eerste door middel van MMM, wat nu bij een tweede?!

Ons eerste kindje, dochter, is middels de MMM geboren. Ik had namelijk geen cyclus en dus geen eisprong. Dit is met Clomid kunstmatig opgewekt en uiteindelijk, na 9 kuren, ben ik zwanger geworden en is onze dochter geboren.



Vanaf nu willen we voor een 2e kindje gaan. Hoe groot is de kans dat dat weer een MMM wordt?! Is die MMM weer net zo lang, of zal die korter zijn, omdat ze weten wat er scheelt?! Wie heeft hier ervaring mee?!



Groetjes

Esther

Hoi Ester,



Daar is geen touw aan vast te knopen je kan nu wel ineens in 1x zwanger zijn. Ik heb kenissen die met de 1e problemen hadden en de 2e kwam heel snel maar ook dat het de 1e keer lukte maar de 2e keer niet. moeilijk antwoord op te geven. Ik zou omdat je al eens in de MMM geweest bent alvast naar het zkh gaan om aan tye geven dat je graag een 2e wilt.



gr marientje

Hoi Marientje,



Bedankt voor je snelle reactie.



Ik was zowieso al van plan om de gyn te bellen. Om eens te informeren hoe lang ik nu zou moeten wachten, voordat ik me laat doorsturen naar het ziekenhuis. Want dat moet wel, volgens mij, doorsturen via de huisarts.



Daarnaast loop ik voor een huidprobleem bij een natuurgeneeskundige arts en hij heeft mij laatst doorgemeten. Zijn conclusie was dat ik waarschijnlijk niet zonder hulp zwanger zou kunnen worden. Maar ik ben niet van plan om met middeltjes van hem te gaan rommelen. Daar wil ik geen tijd voor nemen. Doe mij maar meteen heftige medicijnen, zodat het resultaat snel komt.



Nog een paar dagen de pil slikken en dan gaan we er echt voor, tenminste als manlief zich niet bedenkt.



Groetjes

Esther

Esther heel veel suc-6 ik hoop dat je wens voor een 2e snel uit komt



gr marientje

wij hebben ook via de mmm lucas gekregen en toen we voor een tweede wouden gaan zijn we weer in de mmm gestapt, met heeeel veeeel geluk is ook deze behandeling de eerste keer met succes gelukt en zijn we nu zwanger van ons tweede kindje



jij ook heeel veeel succes met de mmm en hopelijk wordt jij ook weer snel zwanger

Hoi Esther,



Dit is een vraag waar ik ook mee zit. Ik ben nu zwanger geworden m.b.v. Clomid omdat ik pas heel laat in mijn cyclus een eisprong had (en of die wel goed was is de vraag). Maar hoe dat straks zal gaan…? Jij hebt dus nu een dochter van 2 jaar en heb je in die tussentijd geen pil meer geslikt? Dan zou je er zelf achter kunnen komen of je nu wel een ovulatie hebt en zo ja of die regelmatig is. Ben je regelmatig ongesteld en voel je misschien ook pijn rond je eisprong? M.b.v. temperaturen (elke dag op hetzelfde tijdstip voor het opstaan, liefst rectaal) kan je er achter komen of je een eisprong hebt (dan stijgt de temp. 0.2 graad of meer en blijft dan hoog tot je menstruatie na 11 tot 16 dagen). Ook ovulatietesten kunnen uitsluitsel geven, maar dat kan een kostbare zaak worden als je een lange of onregelmatige cyclus hebt.



Meestal is het uitblijven van een eisprong een kwestie van ontregelde hormonen (bv. door pilgebruik, PCO, teveel prolactine etc.). Dan kan na zo’n heftige tijd van zw.schap en in de tijd ‘gewoon’ goedkomen en dan is de kans dat je spontaan zw. raakt natuurlijk heel groot. Het kan ook dat je nog steeds geen eisprong krijgt en dan is de Clomid weer de oplossing. Dus ik zou je aanraden om er zelf achter te komen of je wel of niet ovuleert . En als je je gyn weer inschakelt gaat het vast sneller dan de eerste keer, omdat ze nu weten wat er aan de hand is. Je hoeft in ieder geval niet eerst een jaar te wachten bij de huisarts voor je een doorverwijzing krijgt denk ik zo.



