Ik denk ook psoriasis. Bij mij begon het trouwens ook op mijn ellebogen hoor
Als je krabt en je krijgt schilfers kan je er van uitgaan dat het dat is…
Lijkt een beetje op kaarsvet plakken. Snap je mij nog?
Hopelijk kan de huisarts je verder helpen! Want van die jeuk kan je zoooo gek worden!
En het weer werkt nu ook helemaal niet mee…
Je kan het zolang heel vet houden met vaseline. Werkt hier super :thumbup:
Hmmm afspraak is verplaatst naar morgen ochtend.
Ik ben nog niet erg veel wijzer geworden :roll: .
Ik moet 4 weken nog door smeren en dan terug komen.
Het lijkt op psoriasis maar ook op eczeem. :roll:
Volgens hem zie je psoriasis niet zo vaak bij jonge kinderen.
Verdere onderzoeken zijn nu ook niet nodig en het ligt niet aan zijn voeding… zegt de dokter…
Ik vroeg waar het vandaan kwam, hij begon over dat het nu kouder is, we meer binnen zitten enzo… ik zeg maar hij had het van de zomer ook al…
Heb ik verder geen antwoord op gekregen.
Nou ja, doorsmeren maar.
En in januari zowiezo met hem naar de antroposofische arts.
sara heeft ook eczeem. Bij vlagen erger. Met name inderdaad in koude periodes erger dan in warme periodes. Volgens mij kunnen jonge kinderen nog niet goed testen op allergieën.
Wat bij sara erg goed helpt is paardemelkcapsules. Wij hebben meegedaan aan een afstudeeronderzoek van een huisarts in opleiding (die bij onze huisarts haar stage liep, nog te volgen? hihi). En bij Sara is dit heel goed aangeslagen. Elke dag 1 capsule door haar drinken en ze heeft iig geen natte en jeukende plekken meer en hoeft niet meer met hydrocortisonencreme te smeren.
De eerste 3 weken dat je de capsules gebruikt kan het eczeem wel erger worden overigens.
Misschien een idee?
Binnenkort naar de antroposofische arts op school.
Ik had al raad ingewonnen bij een (antroposofische) opvoedingsdeskundige (ofzoiets ) en zij denkt aan de hand van de verhalen en vragen die ik vertelde over Th, en dit klinkt misschien raar, dat het met zijn ademhaling te maken heeft en dat ik dat dus moet gaan laten onderzoeken. Benieuwd wat de arts gaat zeggen. En wat er uiteindelijk uit komt.
Het leek even helemaal weg te zijn maar het is nu weer terug. :roll:
vervelend zeg!
sophie heeft ook veel last van exceem.
Over het algemeen ontstaat exceem vaak van binnenuit en hebben vooral je darmen er grote invloed op. (dit is natuurlijk niet bij iedereen het geval)
wat bij sophie altijd goed helpt is orthiflor junior. een probioticum voor de opbouwe van een evenwichtig darmflora.
als wij dat consequent gebruiken heeft ze een stuk minder last van exceem.
Helemaal omdat je in een ander topic advies vraagt om zijn moeheid en slechte eetlust, is het misschien iets om te proberen.
Ik denk zelf ook dat het allemaal met elkaar te maken heeft.
Veel succes in elk geval!
Bedankt!
Vanmiddag ga ik met hem naar de huisarts en dan wil ik ook duidelijkheid over zijn eczeem, of het verband heeft met elkaar.
De HA kan wel zeggen dat het niet met allergie te maken heeft… maar waarom is hij dan ook altijd zo heel erg moe en ziek? En verder komt er best wel wat allergie en ook eczeem voor in de familie… Vandaag is er als het goed is een andere HA, en die bekijkt het weer helemaal anders.
Nieuwe vraag…
We zijn nu met Th dingen aan het onderzoeken,
wat een reeële optie is is dat hij coeliakie heeft (glutenallergie) en nu ben ik dus aan het googlen en kom uit op dermatitis herpetiformis zou dat Th zijn uitslag/eczeem kunnen zijn? :think: