De wel-of-niet-goed-wachtbank

Ik hoop dat het goed blijft gaan, rond 5 weken heb ik ook veel bloedverlies gehad en dacht dat ik gewoon ongesteld was geworden, rond 8 weken was ik zo misselijk dat we toch een test hebben gedaan, die was positief, maar nog wel af en toe flink bloedverlies, gewoon helderrood bloed, geen stolsels e.d., toen kregen we een echo, en daar was alles goed met het kindje, maar ze zagen wel bloed in de baarmoeder, dit konden ze niet verklaren, bij de 12 weken echo was dit wel verdwenen…

Sterkte de komende tijd :hug:

He meissie, hier ook 1 met ervaring zoals je al wist.

Eerst 3 miskramen en met Levy begon ik ook te vloeien na 3 dagen na de positieve test. Gelukkig mocht ik heel snel een echo maken van de gyn omdat het al 3 keer eerder mis is gegaan. Niet dat je veel hebt aan een echo met 4 weken :? Het enige wat hij kon zien was dat het vruchtzakje mooi rond was :roll: Toen met 5 weken weer een echo, vruchtzakje was iets gegroeid en er zat iets in wat leek op een vruchtje. Met 6,5 week weer een echo en toen zag je eindelijk hartactiviteit.

Maar ik heb nog langer dan die 6 weken in de stress gezeten. Tot week 16 dacht ik iedere dag dat het niet goed was, dat het kindje dood zou gaan of al was. Pas met de echo van week 16 viel de onrust van mij af en kon ik enigzins van de zwangerschap genieten, tot week 29 toen ik geestelijk in elkaar stortte. Maar dat verhaal ken je denk ik ook wel.

Ik ben heel hard voor je aan het duimen dat alles toch goed is en goed blijft gaan :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

@Pé wrote:

@Guusje wrote:
:?

Pé: heb je kunnen slapen? ik denk dat ik 3 uur geslapen heb :? :zzz: elke keer opstaan om te kijken of ik nog bloed…

Oh joh! Lig jij 's nachts ook zo te piekeren?

Vannacht tot 03.00 uur geslapen. toen werd ik wakker van hele erge buikkrampen. Ik dacht dat het toen echt voorbij was. Maar tot mijn stomme verbazing zet het dan niet door. Ik verlies hier overigens nog wel steeds bruin bloed als ik naar het toilet ben geweest.

Het idee dat het mis is, is wel erg groot nu. Bij mijn vorige miskraam ging het wel anders (niet alleen bij afvegen bloedverlies) maar ook dat heeft zich nooit uit zichzelf doorgezet.

Hoe laat ga je vandaag bloed laten prikken? heb je dan ook nog een afspraak bij de gyn? Spannende dag ook weer. :hug:

hai :slight_smile:

oma kwam vandaag, doet ze altijd 1x per week…dus nu oma (en opa die er voor de verrassing vandaag ook bij was :eh: :roll: ) samen met tom maar meegenomen naar het ziekenhuis. -zien ze eens met eigen ogen wat er speelt :wink: - na 45 minuten waren we aan de beurt en na wat koffie met gebak, en tom een Ernie ballon rijker :inlove: zijn we maar weer naar huis gegaan. Na een uurtje zijn tom en ik gaan slapen :zzz: en we zijn nu net wakker :oops:

hier is sinds gisteren ochtend het bloeden voorbij…maar toch heb ik het idee dat ik wel ‘leeg’ ben, zonder krampen trouwens…dus net maar een urinetest gedaan…en die is nu negatief…met héél in de verte, als je zoekt toch nog een positief lijntje…morgen weten we het zeker, maar ik denk dat dit het was hoor :?

bij tom heb ik ook elk toiletbezoek bloed verloren is alle kleuren en wisselend qua hoeveelheid…dus maak je nog niet te druk…ik kon het toen echt plaatsen: bukken, tillen, hard lachen en een nr 2 op het toilet was standaard bloedverlies…

die krampen kunnen ook bandenpijn zijn he…zolang het bloeden niet echt heftig is zou ik toch nog ff moed houden meid :hug: :-*

nee, morgen alleen bellen voor de uitslag.

afspraak met de gyn volgt nav de uitslag…goed, dan echo denk ik.

slecht dan ga ik zeuren om een echo om te kijken of het niet bbz is en/of alles schoon is.

afspraak met de gyn volgt als waarden onder de 5 zijn :roll: dus dat kan ook nog een aantal keren bloedprikken voor nodig zijn :?

trek je het nog een beetje? de nachten zijn lang he :hug:

heb je al een film uitgekozen?

ik denk dat dat wij een Adams Family 1 en 2 Marathon doen vanavond :wink:

dank Joseetje, Fai, Heleen en Debbie :slight_smile: :-*

Je bent ook zo’n lekker wijf he om jezelf vragen en antwoorden te geven om jezelf gerust te stellen :mrgreen: :-*

deb :mrgreen: 8)

test van vanmiddag heeft liggen na-rijpen :shifty: staat nu gewoon een lijn :roll:

morgen maar horen hoe en wat want dikker is ie niet geworden tov zondag :roll:

Pé: doe jij nog testjes?

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Verschrikkelijk he, die onzekerheid?!

Ik ben 2x zwanger geweest en heb beide keren bloed verloren. Bij de zwangerschap van Jesse heb ik tussen de 5e en 12e week elke keer een klein beetje bloedverlies gehad, niks om me zorgen om te maken volgens de vk. Totdat ik met 9,5 week een hevige bloeding inclusief flinke stolsels kreeg. Ik was binnen een half uur in het ziekenhuis voor een echo (uit eigen beweging, in de auto heb ik de vk gebeld dat ik onderweg was en een echo wou, dat was prima). Ik was helemaal verbaast dat er een kindje in mijn buik zat en dat het hartje prachtig klopte :inlove: ! Binnen 2 uur is de bloeding gestopt. Daarna nog een paar keer heel iets bloed verloren, maar uiteindelijk hebben we een prachtige zoon gekregen.

In mijn 2e zwangerschap begon het bloeden weer in de 5e week, maar dit keer voelde het meteen al niet goed. Het werd steeds ietsje meer en uiteindelijk heb ik met 7 weken de vk gebeld. Die bood meteen aan om een echo te maken, zodat ik uit de onzekerheid zou zijn. Op de echo zag hij niets in mijn baarmoeder, maar helaas wel wat in mijn rechter eileider. We konden meteen terecht in het ziekenhuis bij de gyn en die bevestigde het verhaal; een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik ben diezelfde avond nog geopereerd.

Zo zie je maar, het kan idd alle kanten op. Maar die onzekerheid is verschrikkelijk en dat zal in een eventuele volgende zwangerschap weer zo zijn.

Heel veel sterkte meiden die op het wachtbankje zitten, ik duim voor jullie!!!

Gewoon even een knuf en ik stuur je, virtueel, mijn HCG-tjes toe. Het MOET goed zijn gewoon. Het MOET! :hug: :hug:

Guusje, wat fijn dat het bloeden i.i.g. gestopt is!

Kun je morgen vroeg al bellen? Ik zou inderdaad ook sowieso om een echo vragen hoor! Wat fijn dat je opa en oma er vandaag waren.

Ik heb hier nog wel een zwangerschapstestje liggen, maar ben er bijna zeker van dat die nog positief zal zijn. Bij mijn (eerdere) miskraam bleef hij namelijk ook nog best wel lang positief. Misschien over een paar daagjes, of op de dag dat ik de echo krijg.

Heb vandaag erg rustig aan gedaan (beetje op bank gehangen) tot vanmiddag, toen moest ik de deur uit. Toen ik terug kwam, veegde ik een stolsel weg. Zijn geen goede tekens meer hoor :wall:

Fijn dat jullie ook positieve verhalen laten horen. We weten het natuurlijk ook pas echt zeker als ik de echo heb gehad. Zolang ik niet leeg loop met bloed, weet ik het ook niet meer hoor.

Maar ik :pray: nog steeds dat het stopt.

Veel plezier met je filmmarathon! Ik ga hier Najib kijken (opgenomen). Wel zin in!

:-*

SUCCES MORGEN :hug:

Ik hoop dat je vandaag goed nieuws krijgt…

dankje wel colle en madre :smiley: :-

echt lief al dat meeleven en steun :thumbup: :smiley:

vannacht goed geslapen…denk dat het slaapgebrek me opbrak :zzz: :mrgreen: en ook die test gaf me toch op een bepaalde manier rust…

zal je zien dat het bloed straks helemaal schoon is :wink: maar ja…dan heb ik wel een paar uur weer een fijner gevoel gehad :shifty: :oops: :mrgreen:

Pe : hoe ist nu met jou? :-

meis ik wil je vandaag even een extra :hug: meegeven, ik hoop dat je de uitslag krijgt waar je op hoopt :-

Ik ben vandaag vrij weinig thuis maar heb mijn mobiel bij, dus als je wat weet… je mag altijd bellen hè dat weet je :-

O, Guusje :hug: dit is niet het nieuws waar je op gehoopt had, heel veel sterkte voor jullie :hug: :-*

gr melanie.

He meissie, wat is er aan de hand? Je hebt je berichtje weggehaald :frowning:

o ??? :hug:

Oh laat maar, ik zie je onderschrift al :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Oh, Guus!

Ik had gehoopt wat anders te lezen!!!

Hoe is het gelopen vanmorgen?

Hoe is het nu met je?