Misselijkheid hoort bij de zwangerschap, maar elke keer, als ik ook maar iets gegeten heb, moet ik 5 minuten erna overgeven, en hou daardoor geen voeding binnen.
Wie heeft hier nog meer last van?
Want op dit moment krijg ik na mijn mening geen voedingsstoffen, vitamines etc. binnen…
Soms moet ik ook tussendoor overgeven.
Ook ben ik (ik denk door het overgeven), momenteel steeds erg slap, trillerig, slingerig en kan soms amper op mijn benen blijven staan.
We hadden het aan mijn schoonmoeder gevraagd, maar volgens haar is dit geheel normaal.
Wel weten wij dat misselijkheid, vooral de eerste 3 maanden kan komen, maar momenteel wordt het toch wel heftig.
Ik heb het ook zo heftig gehad. Bij beide zwangerschappen.
Je hebt er medicijnen voor; Emesafene, alleen zijn daar de bijeffecten niet bekend van. Je hebt ze in zetpillen en tabletvorm. Kan je aan je vk of h.a. vragen.
Bij de 1ste zwangerschap hielpen ze niet, de 2de keer wel.
Wat ook hielp was de gehele dag eten, kleine beetjes. Ik moest er wel voor vechten. Ik had echt geen trek, zo onwijs misselijk. Maar uiteindelijk hielp het wel. En cola drinken.
Succes meid, ik weet hoe het voelt, echt niet leuk.
Je hebt misselijk en misselijk. Maar je kan je echt hondsberoerd voelen, netals of je te lang in een kermisactractie hebt gezeten
.
Ik hoop dat het snel over gaat bij je.
Bij de 1ste was het bij week 13 over, bij de 2de bij week 14. Daarna geen last meer gehad.
Het was trouwens bij beide zwangerschappen begonnen bij week 7 zoiets
Hoi, bedankt voor je reactie. Het is inderdaad erg vervelend. Opzich heb ik wel steeds zin in eten, maar ik heb het op, en 5 minuten later moet ik weer overgeven. Dit is inderdaad niet de normale misselijkheid meer. Maar 22 januari moet ik naar de VK. Dan zou ik het erover hebben, als ik het echt niet meer uit houd neem ik contact op met de HA.
hier ook last gehad van misselijkheid bij deze en bij dana. bij dana duurde het tot een week of 20, en bij deze was ik bij de homeopaath geweest, met een week of 11 was het redelijk onder controle. of het nou door de homeopaath kwam weet ik niet, maar was wel blij.
idd, kleine beetjes eten. succes
Hier 9 mnd last van gehad ondanks dit gezonde zoon van 3 kilo!
Wel wil ik je adviseren je huisarts wat urine te brengen en te bellen en je verschijnelen die je als gevolg hiervan hebt bespreken! Je urine vragen om te laten testen op ketonen, dit ivm uitdroging! Echt van belang dat je even je huisarts benaderd en urine laat testen hoor, en vraag of ze je een medicijn voor schrijven, emfasene ( iets in die trend ik weet de naam niet precies meer )
Sterkte!
Wat veertje zegt is echt heel belangrijk.
Ik heb afgelopen maand een paar weken in het ziekenhuis gelegen, en daar gekommen met dezelfde klachten als jij, maar ik had eigenlijk te lang gewacht en was al hardstikke uitgedroogd.
Toen ik eenmaal het infuusje met glucose en zout kreeg voelde ik me meteen sterker en was de misselijkheid ook beter te hanteren.
Samen met een dietist ben ik na 3 weken weer een beetje gaan eten, en het gaat tot nu toe hardstikke goed.
Maar ben er op tijd bij, want zo’n opname is niet echt een pretje!
En misselijkheid hoort inderdaad bij de zwangerschap, maar niet in zo’n ernstige mate!!!
hier ook iemand die helaas ervaring heeft met de misselijkheid 1ste zwangerschap 9 maanden en nu weer.
emasafene kan idd helpen heb ik beide keren gebruikt al is het maar om de randjes ervan af te halen.
verder moet je vooral zelf goed gaan kijken en opletten wat je het beste binnen houd dit is bij iedereen weer anders.
zo drink ik al 9 maanden cola nooit gedronken maar andere dingen komen er heel snel weer uit.
veel succes meid en twijfel niet om even naar de HA te gaan
ik was tot de 17e wk ziek ( ja echt ziek… overgeven en alles)
bij de dokter emesafene gehaald…eerst zetpillen maar daar ging ik van aan de dunne… toen de gewone pillen… :thumbup:
hoef je neit voor naar de vk… gewoon maandag gelijk naar de ha gaan hoor… want als je uitdroogt ben je verder van huis…nl zkh…
dus veel blijven drinken… lichte dingen eten…niets zuur of vettigs…
probeer altijd een laagje in je maag te houden…
succes
Had ik bij mijn tweede ook. Ik kreeg ook emesafrene maar daar werd ik nog duizeliger enzo van. Dat viel bij mij niet goed.
Thee drinken, maag kalmeren en doorbijten. Het is zo vervelend ik weet het.
misselijk JA!!!
cola,LITERS cola gaan er doorheen, :thumbup:
helaas die misselijkheid hoort er jammer genoeg bij ik ben dit keer 12 kilo afgevallen door al het gespuug ik ben ook naar de huisarts gegeven en die wou echt niets mee geven want alles wat je tijdens je zwangerschap slikt of tot je neemt krijgt je kindje ook en daar kon ik het mee doen.
mijn verloskundige zij idd colla en lolies want door het zuigen op een lolie maak je meer speeksel aan en idd het heeft mij van de ergste pieken afgehaald maar nu ben ik 14 weken en 3 dagen en ik ben nog niet van die misselijkheid af jammer genoeg.
@mamadidi wrote:
helaas die misselijkheid hoort er jammer genoeg bij ik ben dit keer 12 kilo afgevallen door al het gespuug ik ben ook naar de huisarts gegeven en die wou echt niets mee geven want alles wat je tijdens je zwangerschap slikt of tot je neemt krijgt je kindje ook en daar kon ik het mee doen.
:o echt waar?? Vraag me af wat ie zegt als ie je wegens uitdroging op moet laten nemen :silenced:
Heb je 't al wel bij de VK aangekaart? Tuurlijk, wat je ook aan medicijnen slikt: 't is nooit goed voor de beeb, maar alleen maar spugen is voor jullie beiden niet goed.
Zou zéker, wat al eerder genoemd is, even langs de huisarts gaan om je urine te laten testen.
@Elocin wrote:
Wie heeft hier nog meer last van?
Want op dit moment krijg ik na mijn mening geen voedingsstoffen, vitamines etc. binnen…
:roll: ja ik...
Heb er de vorige zwangerschap te lang mee door gelopen, was eigenwijs en dacht ook dat 'het er wel bij zou horen'.
Nu trok ik met ruim 8 weken al aan de bel; vanaf een week of 5 1-2x per dag spugen en vanaf 8 weken alleen maar... da's niet goed...
Maar maak je nu alsjeblieft nog geen zorgen over de beeb hoor, omdat je nu geen voedingsstoffen etc. binnenkrijgt. Artsen vergelijken je beeb nu met een parasiet, die er écht wel voor zorgt dat ie binnenkrijgt wat ie nodig heeft. Gaat alleen van jouw reserves af...
Sterkte in ieder geval, en ik zou als ik jou was niet tot de 22e wachten, maar al eerder even langs de huisarts gaan!!
@Jiska wrote:
@mamadidi wrote:helaas die misselijkheid hoort er jammer genoeg bij ik ben dit keer 12 kilo afgevallen door al het gespuug ik ben ook naar de huisarts gegeven en die wou echt niets mee geven want alles wat je tijdens je zwangerschap slikt of tot je neemt krijgt je kindje ook en daar kon ik het mee doen.
:o echt waar?? Vraag me af wat ie zegt als ie je wegens uitdroging op moet laten nemen :silenced:
Heb je 't al wel bij de VK aangekaart? Tuurlijk, wat je ook aan medicijnen slikt: 't is nooit goed voor de beeb, maar alleen maar spugen is voor jullie beiden niet goed.
Zou zéker, wat al eerder genoemd is, even langs de huisarts gaan om je urine te laten testen.
het enige wat mijn verloskundige zei was dat elke huisarts er anders over denkt.
ik had ook verwacht opgenomen te worden om dat ik dat bij mijn vorige zwangerschap wel moest maar nu dus niet.
Ik ben in het ZH geweest voor weer een blaasonstekig, die nu is gekomen door te weinig vocht, wat ik dus kwijt raak door het overgeven.
Toch wouden ze het nog wel even aankijken deze week, als het niet beter werd, wel langs HA.