bv loopt terug, flesje erbij?

Reno is nu 4 maanden en heeft het (tot 2 weken terug) prima gedaan op mijn bv!

Hij zat netjes op 5 voedingen op een dag en sliep door van 22.00 uur tot 8 uur.

Maar nu al 2 weken is het drama. Hij komt elke 2 uur en heeft ook weer 2 nachtvoedingen (en dan krijgt hij zijn laatste voeding om 23.00 uur) heb het idee dat hij echt te kort krijgt.

Na de voeding blijft hij zoeken en is niet tevreden.

Het liefst zou ik alleen bv geven, maar Reno is nu 4 maanden en is nog maar net 5500 gram. Hij heeft dus echt niet zo veel reserve…

Nu wil ik kijken of ik (tijdelijk) een flesje erbij te geven. Maar hoe moet ik dit doen?

Moet ik eerst bv en dan nog een klein flesje geven of 1 voeding vervangen?

Kunnen jullie mij wat tips geven? En misschien wat tips om de produktie op te voeren?

Kolven lukt echt bijna niet, doe ik al vanaf het begin en krijg er met moeite 50 cc uit…

Groetjes Marieke

ik kreeg met kolven ook weinig eruit, heb via de ha neusspray ervoor gekregen en heb nu zelfs soms 180!!! kan je proberen!

En verder aanleggen aanleggen aanleggen…

Op verzoek bljven voeden, dus aanleggen, aanleggen, aanleggen.

Rond de 4 maanden is vertonen de meeste bv-babies dit gedrag. Vraag en aanbod moeten zich goed op elkaar afstellen.

Je melk raakt echt niet ineens zomaar op, maar zal wel terug gaan lopen als je een flesje kunstvoeding erbij gaat geven.

5 voedingen vind ik trouwens ook wel weinig hoor. Kwam hij dan zelf ook niet vaker voor een voeding?

Ik zou hem de komende dagen flink veel aanleggen, veel huid op huidcontact, misschien zelfs lekker een dagje samen op bed bivakeren als dat te realiseren is (luie zondag?)

Aanleggen is een betere manier om je productie op te voeren dan kolven aangezien een baby meer uit je borst krijg dan een kolf. Nachtvoedingen zijn ook erg goed om je productie op te krikken.

Ik doe al 2 weken lang niets anders dan aanleggen, aanleggen en aanleggen.

Incl 2 nachtvoedingen…

Hij heeft ongeveer 2 maanden lang telkens 4 uur tussen de voeding gelaten (voeden op verzoek maar hij gaf zelf dit ritme aan)

Hij kwam meestal rond 8 uur, 12 uur, 15 uur, 19 uur en dan rond een uur of 22.00. We maakten 'm hier altijd wakker voor, want anders sliep hij ook door tot de volgende ochtend.

Maar dan zouden we maar op 4 voedingen komen en dat is wel heel erg weinig.

Hij dronk ook altijd maar uit 1 borst en nu dus al 2 weken lang uit 2 borsten en nog lijkt hij niet tevreden.

Ik vind het helemaal niet erg om 'm telkens aan te leggen, maar het is dus echt elke 2 uur (en soms nog wel minder) en dan die nachten…

Ik begin nu gewoon echt onwijs moe te worden en dat komt de productie natuurlijk ook niet tengoede…

En hoe lang kan die 4 maanden dip duren?

Hoe gaat het met zijn groei? Hij is niet de zwaarste begrijp ik, maar hij groeit wel in een lijntje omhoog?

Hier kan jij zijn groeicurve invullen om te zien hoe hij het doet:

http://www.borstvoeding.com/groeicurve/

Poept en plast hij voldoende, is hij verder vrolijk en alert?

De 4 maandendip kan wel even duren, maar moet als je op verzoek voedt en veel aanlegt toch binnenkort ook wel weer van de baan zijn.

Is het niet gewoon “mama-honger”?

Drinkt hij echt effectief? Dus zie en hoor je hem echt drinken of sabbelt hij ook lekker voor het contact?

Wat je ook nog kan proberen is borstcompressie. Zo “leeg” je de borst effectief en komt hij ook goed aan de vette “achtermelk” toe.

Hier wat info:

http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/al-even-bezig/borstcompressie-2.html

Ik sluit me helemaal bij mijn voorgangers aan over het blijven aanleggen.

Als je kv bij gaat geven zal de productie waarschijnlijk helemaal achteruit gaan.

Het klinkt idd als de beruchte 4-maandendip. Ik zou zeggen: hou het nog even vol, het kan best een paar weken duren, maar het gaat over.

Succes!

@Frischling wrote:

Hoe gaat het met zijn groei? Hij is niet de zwaarste begrijp ik, maar hij groeit wel in een lijntje omhoog?

Hier kan jij zijn groeicurve invullen om te zien hoe hij het doet:

http://www.borstvoeding.com/groeicurve/

Hij volgt nu netjes zijn lijntje. Het is een tijdje behoorlijk minder geweest door zijn reflux. Maar nu hij medicijnen heeft gaat het gelukkig weer beter.

Poept en plast hij voldoende, is hij verder vrolijk en alert?

Ja, ook dat doet hij voldoende. Hij slaapt wel een stuk meer, maar dat mocht ook wel een keer. Hij sliep niet meer dan 45 min. achter elkaar.

De 4 maandendip kan wel even duren, maar moet als je op verzoek voedt en veel aanlegt toch binnenkort ook wel weer van de baan zijn.

Is het niet gewoon “mama-honger”?

Drinkt hij echt effectief? Dus zie en hoor je hem echt drinken of sabbelt hij ook lekker voor het contact?

Hij drinkt goed, je hoort 'm echt drinken. Sabbelen heeft hij nooit gedaan, als hij vol zit wil hij niet meer.

Wat je ook nog kan proberen is borstcompressie. Zo “leeg” je de borst effectief en komt hij ook goed aan de vette “achtermelk” toe.

Hier wat info:

http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/al-even-bezig/borstcompressie-2.html

Ook dit heb ik al gedaan, maar hij drinkt dus wel goed.

Ik kijk het dan gewoon nog even aan en hopelijk gaat deze dip snel over en kan ik gewoon volledig bv blijven geven!

Wat je ook wel eens hoort, is dat kindjes met reflux juist vaak willen drinken (minder last als ze veel drinken)

Kan dat ook aan de hand zijn?

Maar als hij goed groeit en plast en poept, dan is dit vast gewoon een fase waar je even doorheen moet. Als je maar op vraag blijft voeden en geen voedingen gaat vervangen, dan zal je voeding niet teruglopen of “opraken”.

:hug: die 4 maanden sprong vond ik ook zo vermoeiend, toen we die eenmaal gehad hadden, moets ik zo wennen aan het andere ritme en het doorslapen wat ze snachts daarnaa ook ineens deed.

dolfijn, hier bijna hetzelfde verhaal! Ik lees dus even mee!

Gisteravond ook voor het eerst weer ongesteld geworden. Dat zal ook niet erg goed helpen voor de produktie…

Grote kans, dat het idd je menstruatie is geweest en dan in combinatie met de “4 maanden dip”

Als het goed is, dan trekt het gewoon weer bij als je maandstonden voorbij zijn.

We gaan ook gewoon door met de bv! Zou het zo jammer vinden als ik moet stoppen.

Flesje pakt hij trouwens toch niet (met bv) meneer snapt niet wat hij met de fles moet doen :lol: