Diaree en ondertemperatuur

Hieke is aan de diaree. Dat is voor het eerst dus nieuw voor mij. Ook heeft ze ondertemperatuur (36,1) en ook dat is voor het eerst. We zijn hier overigens allemaal niet helemaal lekker. Mijn vriend loop aan alle kanten leeg, ik alleen nog maar van onderen. :sick: Hieke is wel vrolijk, speelt gewoon, lacht gewoon. Eet niet heel veel en drinkt normaal.

Ik maak mij dus vooralsnog niet echt zorgen, maar welke maatregelen moet ik nemen bij diaree? Wanneer bijvoorbeeld starten met ORS? Ik wil even goed voorbereid zijn stel dat ze zieker wordt.

Dank je wel. (Pfff ik voel me zo’n onzekere muts… :shifty: )

Heeft ze het sinds vandaag? Vel bovenop hand samenpakken (net zoals knijpen) en kijken of het gelijk terug veert. Als ze huilt moet ze tranen hebben!

Ja sinds vandaag…

Ok en als ze dat niet heeft zijn het tekenen van uitdroging denk ik?

hier bijde vorige week diaree gehad, het begon daar ook mee.

paar dagen later zijn ze allebij 1 dag goed ziek geweest.

ze aten wel wat minder dan normaal en dronken goed.

de ontlasting is nog niet zoals het wezen moet maar ze zijn wel verder de oude.

ik denk dat het momenteel erg heerst buikgriep.

zou het even aan kijken en gaat ze weinig drinken begin dan met ors meestal knappen ze daar weer gauw van op.

kijk maar niet naar het eten want dat is minder belangrijk dan het drinken.

iniedergeval beterschap :hug:

zolang ze goed blijft drinken(bied anders wat extra aan) genoeg plasluiers heeft, vrolijk blijft, niet suf, en haar huidje veert goed terug is er niks aan de hand en hoef je geen ors bij te geven. Op het moment dat ze ergere diarree krijgt, en ook vooral minder gaat drinken en/of spugen erbij, dan aan de bel trekken bij de huisarts!!

Dank jullie wel!

Ze heeft vannacht in ieder geval goed geslapen. Lekker in een wat dikkere slaapzak ivm de temperatuur. Gekke kind werd om 6 uur wakker. Dus ik eruit om papfles te gaan maken enzo. Tegen de tijd dat ik zover ben slaapt ze weer… :doh: :smiley: :clap: Dus ik heb de keuken maar even gedaan en nu zit ik ff hier. Ga d’r zo maar uit bed plukken want de fysio komt om 9 uur en dan moet de melk wel gezakt zijn. :wink: :mrgreen:

Drinken is belangrijk! Maar die ondertemp, zolang t niet onder de 35 komt is er niks bijzonders wat die ondertemp betreft. Joy heeft dat zo vaak gehad en moest me vooral geen zorgen maken van de kinderarts. Pas als het daar onder zou komen.

En als ze nu echt niet wilt drinken: fruit, yogurht, soep telt ook als vocht. soms gaat zoiets net even beter… (soms ook niet maar t valt te proberen!)

Goed om te weten dat het tot 35 geen echte kwaad kan. Dat wist ik dus niet. En in de kraamtijd was het onder de 36,5 weer sjouwen met kruiken enzo dus ik had die grens nog een beetje in mijn hoofd zitten. (Ze is nu 8 maanden Sis… wake up! :mrgreen: )

Vanmorgen had ze nog wel een dunne luier, maar dat was alles. Ze heeft haar pap gedronken alsof ze al 3 dagen niet gehad had en haar temp was 37,2. Straks lekker een banaantje als fruit en een extra beker sap en dan zal die diaree ook wel weer goedkomen.

Minder goed gaat het met mijn vriend. Die heeft de halve nacht op de wc gezeten en is leeg. Zelfs ORS blijft niet binnen. :shifty: Ik heb vooralsnog weinig last. :pray:

Heeft je vriend al diarree-remmer geprobeert?

Nee nog niet. Heb het wel voorgesteld maar dat wil hij niet. Als het niet rap beter gaat dan moet hij van mij. :mrgreen: :angel:

Hey Sisil, gelukkkig lijkt Hieke iets beter nu, hoe gaat het vanmiddag??

dikke :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: voor jullie allemaal!!Hopelijk zijn jullie gauw weer de oude!

:-* M-J

En, en en… hoe gaat het nu?

Met Hieke gaat het goed. Met ons wat minder. We zijn zo slap als een vaatdoek en eten alleen nog beschuit en bananen. Het hele dorp heeft het hier. Het is dus ook een beetje “ik ga naar het kdv en ik neem mee” :lol: Hieke slaapt wat meer, heeft wel wat dunnere luiers maar is verder goed vrolijk. Dapper zijn en doorbijten voor ons dus. :shifty:

nogmaals sterkte voor jullie!

wel fijn dat hieke wat meer opgeknapt is.

:hug:

vergeet niet, dat wanneer de ors er vrijwel gelijk van onder weer uit komt, er toch een hoop zouten en suikers reeds opgenomen zijn… Tenzij hij het er natuurlijk uitspuugt. dan kun je inderdaad niet meer doen als kleine beetjes water, beschuitjes en bananen(kijk hier wel mee uit, bij sommige mensen werkt banaan juist laxerend :wink: )

Veel beterschap!

En hoe gaat het vandaag?

Iets beter… we gaan de goede kant weer op… :thumbup:

mooi :thumbup:

het heerst hoor, hier hetzelfde verhaal, mannetje paar dagen ziek thuis geweest en diarree… Elise heeft juist verhoging, 38,4… DIe heeft nog geen last van DIarree gelukkig, maar wel jengelig…

sterkte ermee! Beterschap!

groetjes,

Louise

Weer beter bij jullie??

Hier vanaf donderdagnacht in de weer. Het begon bij Raisa, last van haar maagje. Vrijdag niet zoveel aan de hand. Ze had een beetje koorts, maar verder erg tierig. Ze at ook nog goed toen. Vrijdagnacht ik ziek. Kwam overal uit :sick: Raisa had 's-nachts ook gespuugd. Zaterdag hubbie ook ziek. Raisa ook aan de diaree. Vandaag lijken we iets opgeknapt, maar daarnet spuugt Rais het eten er met dezelfde gang weer uit :sick:

Vind het zo vervelend als die kleintjes ziek zijn, maar het heerst en aangezien wij zelf ook behoorlijk ziek waren (en nog redelijk zijn) zal het er allemaal wel bij horen. Gelukkig is Rais erg vrolijk en speels en drinkt ze heel veel :thumbup: