Ik heb jaren lang de pil geslikt, verschillende soorten en had er altijd klachten van; pijnlijke borsten, stemmingswisselingen, hoofdpijn enz.
Ik heb PCOS dus standaard een te hoog oestrogeengehalte, daar heb ik ook last van, maar sinds ik besloten heb geen pil meer te nemen voel ik me stukken beter.
Waarom na de zomer Esther, heb je er last van als de dagen korter worden?
Ik wel, misschien een tip: ik heb daarom vorig najaar een speciale lichtlamp gekocht, niet om mee op te staan maar om een aantal minuten per dag in te kijken, niet goedkoop, maar het werkt bij mij heel goed!
ja Marda, ik heb al 2 jaar achter elkaar een dikke winterdepressie gehad, de laatste begon al in september gelijk na de vakantie
maar toen wist ik nog niet dat de pil zo’n invloed had, dus misschien was het zonder pil minder erg geweest.
een lamp heb ik ook al geprobeerd, hielp bij mij niet.
ik had er 1 gehuurd via de thuiszorg, een aantal weken.
ik ging toen ook twijfelen of het wel aan de winter lag…
tuurlijk altijd voor een deel, want ik ben gewoon een zomermens
wat ook mee heeft gespeeld is dat Yara 2 winters achter elkaar de ene oor- en keelontsteking na de andere heeft gehad en dat begon ook steeds in sept. en liep door tot mei. we hebben zo ontzettend veel gebroken nachten gehad en dat breekt ook op natuurlijk.
afgelopen feb. zijn de amandelen eruit gehaald en ik heb goede hoop dat ze nu niet weer gelijk na de zomer ziek wordt.
ik moet wel volg. week woe. met haar terug naar de KNO arts want ze blijft aan 1 stuk door verkouden
ze niest de hele dag ( en nacht) en dan vliegt het snot je om de oren, ook niet echt prettig.
Ja, met die warmte is het ook wel extra vervelend.
Ik ben nu bezig met mijn 2e strip van die ingewikkelde naam-pil en ik geloof zowaar dat de ha gelijk had. Volgens mijn man zijn m’n stemmingswisselingen echt minder, dus dat is wel erg fijn natuurlijk.
Wel enorm wennen met op tijd innemen, na 6 jaar ofzo niet geslikt te hebben :shock: .
ik ben nu 2 weken geleden gestopt met de pil om te kijken wat het met mij doet, ik heb in ieder geval meer energie, maar ik heb even een vraagje.
sinds een paar dagen verlies ik steeds een klein beetje bloed, is dit normaal? is dat dan al een menstruatie? of krijg je een tussentijdse bloeding omdat je lichaam nu moet wennen zonder pil?
hoe lang duurde het bij jullie voordat je een normale menstruatie kreeg?
Nog even over die merkloze strip van microgynon… die gaf bij mij ook heel veel problemen. Na de bevalling van Lars heb ik ook van die wisselende stemmingen, elke week hoofdpijn / migraine etc.
Bloedonderzoek wees niets uit. Nu ben ik een jaar verder en na herhaaldelijk vragen om mijn oude pil heeft mijn man een keer met de vuist op tafel geslagen. En tja… toen was alles mogelijk. Wij zijn hoog aanvullend verzekerd en… nu blijkt dat het allemaal een centenkwestie te zijn. Voor ons met zo’n goede aanvullende verzekering helemaal geen probleem.
Ik heb me ook voorgenomen om met de pil te stoppen als ik problemen blijf houden. Ik wacht even af wat mijn oude pil gaat doen.
Klopt smurf… de hulpstoffen zijn anders en van de hulpstoffen krijg je juist die bijwerkingen. Ik lees op internet ook erg veel negatieve verhalen! Zegt genoeg lijkt me…
Ik ben nu 3 weken aan de echte microgynon en nog geen hoofdpijn / migraine gehad. Bij de goedkope variant had ik hier zeker elke week last van. Dus dit is al een verbetering :thumbup: !