Duo-wagen met zittingen naast of achter elkaar??

Tis misschien wat vroeg, maar als uk er straks is, dan willen we graag een duowagen (tweelingwagen) aanschaffen, omdat Ymke (als ze al kan lopen) dan zeker nog geen stukken kan lopen…

Nou dacht ik overtuigd te zijn dat ik een wagen wilde met de zitjes achter elkaar, maar hoor nu ineens veel verhalen dat juist naast elkaar handiger is…

Ben benieuwd waar jullie voor gekozen hebben en om welke redenen…

Wij gaan voor een duowagen achterelkaar. Wij hebben een aantal redenen ervoor:

1. we kunnen hem goedkoop overnemen
  2. de kleine ligt lekker beschut achter grotere broer
  3. makkelijker in winkels en elders

weet geen voordelen voor naast elkaar, dus hoop voor je dat andere moeders dat wel voor je hebben.

naast elkaar…

voordelen:

Goede gewichtsverdeling, niet het zwaarste gewicht vooraan.

Tegenwoordig ook goede breedtes zodat je overal in kan

Gezelliger, kinderen kunnen elkaar zien

mooiere wagens

kunnen langer mee.

Nadelen:

is wat groter en dus lastiger in de auto te krijgen en te stallen.

Voordelen van een wagen achter elkaar zijn:

compacter weg te zetten en in te vouwen.

smaller. (al vind ik dat met de tegenwoordige wagens van 74 of 76 breed naast elkaar geen issue meer)

Nadelen… je duwt je een ongeluk bij de goedkopere modellen.

het zwaarste kind zit voorop en daardoor manouvreert ie veel moeilijker.

De meeste modellen zijn zeker niet geschikt voor ruigere wandelingen in bos en op strand.

minder degelijk (ik heb er in mijn oppastijd 2 gewoon “doormidden gebroken” door de ongelijke gewichtsverdeling)

met 2 en half jaar zijn ze al aardig uit de wagen gegroeid.

Dus ik ben een naast elkaar wagen fan… niks anders hier.

ik sluit me bij cell aan…

ik heb er een naast elkaar.

Waarom? omdat Jeremy te zwaar is en als hij dan voorin zit en Quinty achterin kan ik dat ding met geen mogelijkheid omhoog krijgen bij stoepjes enz.

Dus daarom geen achter-elkaar…

naast elkaar is leuker en beter. En die van mij kan door iedere deur… :mrgreen:

Maar letop!!

Achterelkaar kan inderdaad in het begin lastig zijn omdat de oudste voorin zit. maar zodra je kleine zelfstandig kan zitten kan je het omdraaien dat de oudste achterin zit en de jongste voorin.

Zo is het gewicht ook beter.

IK had persoonlijk liever een achterelkaar gehad dan naast elkaar.

Ik heb nu heel vaak problemen als ik ga winkelen.

Sommige winkels kan ik gewoonweg niet meer in. (denk maar aan zeeman bijv)

Ik zou gewoon in de winkel allebei proberen met een zak aardappel erbij (gewicht van baby later).

Zo kan je kijken wat je zelf het beste vind.

Su6!!!

Even omhoog voor nog wat meer stemmen…

ik heb naast elkaar! voor elkaar vond ik veel te zwaar duwen, omdat eerst de zwaarste voorin zit!

hier kan ik overal gewoon tussendoor… geen problemen!

@Dreamer wrote:

Sommige winkels kan ik gewoonweg niet meer in. (denk maar aan zeeman bijv)

bij de zeeman hier kom ik er met de enkele wagen ook niet in (bugaboo!)

@klavertje4 wrote:

ik heb naast elkaar! voor elkaar vond ik veel te zwaar duwen, omdat eerst de zwaarste voorin zit!

Hier hetzelfde. Ik heb de koelstra flexxo twin, met de zittingen dus naast elkaar en de wagen is “maar” 76cm en ik kan bijna overal binnen. Maar ja het kruidvat is bijvoorbeeld met een normale kinderwagen al niet te doen :stuck_out_tongue:

Toch wel vreselijk voor mensen met rolstoel of shootermobiel.

Hier gaat de duowagen de deur uit zodra oudste lange afstanden kan lopen.

@Mama_jeanet wrote:

@klavertje4 wrote:

Hier hetzelfde. Ik heb de koelstra flexxo twin, met de zittingen dus naast elkaar en de wagen is “maar” 76cm en ik kan bijna overal binnen. Maar ja het kruidvat is bijvoorbeeld met een normale kinderwagen al niet te doen :stuck_out_tongue:

kruidvat is inderdaad ook zon winkel!

ik heb de koelstra limbo twin!

@Cell wrote:

naast elkaar…

voordelen:

Goede gewichtsverdeling, niet het zwaarste gewicht vooraan.

Tegenwoordig ook goede breedtes zodat je overal in kan

Gezelliger, kinderen kunnen elkaar zien

mooiere wagens

kunnen langer mee.

Nadelen:

is wat groter en dus lastiger in de auto te krijgen en te stallen.

Voordelen van een wagen achter elkaar zijn:

compacter weg te zetten en in te vouwen.

smaller. (al vind ik dat met de tegenwoordige wagens van 74 of 76 breed naast elkaar geen issue meer)

Nadelen… je duwt je een ongeluk bij de goedkopere modellen.

het zwaarste kind zit voorop en daardoor manouvreert ie veel moeilijker.

De meeste modellen zijn zeker niet geschikt voor ruigere wandelingen in bos en op strand.

minder degelijk (ik heb er in mijn oppastijd 2 gewoon “doormidden gebroken” door de ongelijke gewichtsverdeling)

met 2 en half jaar zijn ze al aardig uit de wagen gegroeid.

Dus ik ben een naast elkaar wagen fan… niks anders hier.

Helemaal mee eens!!(heb beide wagens)

Ik heb een wagen waar mijn kids een beetje boven elkaar zitten…

De Phil&teds E3 sport. En ik ben zooooo blij dat ik 'm heb. De wagen is eerst een half jaar in gebruik geweest als enkele wagen tot de geboorte van mijn zoontje.

Nu dus als duowagen en hij is nog net zo groot als de enkele wagen (net zo groot als ongeveer elke normale enkele wagen)

Dus geen probleem met winkels (behalve kruidvat :x ) kassarijen, bussen enz. :mrgreen:

ik heb ook nog een argument om over na te denken :wink:

de verkoopster van die "verslaafde"babywinkel :mrgreen: vertelde mij het volgende verhaal!

aangezien je al een klein mannetje hebt die straks wel goed en grote afstanden kan lopen, moet je de duowagen echt zien als tussenoplossing…

bij 2lingen die gelijk opgaan kwa groote en gewicht is het idd makkelijker om een (dure) naast elkaar wagen te kopen, maar als je al een wat grotere kind hebt is het makkelijker om voor een goedkopere achterelkaar wagen aan te schaffen!

tegen die tijd dat de kleine wel voldoende kan lopen kun je voor een normale wandelwagen (die je waarschijnlijk nog hebt van de 1ste) kiezen… en de duowagen weer verkopen.

ik heb dus via de verkoopsite van internet deze duowagen gekocht voor 100 euries…

Wij hebben een mountain terrain, naast elkaar wagen.

Ik heb hem alleen voor rondom huis. Hij kan niet bij ons in de wagen, maar ik kan er mee door het dorp lopen. Ik ga toch niet met 2 kids alleen winkelen, dus dan gaat er een buggy en de oude kinderwagen mee.

Met de duowagen kan ik trouwens door elke deur en ik vind het voor Kirsten ook gezelliger, want zo kan ze Maud zien.

Maar die wagen van Babbel vind ik ook geweldig.

kimmetje23 : welk model is dit juist? het enige wat ik kan lezen is xadventure :?