Cb's!!

Vanmorgen naar 't cb geweest en Cas weegt nu 7820 gr en hij is 69 cm groot.

Over precies 4 weken woog hij 7400 gr.

Nu zei die verpleegster dat hij niet genoeg in gewicht was opgegaan! :wall:

Hij is 105 gr bijgekomen per week en in totaal dus 420 gr, is dat dan niet goed genoeg?

Ze zei dat ik tussen nu en de volgende afspraak maar nog eens moest langskomen om hem te wegen maar ik mocht wel bv blijven geven (wat een geluk hé!? :shock: :roll: ).

Die cb’s hebben toch altijd wat te klagen hé!! :wall: :hand:

Of moet ik me echt zorgen maken dan? :shifty:

ben je mal

weetje hoe goed 105 gram is

geloof minimaal 60 of 90 gram per week wat acceptabel is ofzo ?

cb’s moet je laten lullen :wink:

t gaat niet op voor alle cb’s!



hier een super fijn cb! fijne adviezen. Ik ahd advies gekregen vanuit ziekenhuis om te stoppen met de nachtvoeding ed… en het cb zegt juist… wat een bvonvriendelijk advies!! en als je bv geeft, mogen ze hier ook veel minder aankomen!



kortom… km hier maar naa ret cb!!

Gezellig he die cb’s…



Soms valt het gelukkig wel mee. Wij zijn afgelopen week met Zita geweest en die zit qua lengte prima, maar qua gewicht onder de onderste lijn. Gelukkig een bijna fosiele cb arts die wat wat verder kon kijken dan grafiekjes. Mw hoeft dus pas over een jaar terug te komen.



Verder zou ik altijd even de bv curve invullen. Die geeft altijd een veel prettiger beeld dan die kunstvoedingscurves (volgens mij borstvoedings.nl??).



Liefs Pinot

het is .com :mrgreen:

Hier een groot verschil tussen de wv en de ka op het cb, de wv is erg vriendelijk en kijkt naar situatie, moeder en kind. De ka niet. Toen onze Ralf alleen nog maar bv kreeg kwam hij vaak per maand maar 290 gr aan, dus best onder de maat, de wv nam daar vaak genoegen mee als ze maar zag dat hij zich goed ontwikkelde enzo, de ka zeurde er altijd over. Gewoon laten praten. En ja en amen zeggen, thuis doen wat je denkt dat goed is.

van 7400 naar 7820 lijkt mij ook meer dan prima.



bij ons is het bijna elke keer raak dat beeb volgens het boekje ‘niet voldoende aankomt’. ik luister er niet eens meer naar, want beeb is harstikke gezond, vrolijk, heel actief, heeft genoeg natte en genoeg stinky luiers en is zeker niet vel over been. ze drinkt gewoon wat vaker kleinere porties, maar krijgt zeker de hoeveelheid die ze wil.



kortom, zou me zeker geen zorgen maken! :thumbup:

Ben toevallig gisteren ook naar het cb geweest en Raf was ook 400 gr aangekomen afgelopen maand. van 7590 naar 7990 gr en hij is nu 66 cm (ze zijn bijna even oud of niet :wink: )

Dit was volgens hun heel netjes.

Hij ging nu wel een stuk minder hard als in het begin ,…toen kwam hij soms 1 kg per maand aan :shock:

Maar ze zeiden dat die minder snelle toename van gewicht na een paar maanden heel gewoon was voor bv kindjes en hij deed het dus prima.

Meid trek je er niks van aan,.jij en je kleintje doen het prima

Cb vind ik altijd erg wisselend in hun advies, net of ze zelf niet weten wat ermee te doen.



Sanne was maar 70 gram aangekomen in 6 weken tijd (ze is een week ziek geweest) en dat vonden ze geen enkel probleem :think: . Nu is ze in 4 weken 560 aangekomen en dat was wat veel.



Volg dus gewoon je gevoel, groeit en ontwikkeld je kind goed is er dus niks aan de hand, ik vind 430 gram heel netjes hoor.

de eerste maanden hoort je kindje tussen de 100 en 250 gram per week aan te komen. Na een maand of vier zie je de curve vaak afvlakken, dan gaat de groei minder snel. (maar goed ook, stel je voor dat baby’s jarenlang op dat tempo door zouden groeien! :shock: )



Hier kun je nakijken in de WHO curve of hij goed zit

Bieke, hier hetzelfde meegemaakt, maar hier begon ze wel al over eventueel een flesje bijgeven. :shifty:

Ik moe tnu volgende week nog eens langs om te wegen en ben er zeker van dat we hen eens een poepje gaan laten ruiken. Mijn meissie zal flink bijgekomen zijn zoals ze drinkt. :wink: (hoop ik :shifty: :shifty: )

Maar idd laten lullen, alhoewel het je toch eventjes pakt hé als ze erover zeuren. :roll: