Leuk! Ik ben een groot deel van de dag weg, maar ga 'm zo snel mogelijk invullen :-* :dance:
heeyz super topic dit… ga ff rustig alles doorlezen,…
Nou, daar ben ik dan :lol: :lol:
1. Hoe ziet je gezinssituatie er uit?
Ik ben 5,5 jaar getrouwd met Jonathan, sinds 15 december 2004 zijn wij de trotse ouders van Matthijs en in december verwachten we -als het goed is- een meisje!
2. Wat doe je voor werk/opleiding (fulltime moederen telt net zo hard mee)
Op dit moment werk ik als receptioniste bij een woningcorporatie. Ondanks dat ik het heel boeiend werk vind (echt waar, mensen komen met de meest bijzondere, grappige, vervelende, ontroerende, etc. vragen bij ons binnenstappen), wil ik straks als de kleine er is weer lekker een tijdje thuisblijven. Bij Matthijs was ik 9 mnd thuis en moest toen vanwege financiën echt weer een baan zoeken, hopelijk kan ik deze keer wat langer thuisblijven…
3. Wat is je grootste droom?
Tja, ik heb niet echt bijzondere wensen of dat soort dingen. Mijn droom is te kunnen blijven genieten van ons geweldige gezinnetje -met straks een gezonde baby erbij- en dat we als gezin ook iets kunnen betekenen voor mensen om ons heen.
4. Waar geloof je in?
In de liefhebbende, reddende en genezende God.
5. Welke persoon -buiten je gezin- is heel belangrijk voor je?
Als ik er maar één mag noemen, dan toch echt mijn lieve mama! Maar daarnaast ook mijn vader, schoonouders, broers, (schoon)zussen, zwagers en mijn twee goede vriendinnen.
6. Waar komt je nickname vandaan?
Mijn broer noemde mij vroeger Blutteblut (toen was hij nog heel klein hoor :lol: :lol: ) en met de loop der tijd is dat verbasterd tot pluutepluut, Jonathan heeft er plut van gemaakt en zo noemt hij me nog steeds. Ik heet trouwens eigenlijk Judith.
7. Wat is je meest irritante gewoonte?
Ehm… :oops: haha, waar zal ik beginnen? Ik denk dat anderen het meest irritant aan mij kunnen vinden dat ik nogal besluiteloos kan zijn. Ik moet altijd heel lang nadenken voor ik een afspraak kan/wil maken bijvoorbeeld (ga liever gewoon als ik er ineens zin in heb bij iemand langs, maar dat kan natuurlijk ook niet altijd) en regel dingen vaak pas op het laatste moment. Verder beloof ik vaak meer dan ik aan kan en moet ik mensen vervolgens teleurstellen omdat ik teveel hooi op m’n vork heb genomen.
Aan allebei de eigenschappen wordt gewerkt trouwens, maar ja, als 't in je karakter zit, is het heel makkelijk om daarin terug te vallen :roll:
8. Wat voor type mens ben je? (emotioneel, nuchter, druk, kalm etc.)
Ik ben emotioneel, zolang ik goed in m’n vel zit vrij extravert, zie meestal wel het positieve van alles in en mensen zeggen vaak dat ze me “lief” vinden. Ik voel me dan altijd zo’n klein (en dat ben ik ook!), schattig meisje, haha, maar ik hoor het heel vaak.
9. Beste boek/film ooit gelezen of gezien
Dat vind ik een moeilijke… Ik was altijd echt een boekenfreak, maar lees nu nog maar heel weinig. Komt omdat m’n interesses zijn veranderd én omdat ik nu veel minder tijd maak voor dat soort dingen. Films vergeet ik altijd weer, die kun je me gerust nog een tweede keer laten zien en dan merk ik dat pas als ie bijna is afgelopen :mrgreen:
Het boek dat in m’n kindertijd het meeste indruk op me maakte was “Alleen op de Wereld” van Hector Malot. Omdat ik daar de beste en meest indrukwekkende herinneringen aan heb, noem ik die maar denk ik. Hmmm, moet 'm misschien weer eens een keertje lezen :think:
10. Welke schoenen draag je het liefst?
Tja, dat ligt echt aan m’n outfit… Vandaag had ik suéde laarsjes tot op m’n enkels aan, gistern m’n lange laarzen. Zodra het koud wordt zijn laarzen sowieso wel favoriet, maar in de zomer ben ik gek op lage schoentjes met iets bijzonders, merk maakt me helemaal niets uit…
Deze laatste vraag wil ik graag veranderen in:
Voor welke opvoedkundige keuzes sta jij als moeder of toekomstig moeder;
Ik zou heel graag willen dat mijn kinderen God op dezelfde manier leren kennen zoals ik Hem heb leren kennen, maar wil wel dat ze daar hun eigen keuzes in maken. Ik hoop dus dat ik hen aan de ene kant kan meegeven wie God voor mij betekent, maar tegelijkertijd op zo’n manier dat ze zich daarin nooit door mij gedwongen voelen om dus maar hetzelfde te kiezen of niet open te durven zijn wanneer ze niet dezelfde keuze zullen maken.
Los daarvan vind ik het heel belangrijk dat ze leren rekening te houden met hun omgeving en weloverwogen keuzes maken en daar ook echt voor gaan. En zo zou ik nog wel even door kunnen gaan :silenced: :lol: :lol:
Okay, dat was het wel weer voor mij, ik ga het stokje doorgeven aan …, pff moeilijk hoor, ik wil het van zoveel eigenlijk wel lezen :lol: :lol:.
Ik kies voor Debke, ik ga haar nu een pb sturen!
Oké! Dan doe ik ook mee Judith!
1. Hoe ziet je gezinssituatie er uit? Ik woon alweer een jaar of 10 samen met René. Hij is ook de vader van Basten (5 jaar) en Finn (bijna 6 maanden). Ook hebben we hier nog een puber rondlopen, Aschwin van bijna 14.
2. Wat doe je voor werk/opleiding (fulltime moederen telt net zo hard mee) Momenteel werk ik niet. Ik heb voorheen altijd een commerciele functie gehad, maar toen er tijdens mijn zwangerschapsverlof een hoop gedoe ontstond over vakantie opnemen en het feit dat ik mijn oude baan niet terug mocht heb ik (nadat al minstens 30 keer eerder van plan te zijn geweest) eindelijk de knoop doorgehakt en mijn ontslag ingediend. En eerlijk gezegd bevalt het me nu prima. Ik denk dat ik over een jaartje ofzo wel weer langzaamaan op zoek zal gaan naar een leuke baan, maar nu geniet ik even heerlijk van mijn thuisblijfmoederschap!
3. Wat is je grootste droom? Da’s een hele moelijke…Ik heb niet echt een droom, wel een heleboel dingen die ik nog graag zou willen, later als we groot zijn
Een mooie reis maken is een van die dingen. Ik wil namelijk nog heel graag eens naar Canada en ook Australië en Nieuw-Zeeland staan hoog op mijn lijstje. En eigenlijk wil ik ook heel graag een keertje naar Amerika…vooral om een heel dierbaar vriendinnetje eindelijk eens een keer in het echt te spreken!
4. Waar geloof je in?
Ondanks alles wat we met zijn allen verprutsen geloof ik in mensen.
5. Welke persoon -buiten je gezin- is heel belangrijk voor je? Eigenlijk best wel veel mensen…Maar mijn zusje is denk ik het belangrijkst voor me. “Vroeger” hadden we niet zo’n goede band, maar nu, nu is dat helemaal anders! Niet dat we bij elkaar de deur plat lopen hoor, maar ik kan gewoon altijd op haar terugvallen en ze is de liefste tante die mijn kids maar kunnen wensen!
Verder zijn natuurlijk mijn ouders en mijn schoonmoeder heel belangrijk voor me. Mijn schoonzusje en zwager en hun kids (waarvan een mijn petekindje is) en mijn beste vriendinnetje en en en …oh, eigenlijk heel veel mensen…
Heel onorigineel…Gewoon een deel van mijn eigen naam (Debbie) die ik heb “verkleind” (want ik ben maar een ukkie) door er “ke” achter te zetten…
7. Wat is je meest irritante gewoonte? Voor mezelf vind ik mezelf het meest irritant als ik weer eens geen “nee” heb kunnen zeggen. Dat ik me weer voor een karretje heb laten spannen, terwijl ik daar eigenlijk geen tijd voor heb of helemaal geen zin in heb.
Voor anderen is het waarschijnlijk veel vervelender dat ik zo ontzettend nieuwsgierig ben…Ik wil altijd alles weten en wring mezelf dan ook regelmatig in allerlei bochten om maar zoveel mogelijk van alles en iedereen op te vangen.
Een kletskop! Nee, even serieus…Ik ben een gevoelsmens. Ik probeer me altijd zoveel mogelijk in anderen te verplaatsen, schuif mezelf heel vaak op een zijspoor voor een ander (met veel plezier overigens!). Ik hoop voor mensen een goede vriendin te zijn, een bij wie ze altijd terecht kunnen met wat dan ook. Gelukkig krijg ik weleens te horen dat dat ook best wel lukt. Maar soms…soms heb ik mijn buien en dan ben ik geen katje om zonder handschoenen aan te pakken. Dan krijg ik het op mijn heupen en steek ik niks meer onder stoelen of banken.
Beste boek…da’s lastig. Ik heb er zoveel gelezen! Ik denk dat ik toch kies voor Moordboek van Jonathan Kellerman. En ooit op de middelbare school heb ik voor Frans het boek “De teerling is geworpen” (maar dan in het frans…) gelezen. Dat heeft wel indruk op me gemaakt (gaat over hoe de doden voortbestaan tussen de levenden).
En een film, ook al zo’n lastige. Ik heb er zoveel gezien…En het is ook heel afhankelijk van waar ik op dat moment zin in heb. De eerste Final Destination…die vond ik goed (toen het concept nog origineel was). Maar zo kan ik er nog wel een berg noemen hoor!
10. Welke schoenen draag je het liefst? Eigenlijk draag ik het liefst geen schoenen…En als het dan toch moet dan het liefst teenslippers. Nu loop ik op laarzen en da’s ook prima, maar ik doe ze ook met veel plezier weer uit als ik thuis ben!
En dan de laatste vraag:
Voor welke opvoedkundige keuzes sta jij als moeder of toekomstig moeder?Er zijn zo verschrikkelijk veel keuzes te maken tijdens de opvoeding van je kinderen! Iedere dag is weer een dag vol keuzes en uitdagingen! Wat ik wel heel belangrijk vind is dat mijn kinderen zichzelf leren kennen. Ik ben er namelijk van overtuigd dat je niet in staat bent anderen te leren kennen als je jezelf niet kent. Ik zou graag willen, dat mijn kinderen opgroeien tot zelfstandig volwassenen, vol zelfvertrouwen en met een open vizier naar de rest van de wereld kijken.
Nou, daar heb ik jullie toch weer wat leesvoer gegeven!
Ik ga het stokje doorgeven aan mijn lieve vriendinnetje Ineke78! (met een beetje geluk is ze net wakker daar in the States)
Hé wat een eer, gevraagd door mijn lieve virtuele vriendinnetje Nou, daar gaat 'ie dan hoor:
Ik ben alweer bijna vijf jaar getrouwd met Alex. Wij zijn sinds maart 2004 de trotse ouders van onze grote boef André en we krijgen volgend jaar een kindje erbij. Alex heeft uit zijn eerste huwelijk een dochter van 14 en een stiefzoon van bijna 18 en die komen regelmatig langs in het weekend.
2. Wat doe je voor werk/opleiding (fulltime moederen telt net zo hard mee)?
Ik heb na het halen van mijn VWO diploma en een onafgemaakte studie aan de universiteit van Utrecht veel verschillende baantjes gehad. De laatste en leukste was bij de belastingdienst. Ik ben in 2002 geëmigreerd naar Amerika om met Alex te trouwen en sindsdien ben ik fulltime huisvrouw en inmiddels dus moeder.
Mijn grootste droom was een tijdlang om in verwachting van een tweede kindje te raken, en nu dat gelukt is moet ik op zoek naar een nieuwe droom, haha. Euh… ik zou wel heel erg graag een keer naar een concert van Paul McCartney willen
4. Waar geloof je in?
Het monster van Loch Ness. Ik heb d’r gezien. Echt waar. Ze knipoogde naar me.
Tussen mijn ouders kan ik echt niet kiezen, die zijn allebei zo belangrijk voor me dat ik het niet eens kan beschrijven. Daarom kies ik voor mijn oma. Zij is er al een paar jaar niet meer, maar ik heb nog steeds vaak het gevoel dat ze over mijn schouder meekijkt. Ze was in alles een groot voorbeeld voor me en ook nu put ik nog veel steun uit alles wat ze voor mij betekend heeft.
Heel saai, gewoon mijn roepnaam met mijn geboortejaar.
Ik schijn er volgens mijn man best veel te hebben…haha. Waar ik zelf het meeste last van heb is dat ik altijd alles van te voren goed wil regelen en afspreken. Gaan we een dagje weg, wil ik precies weten waarheen, waar we gaan eten en hoe laat we weer terug zijn. Ik vind het moeilijk om gewoon “with the flow” te gaan, want ik zie dan allemaal dingen die mis zouden kunnen gaan.
Ik ben heel emotioneel, vooral waar het mensen van wie ik houd betreft, maar ook nuchter in mijn meningen. Dat gecombineerd met mijn droge (soms zieke) gevoel voor humor maakt dat ze mij hier in de VS vaak maar raar vinden.
9. Beste boek/film ooit gelezen of gezien.
Ik ben dol op films en heb er ook veel gezien. Daarom moeilijk om de beste te kiezen, dat verschilt bij mij van tijd tot tijd. Ik kies nu even voor Walk The Line, omdat ik die pas weer gezien heb en ik weer ZO genoten heb. Wat een prachtige film…
Boek is een stuk makkelijker, want dat is altijd al hetzelfde geweest: Kees de Jongen van Theo Thijssen. Minstens 20 keer gelezen en ik ken het echt bijna uit mijn hoofd. Het is ook een echt familieboek, mijn ouders en broers zijn er net zo gek op en we quoten er regelmatig uit.
Binnen altijd blote voeten, buiten meestal sneakers en in de winter laarsjes.
11. Voor welke opvoedkundige keuzes sta jij als moeder of toekomstig moeder?
Een heleboel natuurlijk, waarschijnlijk ook veel waar ik nu nog niet eens weet van heb. Op dit moment heb ik vooral te maken met de culturele verschillen waar ik hier in de VS tegenaan loop. De drang om je kind, ook op jonge leeftijd, al overal de beste in te willen laten zijn is groot. Er zijn schoonheidswedstrijden voor meisjes, atletiektoernooien voor jongetjes, vanaf een jaar oud. Verjaardagen en Kerst worden gevierd met zoveel mogelijk cadeaus, want “dat hoort zo”. In het weekend naar Six Flags en minstens twee keer per jaar naar Disneyworld, anders “komt het kind tekort”. Ik heb daar moeite mee en vind het veel belangrijker dat het gezellig is met feestdagen, dat we in het weekend een spelletje spelen of gaan wandelen, dat er lekker gespeeld wordt zonder competitiedrang. Aan de andere kant heeft mijn man natuurlijk net zoveel inbreng in de opvoeding als ik en hij vindt dit allemaal zo gewoon. Ik hoop dan ook dat mijn kinderen later zullen zeggen: We hebben het beste van beide culturen meegekregen.
Poe, wat een geklets, zijn jullie nog wakker? Ik ga het stokje geven aan Boefje. Even een pb-tje sturen. Bye!!
Net terug van een midweekje weg en ik mag gelijk aan de slag
Ik ben nu 4,5 jaar samen met mijn vriend waarvan we nu 3,5 jaar samenwonen (we hebben allebei niet de behoefte om ooit te trouwen), we hebben een zoontje, Matthijs van 2,5 jaar en de tweede is onderweg.
Ik werk bij een bank op de financiele administratie. Ik werk 18 uur in de week verdeeld over 2 dagen en 1 keer per maand een dag extra om aan de uren te komen. Ik heb dus het geluk om te werken maar ook lekker veel thuis te zijn bij mijn zoontje.
Een wereldreis van een (half-)jaar met het hele gezin. Zal helaas een droom blijven want ik zie mijn vriend zijn baan niet opzeggen. Maar ik blijf gewoon lekker dromen over die reis.
4. Waar geloof je in?
Sinterklaas
Naast mijn ouders zijn twee vriendinnen heel belangrijk voor mij. Ik ken eentje van mijn tijd in Amerika en zij staat zo positief in het leven, ondanks haar ziekte en zware baan hoor ik haar nooit, maar dan ook nooit klagen. De ander ken ik al vanaf de kleuterklas dus vriendjes voor het leven en tevens is zij ook de positieve zelf. Heerlijk om zulke mensen te kennen en om je heen te hebben.
Zo noem ik mijn zoontje vaak want het is ook een klein boefje!
3 jaar geleden schreef ik hier op KOK voor het eerst onder mijn eigen naam (miran)
Als ik iets echt wil, wil ik het ook meteen. Voor mij dus geen afspraken bij de kapper tenzij ik meteen kan komen
Ik ben een gevoelsmens. Heel rustig, redelijk nuchter maar ook heel emotioneel. Ik ben een kat uit de boom kijker, als je me de tijd geeft leer je me pas echt kennen.
Beste boek: Bijna alle boeken van Stephen King.
Beste film: vele maar Grease blijft toch boven in mijn lijstje staan.
Platte, sportieve schoenen.
Moeilijke vraag. Ik hoop dat ik mijn kinderen het beste van wat er in me zit kan meegeven. Dat ze vol zelfvertrouwen de wereld in gaan.
Ik ga het stokje geven aan Sophia, mama van Jesse.
Even een pb-tje sturen. Bye!!
Hoi, ik heb het pb-tje ontvangen en zal het lijstje dit weekend even invullen. Heb nu niet zoveel tijd.
Leuk initiatief trouwens!
Groetjes Sophia
ehhh Meike, ik ben erg nieuwsgierig en wil graag meer van je te weten komen :mrgreen:
Ik ben 26 augustus 2003 getrouwd met Maarten. Wij hebben drie kinderen; Finn, Mees (22-1-2005) en Mare (18-8-2007)
Ik werk bij de Fontys hogescholen. Eerst op de Studenten Service Balie, direct na mijn verlof ga ik aan de slag als studieloopbaanbegeleider bij de engelstalige opleiding Fysiotherapie.
Gezond en gelukkig oud worden samen met mijn lieve gezin.
4. Waar geloof je in?
In mezelf!
Mijn ouders!
Is mijn eigen naam. 3 jaar geleden schreef ik onder MSJ. Dat zijn de beginletters van mijn voor en achternamen.
Hebben meerdere mensen last van las ik al maar als ik iets wil dan wil ik het ook eigenlijk gelijk. Ik plan bijna niets, komt in me op en dan moet het uitgevoerd worden. Zo sta ik regelmatig onder de douche de douchetegels te poetsen… :roll:
Ik ben sociaal, kan soms emotioneel zijn en in sommige dingen erg perfectionistisch. Ik heb wel humor zeggen ze en ben soms dus ongeduldig.
The green mile van Stephen King. Zowel film als boek.
Soort van laarzen tot onder de knie maar dan zonder hak. Hmmm snappen jullie het?
Hmm keuzes…ik sta nog niet echt voor keuzes. Wat ik mijn kinderen wil bij brengen is respect voor anderen mensen, dieren, de natuur etc. Ik hoop dat ze opgroeien als zelfstandige, sociale, gelukkige mensen.
Zo dat was em!
Ik geef het stokje door aan Dietske, mama van Jinthe en Lotte. Zij schrijft ook bij ons bij de augustus 2007 mama’s (midsummermama’s).
Ik ben getrouwd met Glen op 14/8/2004 en we hebben twee dochters, Jinthe en Lotte.
Ik ben laborante. Ik begin half januari terug te werken. Ik werk momenteel in een klinisch labo maar heb eigenlijk biochemie gestudeerd.
Gezond en gelukkig oud worden samen met kinderen en man.
4. Waar geloof je in?
Dat er in elke mens iets goeds zit.
Mijn ouders!
Het is mijn eigen voornaam.
Ik wil alles onder controle hebben, wat absoluut niet kan natuurlijk. En alles plannen, wat ook voor de nodige stress zorgt bij uitstapjes :roll:
Ik ben sociaal, emotioneel, ongeduldig en kan ook erg boos zijn maar dat is snel weer over.
