Duimen?

Jaydin heeft zijn duim gevonden, nu is dit wel leuk om te zien maar ik weet ook dat het heel lastig is om dit uiteindelijk af te leren. Ik heb geprobeerd de duim te vervangen door een speen maar dit werkt natuurlijk niet als hij heerlijk ligt te slapen…Wie heeft tips om hiermee om te gaan? Maar gewoon even laten gebeuren? Of moet ik hier nu al iets mee? Het is voor hem natuurlijk een troostmiddel! :think:

ik ben bang dat je er niets tegen doet…

Ik heb dus wel steeds de duim eruit gehaald en een fopspeen gegeven toen ze als baby gingen duimen…

Maar waren ze nog wel iets jonger dan jou baby…

Beide kinderen duimen nu niet en de fop was Renzo met 9 maanden zat en Celiza liet het er al snel bij zitten :lol:

Maar ze duimen niet,als je het echt niet wil en consequent die duim eruit blijft halen en iets anders geeft voor de zuigbehoefte dan denk ik dus wél dat je het ‘‘af kan leren’’ of kan voorkomen dat ze het zichzelf aanleren is het eigelijk…

Maar er zijn vast mensen die er anders over denken :shifty:

alex heeft rond die tijd ook wel eens geduimt. (zag er ook zo schattig uit…) Ik heb er niets mee gedaan en nu doet ie het nooit meer. ik weet eigenlijk ook niet waarom…

dus t kan ook zo weer overgaan.

Tygo heeft 3 maanden geduimd

toen was het ineens over

Dus ook nu weer even bekijken en ondertussen proberen de speen te gebruiken… :smiley: