Ik ben zwanger van ons vierde kindje en we zijn nu aan het na denken over een kinderwagen.
we hebben bij de jongste een topmark gehad die wagen achter elkaar maar tot twee keer aan toe heb ik gehad dat mijn voorwiel er af brak en ik wil nu dus geen topmark meer.
nu had ik gekeken naar een mutsy maar mijn vriendin zij dat het erg wurmen is met je kleintje.
heeft er nog iemand een idee ik wil het liefst achter elkaar om dat ik met mijn dubbele buggy nu al nergens naar binnen kom.
een duowagen van Graco…
Wij hebben deze ook gekocht, moet een goede zijn.
Wij hebben een dubbele wagen van het merk ‘Kees’. Is echt een hele fijne wagen!
@Tamma wrote:
Wij hebben een dubbele wagen van het merk ‘Kees’. Is echt een hele fijne wagen!
Sorry beetje offtopic maar, kees, moest er even omlachen
Wij zijn gegaan voor de Phil & teds omdat die op vreschillende manieren om te bouwen is. Nu Nikki nog klein is, ligt ze plat “onder” Lotte en als ze straks zelf kan zitten dan komen ze achterelkaar te zitten. De wagen is makkelijk op te vouwen en neemt dan niet veel plek in en hij rijdt ook nog eens soepel (okay, niet zo soepel als onze urban jungle… maar toch…)
Al met al een fijne wagen
Wij hadden al een mutsy en dus hebben wij er een duoseat bij gekocht.
Ik ben er blij mee, en gaan hem alleen gebruiken als ik alleen met ze weg ga… Ik heb hem al een keer uitgeprobeerd met mijn neefje, dat ging prima alleen het babynestje is erg klein…
Ik moet nog even wachten hoe hij echt gaat bevallen, daar heb ik nu nog geen antwoord op.
Als ik het geld zou hebben zou ik een Phil en Ted’s wagen kopen, ideaal!!
@Moosje wrote:
Wij hadden al een mutsy en dus hebben wij er een duoseat bij gekocht.
Ik ben er blij mee, en gaan hem alleen gebruiken als ik alleen met ze weg ga… Ik heb hem al een keer uitgeprobeerd met mijn neefje, dat ging prima alleen het babynestje is erg klein…
wij hebben ook een mutsy, alleen het nadeel is, wij hebben de 4-rider single spoke, hierop mag geen duoseat, en het nadeel aan de duoseat vind ik dat dat de baby in een maxi-cosi houding zit.
Daarom hebben wij voor een duo wagen gekozen
Wij hebben ook de mutsy single spoke. Hierop mag wel de duo seat. Ze hebben nu tests gedaan met de duoseat en de single spoke, er is geen reden gevonden waarom het niet zou kunnen… Eerder zeiden de verkopers dat het niet mocht omdat het niet getest was, nu het eenmaal getest is en het veilig genoeg is, mag het zo verkocht worden…
Bij het babynestje zit een kussentje waar een hoek aan zit, als opvulling voor de hoek in de zitting. Het is idd zo dat de baby niet helemaal plat ligt. Toch vond ik dit de meest prettige en goedkoopste oplossing. (tenminste als je een wagen wil die evengoed makkelijk rijdt…
Moosje:
Heb jij die allang?
Ons hebben ze voor een maand of 4 geleden juist verteld dat dit niet veilig was en dat de baby er heel recht inligt (beetje een maxi cosi houding)
Stom eigenlijk dat ze ons verkeerde informatie hebben gegeven.
Ik denk dat we 3 maanden geleden bij de Babyplanet een traphekje hebben gekocht. Daar zagen we de duoseat op de single spoke. Ik heb gevraagd waarom ze die combinatie zo in de winkel hadden staan. Ook omdat mij in een andere winkel was verteld dat het niet veilig zou zijn.
Bij babyplanet vertelde ze dat ze die zelfde ochtend nog voorlichting hadden gehad van de vertegenwoordiger van Mutsy, dat het wel veilig was en dat het net getest was.
We hadden de duoseat al in huis omdat we gewoon eigenwijs zijn geweest. We hebben hem gekocht via marktplaats, omdat wij het bull vonden dat het niet veilig zou zijn. De mensen waarvan wij de duoseat hebben gekocht hebben een paar jaar veel plezier ervan gehad op de single spoke. Dus bij hun was het goed gegaan. We waren ontzettend blij dat we toen bij babyplanet dat verhaal te horen kregen…
Hoi meiden
ik denk dat het geen mutsy gaat worden.
ik heb ook een first wheels gezien en die naast elkaar schijnt erg goed tezijn en waneer je hem uit elkaar haalt schijnt het ook niet zo’n til te zijn want met de vorige wel zo was.
dan maar naast elkaar.
hier rot ervaringen met de duoseat op een mutsy…
Het grootste kind zit voorop, waardoor er enorm veel druk komt op de zwenkwielen en het ding blokkeert dan echt bij elke scherpe bocht… Je moet dan eigelijk elke dag de banden wel oppompen :thumbdown:
Ook zit er geen handgreep of uitvalbeugel op de zitting voor, dus Aniek vond het mega eng om voorop te zitten, die keek echt zo van :shifty:
Natuuuuurrlijk zal een particulier verkoper op mp je vertellen dat ze er veel plezier van hebben gehad (heb ik ook gedaan toen ik hem verkocht) je wilt het ding namelijk wel graag kwijt.
Maar waarom denk je dat ze zovaak worden aangeboden dan? :silenced:
Ik heb erg snel erna toch besloten om 2e hands voor die korte tijd dat Aniek niet op een plankje kon en voor wandelingen in het bos, een mountain terrain duowagen te kopen. Ideaal, heb hem daarna aan mamavjeremy overgedaan en die heeft hem ook nog met plezier gebruikt.
Ik zou nu eerder een goed merk meerijplank met zo een zitje erop kiezen bij een 2e kindje redelijk kort op de ander.
Of een goede smalle fietskar.
Ik heb nu een fietskar, 78 cm breed, kan zelfs bij ons door de smalle voordeur, heb er een babyschaaltje bij waar Michel al vanaf 2 weken oud inging met een lekker wagenpak of de voetenzak van de maxi cosi.
Kind kon er nog naast en het loopt mega mega soepel.
Kom alle winkels in, er kunnen nog boodschappen bij, Michel sliep er gewoon prima in en na 6 weken koppelde ik hem ook achter de fiets (niet eerder want fietsen schokt meer dan wandelen)
Sla je meerdere vliegen in 1 klap, je bent veel mobieler en je hebt er erg lang plezier van.
Maar de duoseat krijgt van mij een dikke 1 :thumbup:
Juul vind het geweldig voorop, voor ons is het een uitkomst… Zo heeft gelukkig ieder een eigen mening…
Zijn er nog meer die ervaring hebben met de Phil&Teds?
Wij gaan straks ook een dubbele wagen aanschaffen en iemand had me dat merk aangeraden. Wel wat $$$$ inderdaad. Nogal wat verschillende soorten buggy’s zag ik (sport, classic, dash, hammerhead, etc) - is er een in het bijzonder aan te raden? Ook las ik op een internet evaluatie dat het achterste zitje op uitlaat hoogte van auto’s zit en dat je, als je in de grote stad woont (zoals wij dus), daar misschien rekening mee wilt houden. Iemand ervaring daarmee?
Nog ander commentaar op de Phil&Teds?
Ik raad toch ook echt de KEES aan. Wij hebben hem dan naast elkaar, omdat er 2 baby’s in moesten, maar hij is licht, makkelijk in klapbaar, echt een super wagen EN niet duur… :thumbup:
Helaas, ik woon niet in NL en ik denk tot echt niet dat de Kees hier verkrijgbaar is. Het klinkt in elk geval oerhollands
Maar ik ga even op het net kijken, wie weet wordt hij elders onder een andere naam verkocht.
Waar kiezen jullie voor, achter elkaar of naast elkaar???
Wij willen graag de dubbele wagen kopen, die je voor de helft krijgt als je rentepunten inleverd bij de Postbank. Een Easy walker geloof ik…?
Wij hebben een Kees deluxe besteld.
In de winkel was hij veel fijner en steviger dan de Topmark.
Ook was hij wat hoger wat voor ons wel fijn was want we zijn allebei lang
Groetjes Chico.
@Memmie wrote:
Waar kiezen jullie voor, achter elkaar of naast elkaar???
Ik kies voor achter elkaar, omdat je naast elkaar sommige winkels amper inkomt of nauwelijks door de rijen heen kan manouvreren. Maar dat is volgens mij vrij persoonlijk.