De hel van Tanger (vlaamse film)
Zowat alles, laarzen, sportschoenen, gewone schoenen maar wel allemaal zo plat mogelijk.
Dat is nog niet zo aan de orde maar ik wil mijn kinderen de waarden meegeven die ik zelf ook als kind heb meegekregen. Ik hoop dat ze sociale mensen worden die graag inspringen om een ander te helpen en te steunen.
Ik geef het stokje door aan Karin2, mama van Eva en Christan.
@Charissa wrote:
ehhh Meike, ik ben erg nieuwsgierig en wil graag meer van je te weten komen :mrgreen:![]()
:lol:
En, veel verrassende dingen gelezen?? :lol:
Alleen je irritantse gewoonte :mrgreen: en wat je na je verlof gaat doen
:-*
Ik zal het zsm invullen. Ik heb het momenteel erg druk, ik moet er wwel even voor gaan zitten en iets moois invullen natuurlijk 8)
Schiet nou op…
grapje!
Lees altijd jullie antwoorden, leuk om iedereen zo eens te leren kennen.
Ik zal straks deze post aanvullen
Geeft niet Diets, ik doe het graag alleen heb ik het erg druk.
Maarrrr, manlief is ziek thuis en is even een frisse neus halen met de kinders. Heb ik even tijd, komt ie 8)
Mark (34) en ik (31) hebben 2 prachtige kids. Eva (2005) en Christan (2006 en zondag jarig :D) We zijn 15 jaar samen, 5 jaar getrouwd en hebben al 9 jaar dezelfde hond : Jamie de beagle.
2. Wat doe je voor werk/opleiding (fulltime moederen telt net zo hard mee)
Ik werkte als groepsleider en verzekeringsadviseur en ben sinds de geboorte van Christan gestopt met werken. Als de kinderen weer naar school gaan, ga ik weer aan de slag.
3. Wat is je grootste droom? Samen met Mark en mijn beste vriendin in hetzelfde bejaardentehuis wonen (nee niet in 1 kamer 8) )
Hopen dat het gezonde leven dat we nu leiden inderdaad helpt om samen lekker oud te worden. (na een wilde jeugd :D:D )
4. Waar geloof je in?
Ik geloof in doorzettingsvermogen. Je kunt alles, áls je maar wilt !
Oei, dat zijn er meerdere. De aaaaallerbelangrijkste is dan toch wel mijn moeder. Sinds de dood van mijn vader 6 jaar geleden, zijn we heel dicht naar elkaar toegegroeid. Ik vind het belangrijk om voor haar klaar te staan en ik vind het fijn als we samen tijd doorbrengen.
Ik ben de 2e veelpostende Karin op het forum denk ik :mrgreen:
Ik sta graag in de keuken. Ik ben dol op lekkere dingen maken. En wat ik absoluut niet kan verdragen, is dat ik afgeleid word als ik sta te koken. Iedereen komt altijd gezellig kletsen en helpen in de keuken maar ik jaag iedereen eruit :oops:
Iemand met een grote mond en een klein hartje. Ik sta mijn vrouwtje heel best maar ik schiet gauw vol bij het zien van iets dat me raakt op bijvoorbeeld de televisie.
Gisteren hoorde ik het warchildlied, een liedje dat gaat over een 8 jarig meisje in de oorlog dat nooit meer onbevangen zal zijn.
Tranen liepen over mijn wangen…
Het grote boek van Jip & Janneke.
Gympies. Ik ben geen hakkenvrouw. Ik draag ze wel, heb fantastische laarzen voor onder een spijkerbroek maar als je me met 1 paar schoenen op vakantie zou sturen, neem ik mijn gympies mee.
11.Deze laatste vraag wil ik graag veranderen in:
Wat vind jij de beste uitvinding ooit ?
Electriciteit. Want zonder hadden we geen internet 8)
Karin2, je vergeet vraag 11… (die trouwens in plaats van de schoenenvraag moet komen)
Nou hij stond er wel, alleen zonder nummertje en heb zelf een nieuwe vraag bedacht. Heb het even aangepast.
Edit : Ik zie nu dat het niet de bedoeling is om een vraag toe te voegen. Ik laat het wel staan zo. Ik zal het stokje doorgeven en dat doe ik graag aan Stephie.