De voordelen van slecht vakantieweer

Tja je zal maar op de camping zitten… maar toch is onze vakantie wel een watervakantie aan het worden. Volgende week onze laatste week. Gelukkig onze eerste week wel mooi weer gehad. We zouden de laatste 2 weken klusjes in en om huis doen zoals buiten schilderen. Nou dat valt dus letterlijk in het water, binnen moesten de trappen geschilderd worden, maar met de trap in de huiskamer is dat ook niet echt handig met twee kleine mannen die ook wel op hun kamers willen spelen. Dus ben ik maar aan het opruimen geslagen. Achterstallig papieren opgeruimd, kasten opgeruimd, de was is aardig bij. Je moet wat toch? Morgen ga ik fijn nog wat invul- en opstuurwerk doen, dan maandag nog wat belverplichtingen, dinsdag komt Sem zijn nieuwe bedje en ga ik zoveel mogelijk van het speelgoed dat beneden is naar boven doen en kan ik daarna mijn huiskamer goed aanpakken en wordt dat wat minder kinderparadijs en weer wat meer van mama: netjes en zonder troep overal op de grond. En dan heeeeel misschien wordt het wel mooi weer??

O, heerlijk zeg!



Nog een voordeel: veel tijd om te KOKKEN… hahaha

Ik kan niet één voordeel bedenken… :?

Ik denk dat dingen doen in huis op nummer 1 staat! Samen met de jongens dingen aanpakken, opruimen,uitzoeken,weggooien.

Daarnaast misschien wat sneller ergens op visite of een keertje een leuk museum uitzoeken.

Dat soort dingen.

Hier moeten ze nog een week naar school en man en ik werken om beurten de komende 5 weken gewoon door,gaan daarna pas op vakantie,maar de heren gaan zich wel vermaken.

Duiken desnoods de zolder op,valt nog genoeg te doen.



Daarnaast,spellen,tekenen,knutselen,enz.enz.

don’t remind me…



Ik heb geboekt op een camping in appelscha, alleen de kinderen nu al gewaarschuwd dat als de verwachtingen met dit weer blijven, dat we dan niet gaan.

Peet vroeg waarom niet? Niek antwoord met “omdat je met regen niet lekker buiten kan spelen en dan is het in een tent ook vast zo leuk niet meer, hier hebben we tenminste nog tv sufneus!”



Maar ik heb er zo’n zin in, dus doe heel veel schietgebedjes aan moeder natuur of ze ons niet zo wil plagen.



Echt niet dat ik in de stromende regen met 4 kinderen alleen ga kamperen.



Dan zetten we de tent wel de eerste de beste mooie dag bij opa en oma in de tuin en kamperen we daar…

ik ga maar is beginnen aan lynn de fotoalbum!

moet nog heel veel uitzoeken dus dat doen we dan nu binnen

en met mooi weer was ik buiten gaan zitten!



ook in huis de laatste klusjes aan het doen

plankjes ophangen, douchecabine zetten, grote opruim/schoonmaak!



maar stiekem hoop ik heel hard dat het heeeel snel mooi weer wordt

mis het buiten zitten, lynn in het zand/water, lekker bbqen ook wel!

kon ook geen enkel voordeel bedenken… oké kan wel wat leuke dingen bedenken om met ze te doen… maar niet dag in dag uit weken lang (kan er dan ook best een beetje tegen op zien die vakantie als het zulk weer blijft :shifty:).



Het weer zoals het nu is is overigens wel de enige reden dat ik blij ben dat we hier laat vakantie hebben en we nog een klein beetje hoop hebben op een goeie 2e helft van de vakantie straks, want het begin lijkt niet briljant te worden.



Nou ja, eerst nog 1 week school door… voor nummer 3 al wat ander speelgoed van boven gehaald voor morgen… is die weer een dag onder de pannen :thumbup:

Wij moeten ook nog 1 week naar shcool. Deze week ga ik maar gebruiken om de zolder goed op te ruimen. Dan kunnen de jongens daar teminste spelen in de vakantie.



Gelukkig gaan we ook nog op vakantie. We zouden naar oostenrijk gaan maar inmiddels gaan we toch naar italie of kroatie ofzo. Ik wil zeker zon!!!

Wij gaan dit jaar niet op vakantie en vanaf morgen zijn we drie weken vrij. Ik mag echt hopen dat het niet drie weken lang regent. :pray: Daar worden wij niet vrolijker van :wink: Tuurlijk kun je je ook in huis wel vermaken met klusjes maar wil er graag op uit kunnen. Naar het strand, fietsen, wandelen, speeltuin, etc…en met regen wordt dat niets.

Ik hoop dat je ook een beetje aan ontspanning toe komt, want volgens mij is “vakantie” daar ook wel voor bedoeld…! :angel:

Ik kan heel slecht tegen niets doen :roll:

Maar als ik niet hoef te werken is dat al ontspanning hoor :mrgreen:

Wij gaan over 5 weken verhuizen en er moet nog zat gedaan worden: in het oude huis moet alles nog ingepakt worden (en vooral uitgezocht wat er weg mag) en in het nieuwe huis moeten we nog behangen en verven, dus van mij mag het dit weer blijven!!!



Al hoeft het niet zo te regenen, maar 30 graden hoeft het van mij ook niet te worden… :shifty:

Ik ben er ook wel klaar mee, maar je moet er maar het beste van maken… vandaag even lekker buiten gespeeld met de buurtkindjes, maar iedereen is een beetje lamlendig van het gehang geloof ik…

Ik moet zeggen dat ik het niet zo heel erg vind…



(waarschijnlijk ben ik de enige :mrgreen:)



Ok, wat meer zon zou niet verkeerd zijn, maar hier in noord-limburg valt het wel mee met de buien.



Dit liever dan temperaturen boven de 25 graden… maar dat zal er ook wel mee te maken hebben dat ik 30 weken zwanger ben. :angel: