Maar ehm… niemand heeft vanwege ‘niet klikken’ een andere kraamverzorgster aangevraagd…?
Ik moest een paar dagen in het ziekenhuis blijven en mocht op zondag naar huis. Er zou 's middags een kraamhulp komen om ons op gang te helpen, maar dit was echt een vreselijk persoon.
Toen ze binnenkwam heeft ze zich wel voorgesteld, maar verder niet even gezeten om wat dingen te vragen over mijn zwangerschap of bevalling.
In de keuken deed ze gewoon op eigen houtje dingen zoeken, terwijl ze ook aan ons kon vragen waar bijvoorbeeld de kookpannen staan.
Ik heb flesjes van Difrax en daar zit een plastic verpakking/laagje omheen, die heeft ze gewoon eromheen gelaten tijdens het uitkoken.
En mijn man was een flesje aan het geven en had Luc ongeveer op 45 graden liggen, toen trok ze gewoon de kussen onder zijn arm vandaag en vertelde dat hij platter moest liggen.
Toen mijn oudste een middagdutje ging doen, wilde zij hem gewoon alleen naar boven brengen, ze vond het niet nodig dat mijn man ging meelopen om o.a. uit te leggen wat ons ritueel is of waar zijn kamertje is.
En toen wij een middagdutje gedaan hadden, kwam ze gewoon zonder kloppen onze slaapkamer binnen.
Gelukkig was ze er maar voor 3,5 uur!
Zodra ze de deur uit was, hebben we het kraamcentrum gebeld met de vraag of ze de volgende dag een ander konden sturen. Dit was geen probleem en de rest van de kraamperiode hebben we een hele leuke kraamhulp gehad.
bij de eerste een topwijf gehad…een oude rot in het vak zeg maar…
als ik lag te rusten gaf zij dave de fles en ging voor hem zingen en vermaakte hem :inlove:
ze legde alles uit enzo…
ze kookte voor ons…deed zelfs wat boodschapjes :thumbup:
vond het echt jammer dat ze weg ging toen…
bij de tweede… kregen we een truus de mier…
en dan nog de lompe versie ook…
ze was hartstikke aardig hoor daar niet van…en gek van dave en jade…maar tjeetje
ze heeft 3x haar vinger opengehaald aan de deur :roll:
ze vond dat Jade in de zon moest slapen vanwege het geel zijn…dus hopa ze gooit zo haar kamertje in een andere stelling zodat jade lekker in de zon kon slapen…dat ze daarmee de muur beschadigde ach…( kwamen we later pas achter…)
onze badkamer is de warmste kamer boven dus logisch als je daar je kindje baddert toch…NEEhee :naughty: want haar kleertjes liggen in haar kamertje dus moest mijn vriend maar telkens het badje terug naar de badkamer tillen want daar moest ze gebaddert worden…( lekker als je last van je rug hebt he )
en als afsluiter heeft ze de afzuigkap gesloopt ( de glasplaat eraf gebroken met schoonmaken…)
het is dat ik de eerste 4 dagen in bed/boven moest blijven anders had ik idd gebeld naar het kraamcentrum…maar goed ze was al een invaller want degene die zou komen had blaasontsteking en haar invaller had de griep…dus ik denk niet dat er nog veel keus was geweest…
Haar prioriteit is toch echt de gezondheid van jou en je beeb in de gaten houden, dáárna komt pas het wassen, zuigen en plee poetsen :mrgreen:
Als ze daar al aan toe komen! Ben helaas in de zomervakantie bevallen vorig jaar, minimaal hulp. bed verschonen ging net, en de wc boven, maar meer ook niet. koken, stofzuigen deed mijn man allemaal, ik stond zelf mijn wasjes er in te doen… :wall: Ligt dus heel erg aan hoe druk het is in het kraamcentrum.
De kraamhulp die ik had bij mijn dochter was in haar eigen werk echt goed: het verzorgen van mij en de baby en borstvoeding. :thumbup: Maar voor de rest waren we niet zo tevreden over haar. Ze zoog iedere dag de slaapkamer en huiskamer maar de stofwolken stoven me toch om de oren. Nadat ik een keer had gezegd dat ze die dag mijn bed niet hoefde te verschonen deed ze het de rest van de week ook maar niet meer. De was deed ze helemaal op haar eigen manier, terwijl ik duidelijk uit had gelegd wat de bedoeling was. En als ik op bed lag met mijn ogen dicht kwam ze gewoon binnen en begon te kletsen. :S Ze had ook heel vaak niks te doen, terwijl ze al werkjes deed die ze volgens de richtlijnen niet mocht doen.
Bij de volgende heeft mijn man vrij om voor mijn oudste te zorgen en wil ik minimale kraamzorg aanvragen want ik heb niet meer zo’n zin in iemand die in mijn huis loopt te rommelen.
Ik heb bij de eerst ook kraamzorg gehad. Alleen voor mij en mijn zoontje. Kwam er op neer dat ze uurtje waren eigenlijk. Ze keken het boekje na voor de temperaturen en hoe vaak die geplast of gepoept had.
Bij ons kwam ook de vk om de dag langs. Ik vond het ook niet prettig om een vreemde in mijn huis te hebben en daar worden mijn honden ook erg van slag van.
Nu bij de tweede heb ik geen kraamhulp in huis. Mijn vriend is thuis de eerste week en de tweede week krijg ik hulp van de familie. Ik heb zoiets je moet het zelf doen.
ff inbreken hoor : Maar je bent hier in NL toch verplicht om kraamzorg aan te vragen anders moet de vk dagelijks langskomen voor de controlles en daarop volgt een rekening voor het langskomen
Ik ben ook zwanger van de 2de en ben nu bijna 16 weken heb nog geen kraamzorg aangevraagt en weet ook niet of ik dat doe zodoende mijn vraag aan jouw
Van wie krijg je straks kraamzorg? Ik had de vorige keer Icare, nu via UMCGThuis krijg ik de Kraamvogel, die zijn gefuseerd met Icare. Ik heb nu ook een vaste contactpersoon en dat vind ik wel prettig. Want mij lijkt het ook moeilijk om te bellen als het echt niet bevalt, maar doordat ik nu twee keer een heel leuk gesprek heb gehad met die contactpersoon, durf ik het wel straks als het nodig is.
Ik heb natuurlijk geen ervaring als kraamvrouw met het Groene Kruis en niet alle KV’s zijn hetzelfde natuurlijk, dus het kan ook best goed zijn hoor, dat hoor je mij niet zeggen Ik heb er stage gelopen en vond het vanuit de organisatie gewoon niet prettig en ik heb 1 minder goede (collegiale) ervaring met een KV.
Van wie krijg je straks kraamzorg? Ik had de vorige keer Icare, nu via UMCGThuis krijg ik de Kraamvogel, die zijn gefuseerd met Icare. Ik heb nu ook een vaste contactpersoon en dat vind ik wel prettig. Want mij lijkt het ook moeilijk om te bellen als het echt niet bevalt, maar doordat ik nu twee keer een heel leuk gesprek heb gehad met die contactpersoon, durf ik het wel straks als het nodig is.
Ik heb natuurlijk geen ervaring als kraamvrouw met het Groene Kruis en niet alle KV’s zijn hetzelfde natuurlijk, dus het kan ook best goed zijn hoor, dat hoor je mij niet zeggen Ik heb er stage gelopen en vond het vanuit de organisatie gewoon niet prettig en ik heb 1 minder goede (collegiale) ervaring met een KV.
wij hadden connie misschien ken je haar echt super vrouw hoop haar nu weer te kunnen krijgen