ervaring met draagdoek?

Hoi!

Ik zit eraan te denken om een draagdoek te kopen, via draagdoek.nl.

Ik weet alleen niet of het echt wat voor mij is en of je makkelijk in je eentje de doek goed om krijgt en ook nog je kindje er goed en makkelijk in krijgt.

Wie heeft hier ervaring mee?

Groetjes Sophia

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

kan niet anders zeggen, prima ding, leuke prijs, en na een beetje oefening lekker comfortabel

Ik heb er ook een van draagdoek.nl, het is even oefenen maar ik ben er blij mee.

mijn vriendinnetje was er helemaal lyrisch over, heb die van haar dan ook vol goede moed drie maanden gebruikt (toen beviel zij van nummer 2) maar ik kon er maar niet aan wennen. ik vond het zeker met zo’n iniminimensje een heel gepruts om dat ding om te krijgen en dan ook nog te zorgen dat je kindje er goed in hangt. Ik ben er misschien gewoon te onhandig voor :mrgreen:

Ik zag 'em gedemonstreerd worden op een bv infodag laatst. Heb hem zelf niet (ik ben enthousiast slinggebruikster :wink: ) , maar hij leek me wel réuze handig! Enige ‘nadeel’ vond ik dat beide schouders in vrijheid beperkt lijken te worden, je kunt je armen niet omhoog doen als je kindje erin ligt/hangt (de doeken hangen over je schouders) wat bij de sling maar over één schouder is, maar nogmaals, ik heb het niet zelf uitgeprobeerd dus weet niet in hoeverre dat ‘lastig’ is :silenced: :mrgreen: .

Ik ben dus een enigzins onhandige miep, maar met een onrustige dochter wil je wel gaan zoeken!

Ik heb de Combi Cotti gekocht, da’s een draagdoek in 3 delen, zeg maar. Het is dus niet 1 lange doek die je aan alle kanten om jezelf heen moet wikkelen…

Om echt zeker te weten dat deze onhandige moeder haar kind niet zou laten stuiteren, heb ik eerst een paar geoefend met een pop :smiley: Nu schuif ik Nikkie er zo in!

ik heb een lange draagdoek… een tricot slen. Ik vind het heerlijk. Het is wel even wennen, maar na een paar keer oefenen heb je het echt zo onder de knie en schuif je je kindje er binnen een paar minuten in.

En als je de doek hebt… smijt 'm dan vooral niet aan de kant als het niet gelijk lukt en je kindje alleen maar hard krijst.

Je kindje moet ook even wennen. Zodra je begint te lopen vallen ze meestal heerlijk in slaap.

Een paar minuten vind ik lang…

Ik wil ook graag een draagdoek, omdat ik niet zulke geweldige ervaringen heb met de babybjorn (die ook nog eens niet zo goed voor het kindje schijnt te zijn) en de premaxx.

Nu twijfel ik nog steeds tussen de handige maar minder ergonomisch verantwoorde ringsling en de zeer verantwoorde Mei Tai (of iets vergelijkbaars) waarvan ik denk dat ik er niet handig genoeg voor ben… :think: .

Je kunt ook eens kijken op de site van mister merko, daar staan de voor- en nadelen uitgelegd en filmpjes over het omknopen.

ik heb ook een draagdoek van die site en ziet er goed uit

MAAR mennnnnnnnn wat een rotwerk… je moet echt handig erin zijn (of worden) want alleen lukt het me niet… waardoor het ding nu achterin de kast ligt… heb er 1x mee gelopen :oops:

Daar ben ik dus ook bang voor. Ik ben niet handig en zeker niet als ik een huilende baby in een draagzak wil proppen. Ik vond de babybjörn al een gemartel…

De ringsling schijnt een heel stuk eenvoudiger te zijn toch? Maar draagt die ook fijn? Krijg je er geen pijn van in je nek en schouders zoals bij de premaxx?

oke, aangezien ik ook niet zo handig ben, lijkt me die lange doek niet zo geschikt.

Ik zal eens verder kijken naar de tips die jullie hebben gegeven!

Bedankt!

En alle tips zijn handig, dus blijf vooral doorgaan, haha!

Groetjes Sophia

Voor het geval iemand nog geïnteresseerd is: ik bied de mijne te koop aan! :mrgreen:

Hoe moeilijk of makkelijk is die Biebels? waar had je hem vandaan?

@lena3 wrote:

Hoe moeilijk of makkelijk is die Biebels? waar had je hem vandaan?

draagdoek.nl

Hij is even lastig te knopen, maar als je het eenmaal door hebt gaat het prima. En Leonie hing er altijd heerlijk in, koppie op m’n borst… :inlove: Ik denk alleen dat je de sling langer zou kunnen gebruiken, want nu krijg ik haar echt niet meer in de draagdoek gepropt. Of misschien ben ik gewoon niet zo draagdoek-vaardig :think:

oooh dat ziet er comfortabel uit :inlove:

Ik heb nogal snel last van mijn schouders.

Is zo’n draagdoek of slen dan aan te raden?

@joseetje wrote:

oooh dat ziet er comfortabel uit :inlove:

Ik heb nogal snel last van mijn schouders.

Is zo’n draagdoek of slen dan aan te raden?
De draagdoek verdeelt het gewicht over beide schouders, waardoor je het minst last hebt van het gewicht.

Zie net dat ze een stand hebben op de jonge gezinnenbeurs.

Ideale manier om eens zo’n draagdoek van dichterbij te bekijken. :thumbup:

Ik heb ze alle drie de sling, een draagdoek en de Baby Bjorn. En onlangs kreeg ik van een kennis ook nog zo’n Aziatische draagdoek te leen.

De Sling heb ik tot nu toe nog niet echt door :oops: Ik heb wel ergens een link naar een filmpje staan dus binnenkort eens testen :mrgreen: Jasper kreeg het vooral in het begin erg benauwd van de draagdoek, en dus heb ik vooral de Baby Bjorn gebruikt. Maar ik gebruik hem eigenlijk alleen om boodschappen te doen wanneer ik geen zin heb om de kinderwagen van 3 hoog naar bedenen te tillen :oops: Jasper vind het overigens prachtig om dan naar voren te kijken, zo kan ie namelijk alles zien en ja dat is zijn ding! De draagdoek gaat nu ik hem volgens de BBBB metode gebruik wat beter. Vooral lekker om die kleine onderweg te laten slapen.

Dus mijn advies: kijk eens wie in jouw kennis- of familiekring zo’n ding heeft en oeven met een grote knuffel of pop. Je ziet zo of het wat voor jou is of niet. En wat die kleine ervan vindt blijft toch afwachten. Succes met je keuze :thumbup: