Hallo,
Ik wil vliegtickets boeken vie easyjet.Nu kan je dus alleen betalen met creditcard.Wij hebben er geen maar een vriendin van mij wel.
Maar moet je op schiphol ook je credicard laten zien waar je mee hebt betaalt?
Weet iemand dat?
Esmie
@esmie wrote:
Hallo,
Ik wil vliegtickets boeken vie easyjet.Nu kan je dus alleen betalen met creditcard.Wij hebben er geen maar een vriendin van mij wel.
Maar moet je op schiphol ook je credicard laten zien waar je mee hebt betaalt?
Weet iemand dat?
Esmie
Lijkt mij niet…

Wij hebben dat ooit wel een keer gehad (vlucht met Iberia), toen had mijn vader voor ons geboekt (hij had een hogere limiet op zijn kaart) en die moest inderdaad mee bij het inchecken (de kaart dan, mijn vader zelf niet geloof ik)
Maar dat is al een aantal jaren geleden - in de tijd dat je nog niet online kon inchecken enzo, dus er is sinds die tijd veel veranderd!
Volgens mij hoeft dat nu niet meer, maar ik zou het niet met zekerheid durven zeggen.
Je kunt het natuurlijk even navragen?
En als het wel nodig is, dan is het misschien genoeg als je alleen de kaart bij je hebt (als je vriendin je die wil lenen natuurlijk), misschien hoeft zij zelf er niet bij te zijn.
@Mejis wrote:
Wij hebben dat ooit wel een keer gehad (vlucht met Iberia), toen had mijn vader voor ons geboekt (hij had een hogere limiet op zijn kaart) en die moest inderdaad mee bij het inchecken (de kaart dan, mijn vader zelf niet geloof ik)
Maar dat is al een aantal jaren geleden - in de tijd dat je nog niet online kon inchecken enzo, dus er is sinds die tijd veel veranderd!
Volgens mij hoeft dat nu niet meer, maar ik zou het niet met zekerheid durven zeggen.
En als het wel nodig is, dan is het misschien genoeg als je alleen de kaart bij je hebt (als je vriendin je die wil lenen natuurlijk), misschien hoeft zij zelf er niet bij te zijn.
Goh, ik vind dat echt onzin. Zij mogen helemaal niet weten hoe ik mijn tickets betaal toch? Gaat ze niets aan.
Ik kan het nergens vinden :think:
Ga denk ik straks maar ff bij het reisburo langs mischien weten hun het.
Mijn vriendin zei dat ze zelf ook weleens boeken met creditcard en dat ze vaak in het hotel de card moeten laten zien.Daarom vraag ik het ook zou lullig zijn als we daar staan op schiphol en het moet wel.
Ik kan ook wel via een andere site gaan boeken gewoon met ideaal maar dan moet ik weer meer gaan betalen.
@Madre wrote:
@Mejis wrote:Wij hebben dat ooit wel een keer gehad (vlucht met Iberia), toen had mijn vader voor ons geboekt (hij had een hogere limiet op zijn kaart) en die moest inderdaad mee bij het inchecken (de kaart dan, mijn vader zelf niet geloof ik)
Goh, ik vind dat echt onzin. Zij mogen helemaal niet weten hoe ik mijn tickets betaal toch? Gaat ze niets aan.
Ja, ik vond het ook heel raar toen. Ik bedoel, betaald is betaald, en dan is het daarna een geldig ticket, toch?
Maar dat was in de goede oude tijd (jaartje of 7 a 8 geleden denk ik).
Ik kan me bijna niet voorstellen dat het nu nog steeds zo werkt.
Zeker met het online inchecken, als je geen bagage bij je hebt, mag je sowieso in één keer doorlopen tot aan de gate, en dan vragen ze echt niet meer om een creditcard.
Oh wacht, ik bedenk me ineens dat mijn vriend vorig jaar een vlucht met EasyJet heeft gemaakt vanuit Italie terug naar Nederland.
Geboekt met mijn creditcard, maar die hoefden we niet te laten zien op het vliegveld.
Dus volgens mij is dat een beter antwoord op je vraag dan mijn vorige reactie
Ik zat een beetje te slapen geloof ik… komt omdat we toen de vlucht met Ryanair hadden, alleen mijn vriend moest eerder terug, dus die ging in zijn eentje met EasyJet, maar dat was ik alweer bijna vergeten dus.
En anders ben je je creditcard toch gewoon zogenaamd vergeten :doh: Als je maar betaald toch?
Je paspoort of identietijds kaart is de juiste legitimatie.
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Precies. Wij hebben ons reisje naar NYC van mijn sm gehad. Het is dat zij geen genoeg limiet op haar creditcard had en daarom hebben we die van ons gebruikt om de tickets/hotel te betalen, maar het zou toch van de zotte zijn dat ik die van haar moet meenemen op vakantie?
Big Brother hoor. Gaat heen. Kan er bijna kwaad om worden weet je dat… :shifty:
Ik kan dus een credit card stelen, en een vlucht boeken naar weetikveel, op naam van de creditcard, en dan met mijn eigen paspoort (op andere naam) op het vliegtuig stappen…???
Ik denk niet dat dat kan. Ivbm diefstal EN de huidige terreur.
@Nefarious wrote:
Ik kan dus een credit card stelen, en een vlucht boeken naar weetikveel, op naam van de creditcard, en dan met mijn eigen paspoort (op andere naam) op het vliegtuig stappen…???
Ik denk niet dat dat kan. Ivbm diefstal EN de huidige terreur.
Ik snap je point niet
:oops:
Vrienden van mij hebben wel eens een ticket geboekt met mijn creditcard, omdat ze er zelf geen hadden en door familieomstandigheden heel snel iets moesten boeken. Geen moment bij stil gestaan dat ze die card zouden moeten laten zien op het vliegveld :eh: En ze hebben ook probleemloos kunnen vliegen hoor…
En wat heeft het met terreur te maken? Je hebt je paspoort toch als ID? Als mijn creditcard gestolen zou worden, dan meld ik dat en dan kunnen ze volgens mij wel achterhalen of er een onterecht een ticket mee geboekt is… :think:
Het lijkt mij onzin om je kaart te laten zien!
Maar navragen kan nooit kwaad Voor je het weet vinden wij het allemaal onzin maar hebben bureaucratische figuren weer iets nieuws bedacht :silenced:
Jullie hebben gelijk.
Er staat verder ook niks over op de carrier’s Regulations pagina van EasyJet. Zolang de naam op de tickets gelijk zijn aan de naam op de ID bewijzen kan het dus allemaal.
Weer wat geleerd.
Nu iemand vinden die op zijn creditcard een ticket naar ergens warm voor me boekt…
Bij het reisburo wisten ze het niet maar er zat toevallig een klant en die zei ook dat het geen probleem was.
dan maar zo snel mogelijk boeken dan kunnen vriend en ik 5 juni een paar dagen met zijn 2tjes naar Praag :mrgreen:
Ik vlieg ongeveer 3 a 4 keer per jaar met easyjet en nooit een credit card hoeven laten zien. Ik boek de ene keer met mijne, andere keer met die van mijn vriend. Ook boek ik die van mijn ouders en ook die hebben nooit mijn credit card moeten laten zien hhi.
Lijkt me ook niet dat je dan dat moet laten zien. Doet er toch niet toe hoe je betaald als jij maar de gene bent op het paspoort lijkt me.
Zelf zou ik niet tegen woordig meer naar het buitenland gaan zonder creditcard. Heb op een alarmcentrale gewerkt van een reisverzekering en ik kan je vertellen dat zonder creditcard je een hoop extra problemen kan hebben als die er al zijn. Maar dit is iedereen zijn keus maar ik weet wat het kan doen
In elk geval veel plezier met vliegen al :thumbup:
Ik zag ineens weer mijn topic :mrgreen:
Heb het uiteindelijk gewoon via cheapticket gedaan,moest wel 30,- euro extra betalen maar ik dacht wat zit ik toch weer moeilijk te doen :oops:
Over 3 weken gaan we al weg :dance: heb er veel zin in maar vind het ook erg spannend om weg te zijn van mijn kids,maar zal vast wel goed komen ze zijn in goede handen.
Ik boek regelmatig vluchten voor collega’s met mijn credit card van de zaak en die hoeven ze niet mee te nemen hoor met inchecken.
Esmie, even offtopic: veel plezier!
Praag is echt geweldig! Vorig jaar met mijn moeder heengeweest, echt hartstikke leuk. Als je nog tips wilt, stuur maar een pb