De bruggen/ kolftijd verkrijgen??

Pfff koude douche bijdeze, echt een slechte werkgever ik ben in me verlof aan bellen en zwoegen en stressen om kolftijd te krijgen! Wat een gedoe en niet leuk om met zo een voorspel weer aan werk te moeten zometeen :evil: Ben pissed off boos en verdrietig en moest even kwijt, nu belt me werk weer dus wordt vervolgd :’(

Veertje, dat is gewoon wettelijk geregeld hoor, je moet van je werkgever de gelegenheid krijgen om te kunnen kolven op het werk. Is het echt onmogelijk dan moet jij in de gelegenheid worden gesteld om naar je kindje toe te gaan om te voeden. En dit voor de duur van 9 maanden!

http://www.arbo-advies.nl/zwangerschap.htm#1

Hier staat het stukje tussen over borstvoeding.

Wat een pppiiieeeeppp zeg. Neem anders even contact op met de vakbond.

Heel veel sterkte

groetjes

marlies

Irritant! Heb dit probleem gehad omdat ik in m’n pauze notabene live ging voeden (dochter was bij oma, dichtbij en met kolven kreeg ik er geen druppel uitgeperst), daar begonnen ze al over te zeiken. Het erge is dat je dus tussen werksfeer behouden en opkomen voor je rechten gevangen zit. Echt misselijk dat er nu nog steeds zo moeilijk over gedaan wordt. Sterkte, niet iets waar je nu op deze manier mee bezig wilt zijn!

Ik heb je even naar het bv-topic “geslingerd” en je topictitel iets aangepast.

Wanneer je je werkgever zo " te kijk" zet op internet kun je in de problemen komen, hier zitten werkgevers natuurlijk niet op te wachten.

Kun je niet terecht bij de afdeling personeelszaken van je bedrijf/organisatie?

Personeelszaken gebeld,

Een citaat van hun is " dan stap je maar over op flesvoeding, dit zijn nadelen van een werkende moeder zijn " Daarnaast zeggen ze dat ik blij moet zijn met de 15 min die ik van ze krijg op een vaste tijd ect ect en verder dat ik maar fv moet geven, vreselijk!!! Ook zal ik een slechte reputatie krijgen, aldus personeelszaken als ik het op een conflict laat uitliopen en er meer over door te gaan. :evil: :cry:

Na m’n tranen weg te hebben geveegd heb ik mijn vakbond gebeld en die geven mijn rechten op papier zodat ik deze door kan schuiven onder mijn baas derneus, daar mijn baas mega brutaal is en gewoon schreeuwd, hoop ik dat het goed komt en anders ga ik het via de bedrijfsarts spelen.

Ik heb vooral veel verdriet om het feit dat ik indirect ook mijn collega’s belast met mijn gevecht voor mijn rechten, en dat er toch een minder leuke werksfeer ontstaat, ik hou jullie op de hoogte hoe me baas reageerd…

@ Lydia, thnx voor verplaasten werd even gestuurd door emoties :blush:

wil je gewoon even een :hug: geven. leuke hormonsters die dan ook de kop op steken :evil: wel genieten hoor van je kleine uk. laat dit je niet afnemen hierdoor :-*

@veertje wrote:

Personeelszaken gebeld,

Een citaat van hun is " dan stap je maar over op flesvoeding, dit zijn nadelen van een werkende moeder zijn " Daarnaast zeggen ze dat ik blij moet zijn met de 15 min die ik van ze krijg op een vaste tijd ect ect en verder dat ik maar fv moet geven, vreselijk!!! Ook zal ik een slechte reputatie krijgen, aldus personeelszaken als ik het op een conflict laat uitliopen en er meer over door te gaan. :evil: :cry:

Na m’n tranen weg te hebben geveegd heb ik mijn vakbond gebeld en die geven mijn rechten op papier zodat ik deze door kan schuiven onder mijn baas derneus, daar mijn baas mega brutaal is en gewoon schreeuwd, hoop ik dat het goed komt en anders ga ik het via de bedrijfsarts spelen.

Ik heb vooral veel verdriet om het feit dat ik indirect ook mijn collega’s belast met mijn gevecht voor mijn rechten, en dat er toch een minder leuke werksfeer ontstaat, ik hou jullie op de hoogte hoe me baas reageerd…

@ Lydia, thnx voor verplaasten werd even gestuurd door emoties :blush:

Veertje, even heel duidelijk, het is gewoon wettelijk zo geregeld dat je baas je 9 maanden lang de tijd moet geven om te kolven op het werk op een fatsoenlijke plek. dus niet de bezemkast!

Is die mogelijkheid er echt niet, dan mag je naar je kindje toe om te voeden.

Laat je niet overrompelen door een schreeuwlelijkerd hoor! :hug:

En ja, misschien moet jij diegen zijn die baanbrekend werk verricht voor al de andere werkneemsters!

Ik heb dat ook gehad toen ik ouderschapsverlof wilde, was in onze cao niet geregeld dus ik had er geen recht op vlgs personeelszaken. Dus wel! Heb ze de folder van de overheid onder hun neus geduwd en toen moesten ze wel. Ondertussen is het wel geregeld in de CAO.

Heel goed trouwens dat je de vakbond er achter heen hebt gezet! :thumbup:

das niet luek zo! :hug: Hopelijk lukt het!

dan maar FV tssssss… :evil:

Daar ben je lekker mee dan. Gek dat jij de eerste bent die wil kolven (of de eerste die er tegen in gaat dat het niet zou mogen). Maar je bent er lekker klaar mee, want je voelt je ondertussen dalijk nog bezwaard ook dat je wil kolven.

Je werkgever heeft geen ppot om op te staan hoor!

Zoals in de wet staat:

Arbeidstijdenwet artikel 4:8, lid 2; Arbobesluit, artikel 3.48:

Werkgever is verplicht de werknemer de mogelijkheid te geven om het werk te kunnen onderbreken voor het geven van borstvoeding of om moedermelk af te kolven. Dit mag zo vaak en zo lang als nodig is, maar in totaal een kwart van de werktijd, en tot negen maanden na de bevalling.

Arbeidstijdenwet, artikel 4:7 ;

De werkgever is verplicht het werk zo in te richten dat rekening wordt gehouden met specifieke omstandigheden van vrouwen die borstvoeding geven. De werkgever moet voldoen aan deze verplichting binnen een redelijke termijn nadat een verzoek hiertoe is gedaan.

De werknemer heeft het recht om het werk af te wisselen met extra pauzes, die samen ten minste 15 minuten en ten hoogste 1/8 deel van de voor haar geldende werktijd in beslag nemen. Deze pauzes gelden als werktijd.

De werknemer heeft het recht werk te verrichten in een bestendig en regelmatig werk- en rusttijdenpatroon en kan niet verplicht worden tot overwerk of nachtdienst. Dit laatste tenzij de werkgever aannemelijk maakt dat dit redelijkerwijs niet van hem kan worden gevergd.

De werknemer kan tot 6 maanden na de bevalling aanspraak maken op deze rechten.

Arbeidstijdenwet artikel 4:8, lid 1:

De werkgever is verplicht een geschikte af te sluiten besloten ruimte binnen het bedrijf te hebben, waar zwangere werknemers kunnen rusten en waar vrouwen hun kind kunnen voeden en borstvoeding af kunnen kolven.

het is inmiddels zelf tot 9 maanden!

Ik ben het verder aan het regelen want helaas zit het nog steeds niet mee. :frowning:

:hug:

Heh bah, weer zo’n piepwerkgever die niet wenst mee te werken en vindt dat je dan maar FV moet geven.

Ik had helaas ook zo’n werkgever toen ik BV wilde blijven geven aan N.y.n.ke. Uiteindelijk mocht ik bij gratie dan kolven… maar een vaste kamer was er niet en het was dus telkens zoeken naar ruimte in de hoop dat er niet plotseling iemand binnen kwam. . Ook mocht ik mijn flesjes niet zo in de koelkast zetten, dat het herkenbaar was wat erin zat :evil: . En dan die collega’s die er geen begrip voor kunnen opbrengen… de directrice vond het allemaal ook maar grote onzin, want zij had dat bij haar dochter ook niet gedaan. Helaas ging de stress van de manier waarop en wanneer ik kon kolven en de blijvend negatieve reacties mij parten spelen en liep de BV terug en raakten zowel ik als N.y.n.ke zo gestrest, dat ik helaas de BV moest stoppen. Niet al te lang daarna ben ik bij deze werkgever weg gegaan… voor zo’n werkgever wilde ik me niet meer inzetten. :twisted: :twisted:

Wat een vreselijke werkgever… En wat erg dat je zo op je strepen moet gaan staan om te krijgen waar je gewoon recht op hebt :evil: :hug:

Wat vervelend zeg. Denk je echt dat je collega’s je erop aan zullen kijken? Je bent ze natuurlijk geen uitleg verschuldigd, maar je kunt het er wel met ze over hebben dat je het niet rot voor hun bedoeld.

Gewoon op je strepen blijven staan hoor, en fijn dat je lid bent van de bond.

Wat vervelend dat je werkgever zo’n houding heeft zeg.

Mijn werkgever was er ook niet blij mee dat ik wou kolven, maar nu alles geregeld is, hoor ik hem er niet meer over. Wel vroeg hij laatst heel sneeky: wat ga je doen met kolven na de meivakantie???

Haha doorgaan natuurlijk! Helaas pindakaas voor hem.

Goed dat je de vakbond hebt ingeschakeld. Je hebt er gewoon recht op. Maar ben wel met je eens dat het de werksfeer op deze manier niet ten goede komt en dat je je bijna bezwaard gaat voelen om te kolven straks…