Hallo moeders,
Mijn zoontje van 9 maand heeft ineens allemaal rare vlekken rond zijn geslachtsdeel zitten! Weten jullie zo wat het is? Dacht zelf aan iets van mijn titel maar zeker weten doe ik het niet…En hoe moet ik het zolang behandelen dan :think: Gewoon met zinkzalf of vaseline (alleen hebben we dat nu niet in huis)
Zal foto in spoiler zetten…
Ik zeg luieruitslag.
Lekker veel met de billetjes bloot laten liggen, en dan is het vanavond echt al een heel stuk minder of weg.
Tis helaas wel heel wat plasjes opdoen maja.
Of anders groene leem, dat gebruik ik als mijn dochtertje het ook zo erg heeft.
Groene leem erop, droog blazen en pamper weer aan.
:think: :think: Groene Leem??? Wat is dat? :oops:
Reform zaak.
Kreeg de tip ook eens op het forum hier over groene leem.
Lijkt mij luieruitslag. Hier werkt sudocrem heel goed, lekker dichtplamuren en bij de volgende verschoning is het al stukken minder!
Luieruitslag.
Blote billen , of bepanthen.
Oke ,dank jullie wel voor jullie reacties… :-*
De eerste keer zoiets is toch wel ff :shock: …Kijk het ff paar dagen aan of het vertrekt of erger word, gelukkig moet ik woensdag na het cb met Keano. Kan ze gelijk ff kijken…
Maar een bezorgde moeder wil gelijk duidelijkheid hé :oops:
Morgen heeft Keano het al 10 dagen! Wat ik ook doe, het word niet minder…soms lijkt het beter te gaan ,maar daarna weer extreem…
Huisarts bellen of is dat onzin :think: Misschien dat Daktacort hier dan ook wel gaat helpen zoals bij Zeemeermin! Maar goed, weet ook niet hoe erg haar zoontje het had. Het is niet extreem meer geworden, maar heb wel liever dat het weg gaat…
Heb gebeld…kan morgenvroeg langs komen om te halen :thumbup:
Nu hopen dat het helpt
Bij de drogist hebben ze ook een anti schimmel smeerseltje, begint met een M ( :oops: ben de naam verder vergeten). Volgens mij zit daar geen hormoon in maar werkt wel super bij een schimmeltje!
Jana heeft t een tijd terug ook gehad, wat ik ook smeerde niks werkte.
Totdat ik de vaseline lip therapy erop smeerde ( werkt als gewone vaseline) om het te verzachten zodat t geen pijn deed bij t plassen, en toen ik dat begon te smeren trok het helemaal weg
@Tamara30 wrote:
Jana heeft t een tijd terug ook gehad, wat ik ook smeerde niks werkte.
Totdat ik de vaseline lip therapy erop smeerde ( werkt als gewone vaseline) om het te verzachten zodat t geen pijn deed bij t plassen, en toen ik dat begon te smeren trok het helemaal weg
Das toch voor een ander soort lippen? :lol: :lol:
Wat zei de ha?
@Affie wrote:
@Tamara30 wrote:Jana heeft t een tijd terug ook gehad, wat ik ook smeerde niks werkte.
Das toch voor een ander soort lippen? :lol: :lol:
Hahaha, was inderdaad voor mijn mond ( lippen) bedoeld, maar moest vaseline hebben, werkte perfect :mrgreen:
Het is bijna weg…Nog een beetje rood.
Heb daktacort gekregen, prima spul dus… :thumbup:
JA precies, hou het ook goed bij me…
Echt wonderspul…
Maar goed dat je het even gezegt hebt :-* …anders liep ik nou nog te smeren met van alles en nog wat
Het is luieruitslag. Lars heeft het een week of 3 geleden ook behoorlijk gehad en wij hebben daktacort gekregen van de huisarts. Dit is een schimmelwereld middeltje met een klein beetje hormoonzalf. Met drie dagen was het nagenoeg weg. Wij kregen het daarvoor niet onder controle met alle andere vette smeerseltjes. Bij Lars werd het veroorzaakt door een schimmeltje.
Niet twijfelen om huisarts te bellen hoor. Hier zag het er net zo uit (soms iets erger) en als de oorzaak een schimmeltje is dan kan je smeren wat je wil. Maar weg gaat het dan niet. En dat laatste is juist wel wat je wil, dat snap ik heel goed. Lijkt me voor Keano ook niet fijn. Dus ik zou even langs de huisarst gaan en hou daktacort maar in je achterhoofd als hij alleen maar vette smeerseltjes aanraad. Zeker dat het dan binnen een paar dagen weg is.
Fijn! Ik denk wel dat het gaat helpen hoor :thumbup: !
Wel je handen wassen na gebruik van deze zalf, zit een klein percentage hormonen in.
@marietje wrote:
Bij de drogist hebben ze ook een anti schimmel smeerseltje, begint met een M ( :oops: ben de naam verder vergeten). Volgens mij zit daar geen hormoon in maar werkt wel super bij een schimmeltje!
Volgens mij bedoel jij miconazol Marietje.
Heb ik bij Lars ook gebruikt voor hij daktacort kreeg voorgeschreven. Gaf helaas geen verbetering.
Hoe is het met de luieruitslag van Keano?
Wat heb je ervoor gekregen?