Maandag ben ik met Cayla bij het audiologisch centrum geweest voor verschillende testen. Hier bleek dat waar wij bang voor waren ook echt zo is. Cayla is doof aan beide oren.
Nu ben ik benieuwd of er hier op het forum meer moeders zijn met een doof kind. Graag zou ik hier ervaringen over uitwisselen.
We zijn best geschokt en ik voel me ook verdrietig.
Geen ervaring ermee lieverd
maar wil je heel veel sterkte wensen :-*
Sterkte ik heb zelf een doof broertje, en ik weet dat het niet altijd makkelijk is geweest voor mijn ouders. Volgens mij hebben ze bij contact, een topic over of dove moeders of dove kindjes
ohhh meisje toch, veel sterkte en suc6.
liefs nathalie en wessel
Jeetje zeg… dat is niets niks om te horen te krijgen…
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik wil jullie even sterkte wensen :-*
Jeetje meis…kan me voorstellen dat jullie wereld even op zijn kop staat…
Ik heb geen ervaring ermee maar wil je wel even een :hug: geven!
He… logisch dat je je verdrietig voelt zeg.
Jullie werden doorgestuurd vanwege de gehoortest he?
Merk je het zelf ook dat ze doof is?
En wat hebben ze tegen jullie nu gezegd, wordt er nog iets ondernomen op de een of andere manier?
Sterkte joh!
Nou, dat is niet niks! Daar zul je inderdaad even aan moeten wennen, om het zo maar even te zeggen… Veel sterkte!! :hug:
Oh wat zullen jullie geschrokken zijn van dit nieuws meid!
Ik kan je zelf niet helpen, maar was niet Conor van survivor ook doof ??
( geworden na ziekte?)
Misschien kan je haar een PB sturen?
:hug: :hug: :hug:
Jeetje heftig hoor meis
Sterkte
:-*
Heel logisch hoor dat je er verdrietig van bent.
Ik zelf heb geen doof kindje maar wel een doof zusje, maar zij is daarbij ook nog geestelijk gehandicapt dus een dubbele handicap.
Zij is vanaf de geboorte al doof hoord echt niks!
Je wilt dit vast niet horen maar je zult samen hierin een weg vinden ook al duurd dat een tijd, maar met goede hulp en informatie gaat dat goed komen meid.
Zij zal straks niet anders weten omdat ze vanaf de geboorte doof is, dat wil niet zeggen dat het dan niet erg is maar denk als je op latere leeftijd doof word het een stuk moeilijker word om te accepteren.
Dikke :hug: voor jullie
jeetje, dat is schrikken
veel sterkte met dit nieuws en ik kan me voorstellen dat je zoveel mogelijk ervaringsinfomatie van andere ouders wilt hebben.
ik heb hier zelf geen ervaring mee maar heb wel eens gehoord van een stichting voor ouders van dove kinderen http://www.fodok.nl
je kunt ook vragen naar contactgroepen ofzo bij het audiologisch centrum of bij MEE.
jeetje das schrikken dan
wens jullie veel sterkte :hug:
Jeetje, wat een kl#tenieuws!
Mijn dochtertje is aan haar rechteroortje doof (ook aangeboren), dus wij hebben wel ervaring met het Audiologisch Centrum. Maar omdat ze met links dus wel prima hoort, merken wij er in de dagelijkse gang van zaken verder weinig van en Noa lijkt er weinig tot geen last van te hebben.
Jullie situatie is helaas een stuk vervelender.
Ik weet nog goed hoe verdrietig wij na de uitslag waren, dus ik kan me wel voorstellen dat jullie helemáál uit het veld geslagen zijn. Ik wil jullie dan ook veel sterkte toewensen en ik hoop dat jullie hier als gezin goed mee om leren gaan… :hug:
Ik heb geen ervaring maar wil je wel sterkte wensen.
Je dochter zal je er niet minder lief om zijn, mar je moet dit wel verwerken en dat kost tijd. :hug:
Hoi,
Kan me wel voorstellen dat je geschrokken bent. Helemaal als je zoiets niet verwacht.
Ik ben zelf slechthorend en mijn man is doof. Bij ons beiden is het erfelijk. Zelf hoort onze zoon gelukkig goed.
Zou je toch adviseren om hulp in te schakelen, denk bijvoorbeeld aan een maatschappelijk werker die je informatie kan geven, gebarencursus voor het gezin.
Als je iets wilt weten, vraag het gerust, als ik het antwoord niet weet kan ik wel wat rondsnuffelen op internet!
Sterkte…!
Groetjes,
Krista
Morgen krijgen we bericht van het ziekenhuis voor een afspraak voor bezoek aan de kinderarts. Zeer w.s. deze week. Dan gaan ze een echo van haar hoofd maken en komt er een lichamelijk onderzoek en misschien ook een bloedonderzoek, mede om te kijken of er nog meer "verborgen gebreken :think: "zijn en om te onderzoeken waardoor ze doof is…erg spannend!
Verder is er al een en ander in gang gezet door het audiologisch centrum als een gezinsbegeleider en een afspraak met een audicien op 24 september, voor het aanmeten van oordopjes en het halen van een oticon kast (gehoorapparaat).
tjonge, dat is niet niks om te verwerken zeg… sterkte ermee!!
ik ben benieuwd wat er uit de andere onderzoeken komt, doof zijn betekent niet altijd dat het blijvend is…ik begeleid een aantal leerlingen op school die in hun baby-peutertijd doof zijn geweest maar nu weer kunnen horen (door een operatie/implantaat o.i.d.)
:-*
oohh meis dat is schrikken
heel veel sterkte
oef dat is schrikken. Heel veel sterkte. :hug: