is het normaal dat je de ene keer “veel” borstvoeding kolf 75-100cc en de andere keer “maar” 45cc…
ik kolf fulltime omdat Odin in het ziekenhuis ligt en ik hem nog niet aangelegd krijg
maar viel mij vandaag op dat ik vanmorgen 6u 100cc had de keer erna 9u 75cc, 12u 60cc, 15u 75cc, 18u 45cc (per borst)
hij krijgt nu per keer 60cc in een flesje
maar is het “normaal” dat het zo verschilt of is het nog niet helemaal goed opgang omdat het iedere keer zo verschillend is :think:
Volgens mij is het normaal hoor. Zeker dat je ´s morgens meer hebt. Maar het duurde bij mij ook wel 2 weken voor het echt goed op gang was dmv fulltime kolven. Toen kolfde ik 5 keer per dag en had per keer rond de 250 cc. Ik had wel een dubbele electrische kolf.
Balen dat je mannetje nog in het ziekenhuis ligt en dat het aanleggen nog niet lukt. :hug: Hopelijk mag ie snel naar huis.
ik heb nu sinds woensdag geloof ik een dubbele kolf thuis eerst alleen in het ziekenhuis en thuis een enkele elektrische kolf
ik kolf 6x op een dag 6-9-12-15-18-21 uur en 's nachts slaap ik gewoon door
maar nog een weekje en dan zou het dus echt helemaal goed op gang moeten zijn
Misschien 's nachts toch 1x kolven om het helemaal goed op gang te krijgen :think:
Ik heb 's nachts ook nooit gekolfd. 's nachts was om te slapen volgens de kraamhulp :eh: Daar dacht Mika anders over :lol:
Wat rot, dat hij nog niet thuis is…
Ik weet niet waarom hij nog niet thuis is of niet aan de borst kan drinken maar ik denk, dat je wel wat aan deze link hebt:
http://www.borstvoeding.com/problemen/prematuren/borstvoeding-prematuur.html#praktijk
Het gaat over kolven en een prematuur, maar er staat ook veel info over hoe het kolven in de praktijk in zijn werk gaat. Hopelijk kan je er iets mee.
Succes!
bedankt voor de link :thumbup:
misschien dat ik nog 1 keer kolven ertussen zou moeten doen omdat het beter is niet langer dan 6 uur ertussen te laten
mijn zoontje ligt in het ziekenhuis omdat hij reflux heeft medicijnen slaan nu gelukkig goed aan
alleen nu heeft hij last van z’n ademhaling en hartslag die te hoog worden tijdens de voeding dus word daarvoor naar een oorzaak gezocht
aanleggen ging in principe goed alleen lag hij netjes te wachten tot de voeding vanzelf uit m’n borst zou komen :? en dan viel hij in slaap
en had hij dus extra moeite met het flesje te drinken waardoor ik het voor nu even heb gelaten voor wat het is
misschien dat ik straks als hij thuis is het nog ga proberen met de kraamhulp of een lactatiekundige als het nog nut heeft en anders gewoon borstvoeding uit een flesje :thumbup: (ben al een aardige voorraad aan het maken dus dat moet het probleem niet zijn)
Wat vervelend voor jullie allemaal zeg…
Ik kan een lactatiekundige erg aanraden in jullie situatie, nu al. Je kan gecertificeerde lk’en vinden via het borstvoedingsforum.nl
Heel veel succes!
:think:
Normale moedermelkproductie na 14 dagen na je bevalling
- Ideaal: meer dan 500 ml per 24 uur
- Twijfelachtig: tussen 350 ml en 500 ml per 24 uur
- Te laag: minder dan 350 ml per 24 uur
ik zit al op meer dan 500ml per 24 uur :dance:
6u 100cc had de keer erna 9u 75cc, 12u 60cc, 15u 75cc, 18u 45cc per borst dus x2
200
150
120
150
90
+
710
en dan had ik nog een voeding om 21u van geen id hoeveel cc...
ja en misschien dat de lactatiekundige maandag eindelijk terug is van vakantie in het ziekenhuis en dus kan helpen in het ziekenhuis
en van het kraamburo zeiden ze iemand te zullen sturen die er veel verstand van had dus hopen dat die mij genoeg kan leren ook in de 15 uur die ik nog tegoed heb
Precies, wat jij kolft 9 dagen na de geboorte, dat is al hartstikke mooi.
Wat jammer, dat de lk van het ziekenhuis er nog niet is…
Misschen kan je in tussentijd ook eventuele vragen neerleggen op het borstvoedingsforum. Daar schrijven ook vrijwilligers van de VBN en LLL en ook lactatiekundigen. Echt een aanrader