Heel veel succes!

Ik ben na de zwangerschap en keizersnee gewoon weer aan de pil gegaan. Want dan wist ik tenminste dat ik zeker niet zwanger kon worden. Het gedoe met condooms of andere voorbehoedsmiddelen zag ik niet echt zitten. Heb dus geen idee hoe mijn cyclus zal zijn. Maar ik verwacht dus dat die er niet is.



Toen ik dus voor nacontrole bij de gyn was (6 weken na de keizersnee), werd er natuurlijk gevraagd naar anticonceptie. Mijn idee was dus de pil en de gyn vond het een goed idee. Hij zei toen verder nog dat mocht er een 2e gewenst zijn, dat wij na 3 maanden al doorverwezen mogen worden. Gelukkig hoef ik nu inderdaad niet zo lang te wachten.



Groetjes

Esther

Ha Esther,



Ik ken je ‘probleem’. Ook mijn zoontje is met behulp van clomid geboren. Ik had ook geen cyclus en eisprong, maar door clomid wel. Bij mij was het in ronde 3 raak. Brent wordt volgende week 2. Toen hij bijna 1 werd wilden we proberen voor een 2e. Omdat ik na mijn zwangerschap niet meer aan de pil was gegaan (wilde eerst een regelmatige cyclus) en dus wel een cyclus kreeg hebben we het ruim een half jaar zonder mm geprobeerd. Toen dit niet werkte en mijn cyclus niet regelmatig was, schommelde tussen de 45 en 80 dagen, ben ik terug gegaan naar de huisarts en heb verwijzing naar gyn gevraagd.Die kreeg ik gelijk. Gyn schreef direct clomid voor en wilde eerst 3 ronden proberen alvorens verder tests te doen,omdat deze de vorige keer goed waren. Zit nu aan einde ronde 3 en ben 2 dagen overtijd. Dus is spannend nu. Ik heb achteraf wel spijt dat ik niet na 3 maanden ben terug gegaan. Maar ja ik wilde zo graag dat mij lijf het zelf zou doen, terwijl er gewoon duidelijk iets mis is in mijn hormoonhuishouding. IK weet wel dat als we na een 2e ooit nog een 3e zouden willen, dan wacht ik niet meer zo lang voor ik naar de gyn ga.

Groet, Mouse

Hallo Mouse,



Beetje late reactie.



Bedankt voor jouw reactie. Ik ben wel benieuwd hoe jullie er nu voor staan.



Wij gaan vanaf maart voor het echie, ff een paar maanden uitgesteld. Ik ga half mei contact opnemen met de huisarts, en als hij/zij mij niet meteen doorverwijzen, schakel ik de gyn in. Ik heb die afgelopen week gebeld en zij zeiden dat ik dat met de huisarts moest bespreken. En dat een termijn van een half jaar heel gewoon kan zijn. Nou mooi niet hoor, vind ik veel te lang.



Ik heb niet het gevoel dat ik graag wil dat mijn lijf het zelf doet. Ik ben vrij nuchter, en als mijn lijf het niet zelf wil doen, nou dan maar niet. Waar ik alleen geen zin in heb, zijn die bijwerkingen van de Clomid, maar ja, dat hoort er waarschijnlijk weer bij. Net als die vervelende misselijkheid aan het begin van de zwangerschap. Ach je moet er iets voor over hebben.



Ik hoop nog van je te horen/lezen.



Groetjes

Esther

Ha Esther,



Nou helaas, hier nog geen verandering. Zit inmiddels op clomid 100 mg en een cyclus van 47 dagen. Ben aan het nadenken of ik het ga combineren met metformine, omdat mijn gyn denkt dat ik resistent wordt voor de clomid. Als die combi niet werkt, dan wordt het prikken. Ik heb op dit moment een beetje een dipje geloof ik, wil eigenlijk helemaal niet er mee bezig zijn, maar ja dan weet ik zeker dat het niet lukt.



Groot gelijk dat je gewoon direct aan de bel trekt. Had ik dat ook maar gedaan. Jij veel succes! Spannend om nu weer voor het echie te gaan. Ik hoop dat het snel raak is.

Mouse