar… Altijd makkelijk :mrgreen:
Moet wel zeggen dat ik het af en toe behoorlijk lastig vind dat niet alleen de armsgaten van slaapzakjes te groot zijn maar ook het gat voor het hoofdje Persoonlijk vind ik dit nog enger dan te grote armsgaten.
Anyway wij zijn voor Thara na een goede maand op zoek gegaan naar een slaapzak. Mevrouw “walste” haar hele bedje door (nu ik erover nadenk :think: Nog als ze de kans krijgt :mrgreen: )
Succes!