Enorme zoutbehoefte... Iemand herkenning?!

Bij mijn vorige zwangerschap had ik al een beetje last van het feit dat ik continu een enorme behoefte aan zoutige dingen had. Ik kon rustig een courgette grillen, flink wat zeezout erop en dan opeten…

Maar nu, nu is het helemaal erg! Dagelijks snak ik de hele dag naar zout… Het begint 's ochtends al… Zoute frietjes, zout op de groente, zout uit de hand zelfs :shock:

En mijn bloeddruk is hardstikke netjes!

Meer mensen?! En iemand tips? Want dit kan toch niet gezond zijn?!

:stuck_out_tongue: mmm zoute pinda’s mmmmmmm :stuck_out_tongue:

Ik had het ook, maar ik had ook een erg lage bloeddruk dus ik kon er met een gerust hart aan toegeven. :wink: Nu heb ik vooral zo’n ontzettende zoet-behoefte.

Hier ook!!! overal moet zout op!

Ikhad dat ook heel erg in het begin van mijn zwangerschap. Nu vind ik ineens alles al snel te zout :think:. Maar nu ik eraan denk, heb ik best trek in iets met salmiak erin :drool:. Doe het maar niet meer, tijdens de laatste controle was mijn bloeddruk iets hoger geworden.

Als ik niet zwanger ben, eet ik ook behoorlijk veel zout.

Heb geen tips…teveel zout is natuurlijk nooit goed, dus om nou het advies te geven dat je lekker aan je behoefte moet toegeven :shifty:. Veel blijven drinken en jezelf in de gaten houden :wink:.

Geniet van je zwangerschap!

Ik ook! Zout en zoet dan is m’n dag goed :oops:. Snoepies, chippies, noem maar op. Zout vooral rond het middageten-uur, het móet iets hartigs zijn :think:.

M’n bloeddruk hele zwangerschap prima, hb ook, alles okee, dus aan toegeven maar :eh:.

hier ook veel zout behoefte :slight_smile:

vooral droge worst is favoriet hier :lol:

dit had ik met lyann haar zwangerschap ook heel erg…

Heerlijk ik heb het ook en er kan geen zout genoeg opzitten! :oops: In de ochtend heerlijek zoute eieren en chips eigen merk die xtra ranizg zout zijn jammmiee :drool: ik geef eraan toe me bloed druk is immer erg laag.

Yep vooral zoute drop, hoe zouter hoe beter kan er geen genoeg van krijgen :drool:

Gelukkig is mijn bloeddruk nog steeds 100/45 dus kan nog geen kwaad :wink:

@anoniem wrote:

:stuck_out_tongue: mmm zoute pinda’s mmmmmmm :stuck_out_tongue:

Flauw…

Maar goed, ik heb gister toch even mijn bloeddruk gemeten en die is netjes (110/55), dus ik ga me nog geen zorgen maken… Misschien is het wel een reactie van mijn lijf om te zorgen dat mijn bloeddruk op peil houdt?!

jullie weten toch dat je meer kans hebt om veel vocht vast te houden als je zoveel zout eet?

Nee hahaha, ik wist wel maar niet aangedacht, gelukkig hier nog geen vocht wat vast gehouden word! :angel:

zoute patat…hele zoute patat…hmmm :mrgreen:

Hier idem.

Ik heb een mega lage bloeddruk en altijd al een vrij grote zoutbehoefte.(tukkies, naturel chips, cup a soup, etc)

Nu spant het weer de kroon; ik moet gewoon af en toe iets zoutigs tot mij nemen.

Helaas ben ik weer vervelend misselijk en gaat ongeveer iedere groente korend of bijna spugend naar binnen. 2 happen en bij de 3de hap weet ik gewoon al dat alles er weer uitligt, dus…

In het begin van de zwangerschap… Meloen met coburger ham… :drool: Vink nu nog steeds lekker maar nu werkt mn bloeddruk tegen… :naughty:

Heb het de hele zwangerschap gehad; geroosterde broodjes met boter en zout, rijstwafels met marmite, extra bouillonblokje door het kookvocht van de aardappels of de groente etc.

En bloeddruk bleef laag. Dus ging er maar vanuit dat ik het gewoon nodig had. :shifty: