Aaarrrggghhh even frustraties kwijt hoor!
Als Leonie moet zitten (bijvoorbeeld voor het tandpoetsen), dan wil zij liggen.
Als Leonie moet liggen (voor het verschonen van de luier), dan wil zij op haar buik.
Als Leonie moet zitten (in haar stoel), dan wil zij staan.
Zo is elk verschoningsmoment een waar drama, waarbij ik echt moeite moet doen (tsjee, wat zijn die kleintjes al sterk) om haar op haar rug te houden. Alle trucjes zijn al uitgeprobeerd: rustig blijven, zingen, streng toespreken, speeltje, boekje, afleiden, heel snel, rustig uitleggen wat ik ga doen, echt alles!
en dan heb je een schoonmoeder die tegen je vriend zegt: o, dan moet ze gewoon rustig blijven, dan lukt het wel :twisted: :twisted:
Regelmatig verzuchten we dat het vast een stuk gemakkelijk wordt als ze begrijpt wat we zeggen en als zij zich kan uiten door te praten. Dat ze snapt dat het sneller gaat als ze even blijft liggen (echt, een minuutje, meer heb ik niet nodig!).
Ik zoek eigenlijk naar mensen die kunnen zeggen: dit herken ik, wij hebben ook zo’n ‘pittig kind’. Het is een dikke schat, en ik weet ook precies van wie ze dit heeft ( ), maar soms… :shifty:
dam heb het nu nog soms :shock:
yep, heel normaal :mrgreen:
eigen willetje ontwikkelen
met tussenposes komt het goed
maar dan komt de periode: ik wil staan
of: ik wil niet op de commode liggen, maar op het bed :mrgreen:
het maakt niet zoveel uit wát je doet,
als je idd maar rustig blijft en vooral consequent.
Jahoor, hier is dat ook (vooral geweest). Consequent zijn is een eerste, heel belangrijk! Maar ik maakte er ook vaak een spelletje van: op de commode liggen, gaat ie staan, kietel ik zijn been en leg hem ondertussen neer. Kietel zo hard dat ie in een deuk ligt, en heb ondertussen al de luier onder zijn billen geschoven. Dan dreigen met bijten–> nog harder lachen. In de zij kietelen–> mooi de luier dichtdoen en hij zit! En ondertussen maar zeggen–> nee, jij blijft liggen!kietel kietel EN dan dat beentje kietel kietel.
Hier heeft het altijd goed geholpen, maar als Jayden té erg doordramde en toch wilde staan, werd ik wel streng: ik wil er best een spelletje van maken, maar uiteindelijk gebeurt wél hetgeen wat Ãk wil!
hadden wij hier tot voor kort ook, ik maakte me er druk om (idd alles wat jij geprobeerd hebt zo ongeveer), maar sinds ik dat niet meer doe (ik baalde ervan dat ik zo zat te pruttelen), is hij er ook mee gestopt… hihi… .we laten het dus maar even zo.
Ja hoor met periodes doet de onze net zo!
:lol: :lol:
Ik wil me er met alle liefde niet druk om maken, maar dan krijg ik die luier niet om! :? Het begint al met het neerleggen, dan wordt ze al boos… :roll: Soms gaat het wel goed hoor, dan vermaakt ze zich met het speeltje dat ik aangeef, maar de meeste keren… :shifty:
Daan gaat juist bij het verschonen lopen wippen met zijn benen… Dus benen op het aankleedkussen en zijn lijfje omhoog gooien… en dan altijd net als je de luier goed wil doen, waardoor je hem dus weer helemaal loshaalt :wall: :wall: een extra setje handjes zou dan niet misstaan :shifty:
Heel herkenbaar, maar een speeltje geven helpt niet hoor! Je moet juist iets in handen geven wat geen speeltje is, dat is veel interessanter; de afstandsbediening of zo…
@Cynthia wrote:
Heel herkenbaar, maar een speeltje geven helpt niet hoor! Je moet juist iets in handen geven wat geen speeltje is, dat is veel interessanter; de afstandsbediening of zo…
O, dat noem ik zelfs al speeltje! Het hulsje van de thermometer, een lege wc-rol, de tube Zwitsal crème… En nog, als het haar niet aanstaat, smijt ze zo alles door de kamer! Echt, in het tv-programma Schatjes zou ze niet misstaan :lol:
@mv2kids wrote:
Daan gaat juist bij het verschonen lopen wippen met zijn benen… Dus benen op het aankleedkussen en zijn lijfje omhoog gooien… en dan altijd net als je de luier goed wil doen, waardoor je hem dus weer helemaal loshaalt :wall: :wall: een extra setje handjes zou dan niet misstaan :shifty:
Jep hier precies zo, en een lol dat ze heeft… :shifty: (maar ook wel heel erg… :inlove: )
ow heeeel herkenbaar.
ik geloof dat ik maar iets minder pedagogisch te werk ben gegaan; ik heb mezelf gewoon aangeleerd hem (uh nou typte ik gewoon ’ haar’ :roll: ) staand te verschonen. Het is hier overigens na (uh dit is niet te opbeurend ben ik bang) een maandje of 3 / 4 weer overgegaan, tegenworodig vershcoon ik hem dus weer zonder morren liggend.
Succes, ik kan me mijn bezweette voorhoofd nog goed voor de geest halen :x (gebruik ik die smiley ook eens…)
@Cynthia wrote:
Dat doe ik ook. Maar je moet het niet geven als speeltje, ik leg het eerst weg, zodat hij denkt, o daar mag ik niet aankomen. Duhus, dan moet dat natuurlijk gepakt worden, ik laat hem daar dan naartoe rollen, de luier heb ik dan al af, tenzij hij gepoept heeft, dan laat ik hem eerst rollen, pakken en daarna pas verschonen…
Hij ligt op zijn buik, ik leg de luier vast klaar… Met de fles haarlotion/afstandsbediening nog in de hand rol ik hem terug, pak hem bij de voetjes en wip hem zo met zijn billen op de luier. Hij ligt nog trots te kijken naar zijn buit en ik kan rustig de luier en het hemdje weer dichtmaken. Broekje aan, tube creme/haarborstel weer terug op het kastje en klaar zijn we… :lol:
luierbroekjes gebruiken? Is het alleen nog onhandig dat ze zo beweegt en doet als je een p**pluier moet verschonen
haha, ja dat opwippen ken ik hier ook. Jelmer ligt bovendien vaak met zijn hoofd van het kussen af omdat hij zo ligt te hannessen (nou hebben we nogal een grote ladenkast in gebruik als commode dus ruimte genoeg :mrgreen: )
[quote="BiebelsO, dat noem ik zelfs al speeltje! Het hulsje van de thermometer, een lege wc-rol, de tube Zwitsal crème… En nog, als het haar niet aanstaat, smijt ze zo alles door de kamer! Echt, in het tv-programma Schatjes zou ze niet misstaan :lol:[/quote]
Dat is hier ook zo en ik kan ook niet altijd rustig blijven. Ik heb haar zelfs weleens op de grond verschoond. Niet echt heel handig, maar ja, zo kreeg ik de luier wel om. Amélie gaat niet dagelijks onder de douche en als ik haar was doe ik dat tegenwoordig staand in haar bed. Als ik haar billen ga wassen leg ik haar wel op het aankleedkussen.
Ik werk op een kdv…ik ken de houtgreep 8)
@annemarie69 wrote:
@renzosmam wrote:Ik werk op een kdv…ik ken de houtgreep 8)
hoe gaat die? :mrgreen:
Houdgreep dus :shifty:
Men pakt 2 (spek)beentjes en vouwt ze over de (bolle)buik in standje kikker,deze druk je iewat stevig aan (pas op dat de teentjes niet in de ogen prikken :mrgreen: ) zo til je de billen op schuif je snel de luier eronder…dan strek de benen en leg je een volle hand op de buik sluit de luier…(ondertussen hou je met alle moeite die wurmende baby in bedwang :mrgreen: …soms gebruik ik dan om de luier te sluiten mijn bovenlijf deels met mijn elleboog om een been te klemmen :shifty: )
ah OK :lol:
Ik gebruik altijd 1 onderarm om de beentjes te klemmen en een onderarm voor het bovenlijfje zodat ik mooi met 2 handen de luier vast kan maken :thumbup:
Gezellige liefdevolle praat hé…houdgreep ,je baby klemmen :lol:
Ach ja…Renzo lag altijd zo lief gewoon te wachten tot ik klaar was…kom er meer en meer achter dat (wat ik al dacht altijd) hij zo super super zoet was altijd…CEliza is een heerlijke tegenpool…(waar ik eerlijk gezegt ook zó om moet lachen…hoe vaak ik al heb geroepen tegen haar jammer zolang mama sterker is dan jij heb je pech :mrgreen: )