Hoi,
Mijn kleintje ligt helaas al een week in het ziekenhuis (infectie). Ik geef bv en slaap meestal bij hem, maar af en toe een nachtje thuis, en laat hij nou net een regeldagje hebben… Moet ik nou extra vaak gaan kolven? En hoevaak dan?
En nog een vraagje, als ik kolf, is het dan handig om het in te vriezen thuis en dan in het zh in de koelkast te zetten? Hoe lang kan het bewaard nadat het in de koelkast ontdooit is?
Sorry voor deze mutsenvragen maar ik weet het echt niet…
Groetjes,
Femke
wat ik in m’n boekje van de kolf zag staan is het
24 uur houdbaar in de koelkast
en 10 uur ontdooit in de koelkast
In het AMC hielde ze na ontdooien 24 uur in de koelkast aan.
“Verse” melk bewaarden ze 48 uur in de koelkast.
OK dank voor de info, dan zal ik het in elk geval niet te vroeg ontdooien…
Groetjes,
Femke
Vers mag bv 5 dagen bewaard worden in de koelkast!
och arm mannetje :hug: En arme mama ook, lijkt me behoorlijk pittig, je kleintje in het zh :hug:
Als het kan, zou ik proberen juist nu met die regeldagen wél in het zh te slapen en live te voeden (of kolf je daar ook?). Regeldagen zijn er natuurlijk vooral om vraag en aanbod op elkaar af te stemmen, en dat gaat gewoon het makkelijkste als je kindje live drinkt. �ls dat dus een mogelijkheid is, zou ik daar voor gaan. Anders moet je idd proberen het kolven op een iets hoger tandje te draaien (vaker dus).
Succes met alles!
Ik slaap nu idd bij hem, en nu heeft hij weer zijn ritme terug. Langzamer dan ik gekolfd had dus nu weer propvolle borsten. Nou ja, liever te veel dan te weinig!
't is inderdaad pittig, vooral omdat zijn broertje natuurlijk ook graag aandacht wil. Maar het ziekenhuis wertk wel relativerend; wij hoeven alleen maar te wachten tot zijn kuur afgerond is, en we hoeven ons geen echte zorgen te maken. Dus tel je zegeningen, dan maar.
Dank voor alle info!
Groetjes,
Femke
Ook ik lig al een kleine week in het ziekenhuis met onze meid, 4 maanden oud 1kg aangekomen sinds geboorte en begon inmiddels af te vallen, maar bij ons op de kinderafdeling hebben ze ook een vriezer. Op dit moment zit onze dochter aan de nutramigen kunstvoeding, om snel koemelk allergie te kunnen uitsluiten, maar ik kolf gewoon mn voedingen af en die vriezen ze daar in. Misschien handig om even na te vragen, dan kun je gewoon een voorraadje meenemen en daar in de vriezer laten zetten.
Sterkte!
Hoi,
Ik heb eerst zelf 8 dagen in het ziekenhuis gelegen en daarna ons meisje 6 dagen (ik eerst een infectie en zij daarna hersenvliesontsteking). Ik heb de dagen dat ik te slecht was voor BV of zij te slecht was voor BV gekolfd. (na mijn narcose heb ik het weg gegooid).
Ik het ziekenhuis houden ze kortere houdbaarheidsperiodes aan dan dat je thuis kunt doen. Doen doen ze ivm infecties/bacterieen. Je kindje is immers niet voor niets opgenomen en ze nemen geen risico’s. Je kan je BV het beste invriezen. Ze hebben op de kinderafdeling ook een vriezer en de verpleegsters ontdooien dan zelf wat ze nodig hebben. Er wordt dus geen BV verspild. Ik bleef ook maar kolven en kolven en ben uiteindelijk naar huisgegaan met een koelbox vol bevroren melk. Ik heb nu dus 1 vriezerlade vol met melk. Kan altijd handig zijn :-).
Beter wat te veel kolven en dat in moeten vriezen dan dat ze te weinig melk hebben voor je kleintje of dat jouw productie terug loopt.
Heel veel sterkte ermee.
Marg
Pfff Loesje en Marg… Das ook niet niks, he!!! Echt rot zulke dingen… Sterkte.
Ik ben inmiddels weer thuis met Boudewijn, gelukkig! Hij heeft zijn 10 dagen antibiotica gehad en kan er nu weer tegenaan, al vind ik het nogsteeds een beetje eng. Maar ok.
Inmiddels ook een lichte borstontsteking gehad, en nu dat over is loopt alles weer zoals het hoort. Heb idd wat ingevroren en nu dus een voorraad, maar dat komt altijd wel een keer van pas.
Nogmaals dank voor jullie adviezen! Fijn, zo’n forum.
Groetjes,
Femke